Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje nadwozia podczas jazdy powyżej 120 km/h a4 b6 AVF


skwara129

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Tak jak w opisie wyżej zmagam się z problemem drgań całego nadwozia powyżej 120 km/h czasami jest tak, że występuje do np. `140-160 km/h , czasami ustępuję po chwili a później znowu wraca jak jedzie się ze stałą prędkością. Dodam, że problem pojawił się jakieś 2 lata temu , na początku zwalałem winę na felgi, opony (podmiana , wyważenie , nowe opony, felgi ) i dalej to samo. Widziałem już podobne tematy na forum , ale nigdzie nie znalazłem konkretnego wyeliminowania problemu. Wymieniłem już między innymi: 

- komplet zawieszenia 

- sprzęgło, dwuamas

- skrzynia biegów bo był luz na flanszach 

- półosie kompletne

Dalej nie mam na tą chwilę pomysłów co by to jeszcze mogło powodować te wibracje, ogólnie to zauważyłem tak po prostu kiedyś podczas jazdy autostradą auto zaczęło wpadać w wibracje i tak jest do dziś , chociaż w ostatnim czasie jest to coraz bardziej odczuwalne. Rozpędzałem nawet auto na podnośniku i gdy już zaczną się te wibracje to załe zawieszenie wpada w rezonans. Ratunku co robić, nie mam już sił i pomysłów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj oczyścić powierzchnie gdzie przylega felga do tarczy oraz można kupić nowe pierścienie centrujące do felg ( jeśli posiadają ) Miałem tak, ze pierścień wyglądał ładnie, a był winny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, skwara129 napisał(a):

Widziałem już podobne tematy na forum , ale nigdzie nie znalazłem konkretnego wyeliminowania problemu.

I uważasz, że założenie kolejnego już o tym samym problemie, przyniesie "konkretne" rozwiązanie... ?

Każda odpowiedź, która się tu pojawi (np. patrz wyżej) była już wspominana w tematach, które przeczytałeś (?).

Ja rozwiązałem problem przez wyważenie kół (zima i lato) na Hunterze.

Pewnie znasz ? :

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh , chciałem pisać o krzywo wytartych oponach . no ale już to sprawdzałeś

Edytowane przez Lukaa5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Tomnik napisał(a):

I uważasz, że założenie kolejnego już o tym samym problemie, przyniesie "konkretne" rozwiązanie... ?

Każda odpowiedź, która się tu pojawi (np. patrz wyżej) była już wspominana w tematach, które przeczytałeś (?).

Ja rozwiązałem problem przez wyważenie kół (zima i lato) na Hunterze.

Pewnie znasz ? :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, skwara129 napisał(a):
53 minuty temu, Tomnik napisał(a):

I uważasz, że założenie kolejnego już o tym samym problemie, przyniesie "konkretne" rozwiązanie... ?

Każda odpowiedź, która się tu pojawi (np. patrz wyżej) była już wspominana w tematach, które przeczytałeś (?).

Ja rozwiązałem problem przez wyważenie kół (zima i lato) na Hunterze.

Pewnie znasz ? :

U mnie problem na pewno nie jest po stronie kół ponieważ przy zdjętych kołach na podnośniku gdy rozpędzam auto to tak samo jak na ulicy do prędkości  powyżej 120 km/h dzieje sia tak samo. Jest tutaj kilka tematów o tym , chyba już wszystkie podpowiedzi wykorzystałem i nic. Może jednak ktoś rozwiązał właśnie taki problem tylko go nie opisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego napisałeś że wymieniłeś półosie, a czy wymieniałeś przeguby wewnętrzne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, sahipp napisał(a):

kolego napisałeś że wymieniłeś półosie, a czy wymieniałeś przeguby wewnętrzne?

W pierwszej kolejności zostały wymienione właśnie przeguby wewnętrzne, chociaż luzów dużych nie miały, ale dużo odpowiedzi na forum właśnie sugerowało te przeguby. Założyłem firmy LOBRO tak jak były w oryginale i zero poprawy. Później półosie z przegubami zewnętrznymi i dalej to samo. Jak się patrzy od dołu gdy rozpędza się na podnośniku to gorzej wszystko drży w sensie całe zawieszenie od strony kierowcy. Skrzynia biegów też podmieniona i to samo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, może czas się 'czepić' tarcz hamulcowych bo jeśli to na 200% nie koła to jeszcze to się obraca i może wibrować  , tyle że powinno to być odczuwalne przy hamowaniu   ...tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dekiel 13 napisał(a):

Hmmm, może czas się 'czepić' tarcz hamulcowych bo jeśli to na 200% nie koła to jeszcze to się obraca i może wibrować  , tyle że powinno to być odczuwalne przy hamowaniu   ...tylko.

Jeżeli chodzi o tarcze, to również zostały zdemontowane i rozpędziliśmy auto na podnośniku, nic się nie zmienia, dalej wibracja pojawia się w tym samym zakresie prędkości. Zastanawiam się jeszcze nad łożyskami czy czasem one tego nie powodują. Chociaż typowych objawów dla łożysk nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, nik23 napisał(a):

To zostaje czujnik zegarowy i pomiar bicia piast

chyba faktycznie to jest wyjście.... skoro kolega właściwie pół auta wymienił... coś musi być nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm , w dalszej kolejności sprawdziłbym

= bicie piast

= łożyska kół

= poduszki pod silnikiem / pod skrzynia wymieniona rozumiem ze skrzynią/

= poduszki amorów rozumiem wymienione  razem z zawieszeniem .

Kuwa gdzieś musi być luz skoro telepie budą. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dekiel 13 napisał(a):

Kuwa gdzieś musi być luz skoro telepie budą. :mysli:

a ciekawsze jest to że kolega twierdzi że największe wibracje ,,wychodzą,, od strony kierowcy....

 

wiecie co nie jestem aż takim specem od mechaniki i proszę się nie śmiać ale... no bo kolega faktycznie pół auta wymienił i zero efektu... a może być jakiś związek z układem kierowniczym ? - tak mnie zastanowiło że to od strony kierowcy najbardziej drży... pytanie tylko bardziej do obeznanych czy będzie jakieś powiązanie z maglownicą, drążkami i czy może tam nie zacząć szukać problemu ?

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, sahipp napisał(a):

- tak mnie zastanowiło że to od strony kierowcy najbardziej drży... pytanie tylko bardziej do obeznanych czy będzie jakieś powiązanie z maglownicą, drążkami i czy może tam nie zacząć szukać problemu ?

raczej super nie prawdopodobne .

 

Dyferenciał zmieniny ze skrzynią?

zostaje łożysko piasty , albo dyfer w nowej/starej skrzyni . Poł osie bym wykluczył skoro poszły nowe 

Edytowane przez Lukaa5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym 'pomacał' układ kierowniczy , czemu nie  ?

Następny etap jeśli nadal nie znajdziesz przyczyny to napęd quattro .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, dekiel 13 napisał(a):

Następny etap jeśli nadal nie znajdziesz przyczyny to napęd quattro .

...ale kolega który zmaga się z tą wielką zagadką akurat ma fwd... ja tak chlapnąłem z tym układem kierowniczym bo czytając to co opisał to faktycznie miał pół auta wymienione/podmienione, a przyczyna wibracji nie została nawet dotknięta.... jakiś ciężki i nie typowy przypadek się trafił, aż sam jestem ciekaw co jest przyczyną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na jakiej zasadzie układ kierowniczy może powodować drgania auta na podnośniku bez kół ? (pompa wspomagania ?)

Edytowane przez Lukaa5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie poloski zalozyleś ?

U mnie w AVF też było tak,ze przy ok.120km/h były wibracje całym autem a poloski były nowe (GSP),po wymianie wewnetrznych przegubów na SKF jak ręka odjął 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...