Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z wentylatorami


Maniek79_ka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po przejechaniu przykładowo trasy 50 km następnie zatrzymaniu się zauważyłem że obroty są podwyższone do 1000. Po zgaszeniu silnika przez dłuższy czas pracują wentylatory.Nie zawsze tak jest ale coraz częściej.Dziwne bo na zewnątrz jest zimno i nie powinno schładzać.Może ktoś wie o co chodzi?Silnik 2.0 tdi 143km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maniek79_ka napisał(a):

Po zgaszeniu silnika przez dłuższy czas pracują wentylatory

staraj się nie gasić dopóki obroty nie spadną, długo jesteś właścicielem skoro dopiero teraz zauważyłeś wypalanie dpf?? tak się dzieje średnio co 400-500km

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Maniek79_ka napisał(a):

Od kilku miesięcy.jestem nowicjuszem?Czyli co w tej cytuacji mam zrobić?

jeździć czyli nie przerywać wypalania dpf, poczekaj aż się wypali i obroty spadną wówczas gasimy

czasami się nie da bo trzeba zgasić ale jak są możliwości nie przerywamy wypalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maniek79_ka napisał(a):

Aha  rozumiem.Czy mam jeździć na określonych obrotach?

jechać najlepiej ze stałą prędkością tak aby obroty były około 2k - u mnie po około 8km kończy wypalanie

generalnie normalna jazda

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie jeździj. W czasze aktywnej regeneracji sterownik silnika wtryskuje dodatkowo paliwo, co objawia się zwiększonymi obrotami. Tylko w czasie pasywnej regenaracji muszą być osiągnięte pewne obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ikonka informująca o trwającym procesie regeneracji filtra DPF jest "marzeniem" każdego świadomego użytkownika auta z tym podzespołem. Jak widzisz bardzo by się taka informacja przydała. Niestety producent nie przewidział takiej potrzeby.