Muskel1 Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 8 minut temu, rav1985 napisał(a): Dobra , będę obserwował zobaczymy , dzisiaj rano tez zapalił bez problemu . Może to naprawdę był jakiś przypadek . wiem ze napisałeś muskel ze nie polecasz , ale może u mnie nie ma innego wyjścia jak raz na 2,3 miesiące przytargac go do domu podładować , zmienić dwa ostatnie znaki i tyle . Założę się, że gdy podepniesz auto pod VCDS będziesz miał zapisany błąd o uruchomieniu zarządzaniem energii nadługo zanim akumulator zdechł i auto nie odpaliło.
rav1985 Opublikowano 15 Lutego 2023 Autor Opublikowano 15 Lutego 2023 16 minut temu, Koalakm napisał(a): to moze latwiej jak pewnie raz na 3 miesiace jezdzisz do na przyklad rodzicow / dziadkow / znajomych co maja dom i przy okazji wypicia kawy podladujesz przez 2h dla pewnosci Myślałem ze muszę ładować cała noc , jeśli mogę podładowywac raz na jakiś czas ze dwie godzinki to nie ma problemu .
Muskel1 Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 Rozładowanego aku nie podładujesz prostownikiem przez 2 godz.Ten prostownik, który wrzuciłeś ładuje max. 4A.
rav1985 Opublikowano 15 Lutego 2023 Autor Opublikowano 15 Lutego 2023 19 minut temu, Muskel1 napisał(a): Rozładowanego aku nie podładujesz prostownikiem przez 2 godz.Ten prostownik, który wrzuciłeś ładuje max. 4A. Rozumiem , ale profilaktyczne podładowywanie „działającego „ aku może trwać np dwie godzinki? Czy musi byc zawsze do full ?
rav1985 Opublikowano 15 Lutego 2023 Autor Opublikowano 15 Lutego 2023 Teraz, rav1985 napisał(a): Rozumiem , ale profilaktyczne podładowywanie „działającego „ aku może trwać np dwie godzinki? Czy musi byc zawsze do full ? Taka 7 amper będzie chyba lepsza allegro.pl ALLEGRO.PL
Koalakm Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 6 minut temu, rav1985 napisał(a): Rozumiem , ale profilaktyczne podładowywanie „działającego „ aku może trwać np dwie godzinki? Czy musi byc zawsze do full ? moim zdaniem w Twoim przypadku moze i bedzie przynosilo efekty. Oczywiscie mocniejszy prostownik bedzie ladowal szybciej
Muskel1 Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 3 minuty temu, rav1985 napisał(a): Rozumiem , ale profilaktyczne podładowywanie „działającego „ aku może trwać np dwie godzinki? Czy musi byc zawsze do full ? Kilka godzin (6-8) musisz ładować gdy aku ma 50-60% Przynajmniej tak jest u mnie. Ja doładowuje raz na tydz lub dwa tyg. gdyż korzystam z ogrzewania postojowego. Ten prostownik z 7A trochę prędzej może naładować. Zrób Autoscan i go tu wrzuć. Jeżeli coś pobiera energię (większą niż powinna być) powinno zapisać błąd w sterowniku o przekroczonej wartości prądu spoczynkowego.
rav1985 Opublikowano 15 Lutego 2023 Autor Opublikowano 15 Lutego 2023 14 minut temu, Muskel1 napisał(a): Kilka godzin (6-8) musisz ładować gdy aku ma 50-60% Przynajmniej tak jest u mnie. Ja doładowuje raz na tydz lub dwa tyg. gdyż korzystam z ogrzewania postojowego. Ten prostownik z 7A trochę prędzej może naładować. Zrób Autoscan i go tu wrzuć. Jeżeli coś pobiera energię (większą niż powinna być) powinno zapisać błąd w sterowniku o przekroczonej wartości prądu spoczynkowego. Wieczorkiem wrzucę
rav1985 Opublikowano 15 Lutego 2023 Autor Opublikowano 15 Lutego 2023 (edytowane) 3 godziny temu, rav1985 napisał(a): Wieczorkiem wrzucę Pełny scan zrobię wieczorem, ale mam na kompie jeden log który zrobiłem po uruchomieniu samochodu jak miałem problem z odpaleniem. Pamiętam , że głównie były to błędy , że nie było prądu więc coś tam nie działa, ale jeden był trochę inny : Adres 19: CAN Gateway Plik etykiet: Brak Oznaczenie elementu: 8W5 907 468 E HW: 8W5 907 468 E Komponent i/lub wersja: Gateway H42 0119 Kodowanie: 0301000100000640260700000000001248080007100000000175078E10000000 Kod serwisu: WSC 06335 790 00001 Zbiór danych ASAM: EV_CGateCONTIAU491 003092 (AU49) ROD: EV_CGateCONTIAU491_003_AU49.rod VCID: 4BC367314346EE834E0-801E 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 1282 - Napięcie zasilania U1011 00 [008] - za niskie [Tip-TNF 243507] Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 4 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 162 Przebieg: 75859 km Data: 2023.02.13 Czas: 11:03:05 8519683 - Zarządzanie energią aktywne U140B 00 [008] - - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 4 Częstość błędu: 4 Wew.licznik błędów: 162 Przebieg: 75841 km Data: 2023.02.12 Czas: 11:51:11 EM_vehicle_state: 02 00 Poziom odłączania prądu spoczynkowego: Stopień odłączenia 1 Polecenie zakazu włączania ogrzewania postojowego-Ogrzewanie postojowe: Dozwolone Polecenie zakazu włączania ogrzewania postojowego-Dozwolony czas pracy ogrzewania postojowego: 0 min Edytowane 15 Lutego 2023 przez rav1985
Muskel1 Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 Tak jak pisałem, uaktywniło się zarządzenie energią na skutek niskiego napięcia akumulatora. System zarządzania energią (BEM) monitoruje bilans energi i gdy aku rozładuje się do pewnej wartości, uruchamia się zarządzanie energią. Oznacza to, że niektóre systemy/funkcje komfortowe (np. start/stop, ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie postojowe itp.),zostają deaktywowane na koszt systemów podstawowych i systemów bezpieczeństwa, aby zapewnić na przykład rozruch silnika i funkcjonalność tych systemów.
rav1985 Opublikowano 15 Lutego 2023 Autor Opublikowano 15 Lutego 2023 2 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Tak jak pisałem, uaktywniło się zarządzenie energią na skutek niskiego napięcia akumulatora. System zarządzania energią (BEM) monitoruje bilans energi i gdy aku rozładuje się do pewnej wartości, uruchamia się zarządzanie energią. Oznacza to, że niektóre systemy/funkcje komfortowe (np. start/stop, ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie postojowe itp.),zostają deaktywowane na koszt systemów podstawowych i systemów bezpieczeństwa, aby zapewnić na przykład rozruch silnika i funkcjonalność tych systemów. Już myślałem , że ten błąd mówi , że jednak coś mi się wzbudziło w nocy i zabiło aku.
Muskel1 Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 5 minut temu, rav1985 napisał(a): Już myślałem , że ten błąd mówi , że jednak coś mi się wzbudziło w nocy i zabiło aku. Gdyby tak było, to powinno zapisać błąd 02256 001 - Prąd spoczynkowy. Przekroczona górna wartość graniczna.
rav1985 Opublikowano 15 Lutego 2023 Autor Opublikowano 15 Lutego 2023 (edytowane) a Edytowane 8 Maja 2023 przez rav1985
rav1985 Opublikowano 15 Lutego 2023 Autor Opublikowano 15 Lutego 2023 (edytowane) To jest autoscan dzisiejszy, napomknę tylko że po rozładowaniu aku , skasowałem wszystkie błedy po ich przejrzeniu, wszystkie były odnośnie info o braku zasilania , został tylko cangateway ponieważ był inny od pozostałych... Edytowane 15 Lutego 2023 przez rav1985
rav1985 Opublikowano 15 Lutego 2023 Autor Opublikowano 15 Lutego 2023 (edytowane) Jeździłem teraz trochę , napięcie podczas jazdy praktycznie nie schodziło z poziomu 15,2 - 15,3 v . Na końcu autoscanu też jest info , że napięcie podczas wykonywania testu wynosiło ponad 15 v. Pobawiłem się dzisiaj jeszcze raz trochę multimetrem na spokojnie , takie wskazania: Napięcie podczas pomiaru wynosiło 15,2 v na słupkach aku. Napięcie na alternatorze 15,25 v.(plus na śrubie , masa na obudowie alternatora) Spadek napięcia na masie 0,01v. (minus wypuszczony pod maską i obudowa alternatora) Spadek na plusie 0,05 v(plus pod plastikową obudową pod maską i śruba alternatora ) Edytowane 15 Lutego 2023 przez rav1985
Muskel1 Opublikowano 18 Lutego 2023 Opublikowano 18 Lutego 2023 (edytowane) Kup sobie taką ładowarkę USB do gniazda zapalniczki i będziesz miał widoczne kiedy i jakim napięciem ładuje. Dodatkowo ładnie komponuje się z oświetleniem ambiente https://amzn.eu/d/38jsyUB Edytowane 18 Lutego 2023 przez Muskel1
rav1985 Opublikowano 18 Lutego 2023 Autor Opublikowano 18 Lutego 2023 4 godziny temu, Muskel1 napisał(a): Kup sobie taką ładowarkę USB do gniazda zapalniczki i będziesz miał widoczne kiedy i jakim napięciem ładuje. Dodatkowo ładnie komponuje się z oświetleniem ambiente https://amzn.eu/d/38jsyUB
rav1985 Opublikowano 18 Lutego 2023 Autor Opublikowano 18 Lutego 2023 Tez o tym pomyślałem i wczoraj kupiłem . Dzisiaj przyszla mi ładowarka , wskazywała 80 % 2,5 h i było full.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się