Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik nie daje się uruchomić


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moje Audi to A4 2002, B6 3.0 ASN. Jakiś czas temu zaczęły się problemy z odpalaniem, miał z tym problem, ale za którymś tam razem odpalał. W między czasie podczas jazdy potrafił się zapalić na czerwono napis Bremse, ESP i EPC. Teraz jednak auto stoi i i nie da się w ogóle uruchomić, coś tam próbuje załapać ale bardzo słabo. Błędy jakie wcześniej z czytałem były sporadyczne ale występowało wypadanie zapłonów i błędy czujników wałków rozrządu. 

Wymieniłem :

-czujnik położenia wału 

-czujniki położenia wałków rozrządu 

-wałek z gruszkami w dolocie (poprzedni się rozsypał) 

Niedawno czujnik od sprzęgła i od hamulca zostały wymienione również na nowe. 

Niestety po wymianie tych części przepustnica nie daje się zaadaptować, wyskakuje błąd nastawu no i jak dłużej pokręcę to dalej wyskakują błędy czujników wałków rozrządu. Przepustnice zakupiłem wymienię, wymienię też przekaznik 373, bo ten jako jedyny jest stary reszta wymieniona na nowe, wiązkę sprawdzałem wzrokowo i wszystko w porządku, ECU i skrzynka w której siedzi suche. Bezpieczniki posprawdzane, moduł komfortu suchy, świece świeże, pompa paliwa nowa z koszem ma może ze 3 tyś przejechane. W planach wymiana przekaźnika 373, wymiana przepustnicy i jednego wężyka odmy olejowej bo sparciały, ponadto odczyt błędów po tych zabiegach. Pytanie teraz co można jeszcze sprawdzić, co może nie działać. Instalacje mam prinsa, może to jej komputer coś krzaczy jeśli tak to jak ją odłączyć żeby auto odpaliło? Może ECU poszło się walić (mam drugie na podmiankę ale czy np wystarczy w Delphi je zaprogramować tzn odczytać stare i wrzucić do nowego?! Wszelkie wskazówki mile widziane, nawet najgłupsze pomysły wezmę pod uwagę. Przypomniało mi się że auto od samego początku czasami potrafiło uchylić samoczynnie szyberdach i potem go zamknąć w trakcie jazdy mi się zdarzało, ale akumulator trzymał nawet dwa tygodnie postoju i palił samochód od kopa więc wykluczam zwarcie. Po wymianie w/w części planuje jeszcze sprawdzić wiązkę multimetrem czy działa każdy kabel ewentualnie dobrać się do wiązki szyberdachu w poszukiwaniu śladów wody.  Zapomniałem wspomnieć, przepływomierz też niedawno nowy zakupiłem. 

Opublikowano
10 minut temu, Marcin Muchowski napisał(a):

występowało wypadanie zapłonów i błędy czujników wałków rozrządu. 

Wymieniłem :

-czujnik położenia wału 

-czujniki położenia wałków rozrządu

Czujniki nowe oryginalne z ASO czy zamienniki?

Opublikowano

Czujniki nowe boscha nie z ASO ale oryginały

Opublikowano (edytowane)

Więc nie oryginały. Oryginały są z ASO z nr części. 

Czujniki wszelakiego rodzaju stosuje się tylko te z ASO, żadne Bosch, Hella czy inne.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

A od czego się w ogóle zaczęło, że aż tyle rzeczy wymieniłeś? Czy najpierw umarło całkowicie a potem zacząłeś wymieniać?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...