Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z wentylatorami


Maniek79_ka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po przejechaniu przykładowo trasy 50 km następnie zatrzymaniu się zauważyłem że obroty są podwyższone do 1000. Po zgaszeniu silnika przez dłuższy czas pracują wentylatory.Nie zawsze tak jest ale coraz częściej.Dziwne bo na zewnątrz jest zimno i nie powinno schładzać.Może ktoś wie o co chodzi?Silnik 2.0 tdi 143km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maniek79_ka napisał(a):

Po zgaszeniu silnika przez dłuższy czas pracują wentylatory

staraj się nie gasić dopóki obroty nie spadną, długo jesteś właścicielem skoro dopiero teraz zauważyłeś wypalanie dpf?? tak się dzieje średnio co 400-500km

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Maniek79_ka napisał(a):

Od kilku miesięcy.jestem nowicjuszem?Czyli co w tej cytuacji mam zrobić?

jeździć czyli nie przerywać wypalania dpf, poczekaj aż się wypali i obroty spadną wówczas gasimy

czasami się nie da bo trzeba zgasić ale jak są możliwości nie przerywamy wypalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maniek79_ka napisał(a):

Aha  rozumiem.Czy mam jeździć na określonych obrotach?

jechać najlepiej ze stałą prędkością tak aby obroty były około 2k - u mnie po około 8km kończy wypalanie

generalnie normalna jazda

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie jeździj. W czasze aktywnej regeneracji sterownik silnika wtryskuje dodatkowo paliwo, co objawia się zwiększonymi obrotami. Tylko w czasie pasywnej regenaracji muszą być osiągnięte pewne obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ikonka informująca o trwającym procesie regeneracji filtra DPF jest "marzeniem" każdego świadomego użytkownika auta z tym podzespołem. Jak widzisz bardzo by się taka informacja przydała. Niestety producent nie przewidział takiej potrzeby.

Informację taką uzyskasz np. używając aplikacji na androida (smartfon) VAG DPF. Co prawda ze względów na komfort użytkowania, to nie to samo, co ikona na liczniku ale lepsze niż nic. 

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Tomnik napisał(a):

Niestety producent nie przewidział takiej potrzeby

jeździć a nie zawracać sobie głowę kontrolką :) - takie ma zapewne podejście producent

poczytajcie o koreańskim producencie o nowych silnikach benzynowych z gpf jak się ikona na desce świeci i po ile km ludzie jeżdżą aby to zgasło - już mają dosyć tego gpfa skoro trzeba 60-80km przejechać aby to wypalić i nie przynosi to skutku bo kontrolka dalej świeci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał, piszę z perspektywy kilkuletniego używania auta z DPF, takie info jest przydatne. I nie, jako ciekawostka ( "sztuka dla sztuki"). Wiesz zapewne, że kilkukrotne przegapienie procesu w pewnej jego fazie, na pewno w etapie rozgrzewania filtra (wyłączanie silnika, itd), skutkuje przedostawaniem się paliwa do oleju, a to ma zły wpływ na jego właściwości smarne. 

W silniku V6, z jakim mam do czynienia na co dzień, jest to sytuacja "normalna", nagminna.

Zdaję sobie sprawę dlaczego takiej kontrolki brak - ten proces według producentów aut miał być sprawnie przeprowadzany, niewidoczny dla użytkownika i nie chciał wprowadzać "zamieszania", zmniejszać komfortu użytkowania auta. 

Im DPF ma większy przebieg, tym kontrolka, o której tu piszemy, staje się bardziej przydatna.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, też użytkuje  10 lat dwa auta z dpf, jedyne na co trzeba zwrócić uwagę do właśnie aby nie przerywać wypalania na co wskazują podwyższone obroty z punktu widzenia środka auta, zgadzam się że ciągłe przerywanie wypalania może mieć negatywne skutki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadacze 2.0 tdi mają to "szczęście", że proces można rozpoznać po podwyższonych obrotach biegu jałowego, czy też pracujących wentylatorach . W przypadku V6 sterownik obrotów nie podwyższa, nie zauważyłem też nigdy włączonych "wiatraczków"... Stąd moje pretensje, co do braku "kontrolki".

:wink:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Tomnik napisał(a):

Posiadacze 2.0 tdi mają to "szczęście", że proces można rozpoznać po podwyższonych obrotach biegu jałowego, czy też pracujących wentylatorach . W przypadku V6 sterownik obrotów nie podwyższa, nie zauważyłem też nigdy włączonych "wiatraczków"... Stąd moje pretensje, co do braku "kontrolki".

to ciekawe że nie ma nic po czym można poznać wypalanie, może Muskel coś podpowie bo ma 3 litrówkę

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trzylitrówce tylko przez OBD2 poznasz. Ja używam aplikacji DPF VAG i tam wszystko ładnie widać (warunkiem jest sterownik o protokole UDS- czyli od generacji B8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem że adapter musi być cały czas włożony w gniazdo diagnostyczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, RALF76 napisał(a):

rozumiem że adapter musi być cały czas włożony w gniazdo diagnostyczne

Tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...