Marcin Muchowski Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 Moje Audi to A4 2002, B6 3.0 ASN. Jakiś czas temu zaczęły się problemy z odpalaniem, miał z tym problem, ale za którymś tam razem odpalał. W między czasie podczas jazdy potrafił się zapalić na czerwono napis Bremse, ESP i EPC. Teraz jednak auto stoi i i nie da się w ogóle uruchomić, coś tam próbuje załapać ale bardzo słabo. Błędy jakie wcześniej z czytałem były sporadyczne ale występowało wypadanie zapłonów i błędy czujników wałków rozrządu. Wymieniłem : -czujnik położenia wału -czujniki położenia wałków rozrządu -wałek z gruszkami w dolocie (poprzedni się rozsypał) Niedawno czujnik od sprzęgła i od hamulca zostały wymienione również na nowe. Niestety po wymianie tych części przepustnica nie daje się zaadaptować, wyskakuje błąd nastawu no i jak dłużej pokręcę to dalej wyskakują błędy czujników wałków rozrządu. Przepustnice zakupiłem wymienię, wymienię też przekaznik 373, bo ten jako jedyny jest stary reszta wymieniona na nowe, wiązkę sprawdzałem wzrokowo i wszystko w porządku, ECU i skrzynka w której siedzi suche. Bezpieczniki posprawdzane, moduł komfortu suchy, świece świeże, pompa paliwa nowa z koszem ma może ze 3 tyś przejechane. W planach wymiana przekaźnika 373, wymiana przepustnicy i jednego wężyka odmy olejowej bo sparciały, ponadto odczyt błędów po tych zabiegach. Pytanie teraz co można jeszcze sprawdzić, co może nie działać. Instalacje mam prinsa, może to jej komputer coś krzaczy jeśli tak to jak ją odłączyć żeby auto odpaliło? Może ECU poszło się walić (mam drugie na podmiankę ale czy np wystarczy w Delphi je zaprogramować tzn odczytać stare i wrzucić do nowego?! Wszelkie wskazówki mile widziane, nawet najgłupsze pomysły wezmę pod uwagę. Przypomniało mi się że auto od samego początku czasami potrafiło uchylić samoczynnie szyberdach i potem go zamknąć w trakcie jazdy mi się zdarzało, ale akumulator trzymał nawet dwa tygodnie postoju i palił samochód od kopa więc wykluczam zwarcie. Po wymianie w/w części planuje jeszcze sprawdzić wiązkę multimetrem czy działa każdy kabel ewentualnie dobrać się do wiązki szyberdachu w poszukiwaniu śladów wody. Zapomniałem wspomnieć, przepływomierz też niedawno nowy zakupiłem.
Muskel1 Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 10 minut temu, Marcin Muchowski napisał(a): występowało wypadanie zapłonów i błędy czujników wałków rozrządu. Wymieniłem : -czujnik położenia wału -czujniki położenia wałków rozrządu Czujniki nowe oryginalne z ASO czy zamienniki?
Marcin Muchowski Opublikowano 16 Lutego 2023 Autor Opublikowano 16 Lutego 2023 Czujniki nowe boscha nie z ASO ale oryginały
Muskel1 Opublikowano 16 Lutego 2023 Opublikowano 16 Lutego 2023 (edytowane) Więc nie oryginały. Oryginały są z ASO z nr części. Czujniki wszelakiego rodzaju stosuje się tylko te z ASO, żadne Bosch, Hella czy inne. Edytowane 16 Lutego 2023 przez Muskel1
Langista Opublikowano 16 Lutego 2023 Opublikowano 16 Lutego 2023 A od czego się w ogóle zaczęło, że aż tyle rzeczy wymieniłeś? Czy najpierw umarło całkowicie a potem zacząłeś wymieniać?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się