Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cera Tec Liqui Moly do Audi A4 B9 2.0TDI


Koalakm

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

 

Planuje dolac Cera Tec Liqui Moly do mojego silnika.

Jednak przy opisie tego produktu jest napisane: "Uwaga: Nie nadaje się do użytku z mokrymi sprzęgłami!"

Dlatego chcialem napisac czy do mojego silnika moge to wlac czy nie?

Podobnie przy okazji czy do Audi Q5 2018; 2.0 TFSI (252KM) tez moge to wlac? Caly czas chodzi mi o ten zapis "Uwaga: Nie nadaje się do użytku z mokrymi sprzęgłami!"

 

Bede wdzieczny za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup porządny olej i nie trzeba ceraty lat. Polak jednak lubi kombinować bez pojęcia. 

Eurol fs 0w30 i zapomnij o dodatkach w interwale 10k.

Do tsi ravenol vst 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, ELLIOTT napisał(a):

Kup porządny olej i nie trzeba ceraty lat. Polak jednak lubi kombinować bez pojęcia. 

Eurol fs 0w30 i zapomnij o dodatkach w interwale 10k.

Do tsi ravenol vst 5w40

dokładnie, ja również żadnych dodatków nie stosuje, żadnych mixoli do pompy, żadnych dodatków do oleju... po prostu dobry olej i filtry na czas i wszystko działa....

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Koalakm napisał(a):

Czesc

 

"Uwaga: Nie nadaje się do użytku z mokrymi sprzęgłami!"

 

ceratec można la również do skrzyni biegów ale nie z mokrym sprzęgłem .

Ty będziesz lał do silnika . 

Można śmiało lać , sam dolewam .

2 godziny temu, ELLIOTT napisał(a):

Kup porządny olej i nie trzeba ceraty lat.

Wiadomo że nie trzeba , liqui moly też robi oleje bardzo dobre a mimo tego osobno dodatek ceratc.

Ogólnie nie ma co dyskutować bo zdania będą podzielone na temat korzyści...

Ja osobiście nie zauważyłem żadnych zmian typu ciszej czy mniejsze spalanie.

Przy wcześniejszym aucie dolewałem AR9100 do millers nano i faktycznie silnik działał gładziej .    

aa no i dowodów nie mam ale auto było na wirusie i zrobiło ponad 300k na oryginalnym turbo . Potem sprzedałem.

Edytowane przez Lukaa5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ELLIOTT napisał(a):

Kup porządny olej i nie trzeba ceraty lat. Polak jednak lubi kombinować bez pojęcia. 

Eurol fs 0w30 i zapomnij o dodatkach w interwale 10k.

Do tsi ravenol vst 5w40

Za rady bardzo dziekuje :) Olej leje Liqui moly wiec chyba tez ok, ale pytanie dotyczylo mozliwosci zastosowania ceratec ;)

 

11 godzin temu, Lukaa5 napisał(a):

Można śmiało lać , sam dolewam .

Dziekuje bardzo za odpowiedz. Czy dolewasz tez plukanki przed zmiana bo tez sie zastanawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Koalakm napisał(a):

 

 

Dziekuje bardzo za odpowiedz. Czy dolewasz tez plukanki przed zmiana bo tez sie zastanawiam.

nie przy każdej wymianie . Jak wyjdzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Koalakm napisał(a):

Za rady bardzo dziekuje :) Olej leje Liqui moly wiec chyba tez ok, ale pytanie dotyczylo mozliwosci zastosowania ceratec ;)

 

Dziekuje bardzo za odpowiedz. Czy dolewasz tez plukanki przed zmiana bo tez sie zastanawiam.

LM słaby interes w normie 504-507 jest minerałem wciskany jako syntetyk.. Jak ktoś lubi przepłacać nie za jakość, tylko markę.. Wolny rynek. 

Przypomnę tylko, obecnie najlepszy stosunek jakości do ceny,  posiada Eurol fs 0w30. Przy następnej wymianie, wracam do eurola po Ravenolu VMP 5w30.

 

19 godzin temu, Lukaa5 napisał(a):

ceratec można la również do skrzyni biegów ale nie z mokrym sprzęgłem .

Ty będziesz lał do silnika . 

Można śmiało lać , sam dolewam .

Wiadomo że nie trzeba , liqui moly też robi oleje bardzo dobre a mimo tego osobno dodatek ceratc.

Ogólnie nie ma co dyskutować bo zdania będą podzielone na temat korzyści...

Ja osobiście nie zauważyłem żadnych zmian typu ciszej czy mniejsze spalanie.

Przy wcześniejszym aucie dolewałem AR9100 do millers nano i faktycznie silnik działał gładziej .    

aa no i dowodów nie mam ale auto było na wirusie i zrobiło ponad 300k na oryginalnym turbo . Potem sprzedałem.

Tu nie chodzi, że są zdania podzielone.. Tylko dodatki trzeba umieć dobrać pod daną formulację oleju. A nie wedle jakiegoś gościa z YT, przedstawiciela handlowego na grupie, czy mechanika który nie ma pojęcia co tak naprawdę leje z banki do auta klienta(co za dużo, też nie zdrowo).  LM robi średniej jakości oleje ale z wygórowaną ceną. Najlepszy ich produkt to lm 5w40 synthol fioletowy. Producentem jest Meguin, dokładnie ten sam produkt kupicie w niższej cenie pod nazwą meguin super leichtlauf 5w40. Tutaj na siłę można dodać archoil 9100 lub 9200v2.

Edytowane przez ELLIOTT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ELLIOTT napisał(a):

LM słaby interes w normie 504-507 jest minerałem wciskany jako syntetyk.. Jak ktoś lubi przepłacać nie za jakość, tylko markę.. Wolny rynek.

 

leje LIQUI MOLY Top Tec, 4200 , piszą że syntetyk .

Dlaczego uważasz że to mineralny ? nie wiem może nie jest może hłyt marketingowy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Lukaa5 napisał(a):

leje LIQUI MOLY Top Tec, 4200 , piszą że syntetyk .

Dlaczego uważasz że to mineralny ? nie wiem może nie jest może hłyt marketingowy 

Hightech-Leichtlaufmotoröl auf Basis Synthesetechnologie.. Czyli oparty na bazach mineralnych typu HC :)

Karta charakterystyki produktu po części to potwierdza. https://sichdatonline.chemical-check.de/Dokumente/566/11294_0016_26-04-2022_DE.pdf

 

WWW.LIQUI-MOLY.COM

Hightech-Leichtlaufmotoröl auf Basis Synthesetechnologie. Schützt hervorragend vor Verschleiß, senkt den Öl- und Kraftstoffverbrauch und sorgt für die schnelle Durchölung des Motors. Je nach...

 

Edytowane przez ELLIOTT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok , to to ja wiem , ale nie znam się na technologii produkcji oleju.

Piszą też że Niemcy jako jeden z nie wielu krajów unormowało zapis syntetyk na oleju .

Czyli ze tylko oleje pełno syntetyczne mogą mieć ten napis 

 

Który byś wybrał ?

MOTUL SPECIFIC,     CASTROL EDGE, LL,        ELF Evolution,  ( na nich nie ma napisu syntety jest synthetic technology - w opisie olej syntetyczny)

a może Castrol Magnatec ( jest napis fully synthetic  )

 

Edytowane przez Lukaa5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Lukaa5 napisał(a):

No ok , to to ja wiem , ale nie znam się na technologii produkcji oleju.

Piszą też że Niemcy jako jeden z nie wielu krajów unormowało zapis syntetyk na oleju .

Czyli ze tylko oleje pełno syntetyczne mogą mieć ten napis 

 

Który byś wybrał ?

MOTUL SPECIFIC,     CASTROL EDGE, LL,        ELF Evolution,  ( na nich nie ma napisu syntety jest synthetic technology - w opisie olej syntetyczny)

a może Castrol Magnatec ( jest napis fully synthetic  )

 

Już wyraziłem się w pierwszym poście co warto kupić, nie rozdrabniając się w szczegóły. Szkoda na to prywatnego czasu, pisać tysięczny raz o tym samym. W DE oleje vollsyntetyk mogą mieć nazwę powyżej 50% baz syntetycznych(tu akurat już pamięć szwankuje).

W naszym kraju byle jaki olej może mieć prawnie napis fullsyntetyk, syntetyk techno coś tam, czy inne wymysły producenta(nadal to będzie minerał gupy I-III). Druga strona medalu jest taka, że niektóre marki potrafią dostosować nazewnictwo do IP danego kraju. Mieszkam w DE i u mnie musi w miarę to zgadzać się. 

Edytowane przez ELLIOTT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakoś specyfikacja 0w30 do mnie nie przemawia . 

Ja w tym roku nie startowałem auta poniżej 0c  (Eurol fs 0w30)

eurol 5w30 ?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Lukaa5 napisał(a):

Nie wiem jakoś specyfikacja 0w30 do mnie nie przemawia . 

Ja w tym roku nie startowałem auta poniżej 0c  (Eurol fs 0w30)

eurol 5w30 ?

Widać braki w podstawach olejowych niestety. Wybacz, ale nie będę uczył podstaw. Dla laika wystarczy, jak sprawdzisz dwie topowe oliwy na stronie producenta oraz porównasz ich lepkość. Powinna lampka zapalić się.

EUROL.COM

Fully synthetic high performance oil for use in gasoline, LPG and diesel engines of passenger cars and light duty commercial vehicles (especially VAG group), equipped with particulate filters. Suitable for...
WWW.RAVENOL.PL

Opis produktu: RAVENOL VMP SAE 5W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, ELLIOTT napisał(a):

Widać braki w podstawach olejowych niestety. 

 

hehe daj spokój fakultety z olejów silnikowych . Raczej nie przewiduje pogłębiania tej wiedzy. Tak nie znam się na tym dlatego pytam .

Z podstaw to mam  że producent stosuje 5w30 .  I z tego co się orientuje pierwsza cyfra odpowiada za lepkość oleju w niskiej temperaturze W (winter) 

Czyli stosując 0w30 w zamian 5W30 są same benefity ? 

Trochę się oftopic zrobił sorry 

 

Edytowane przez Lukaa5
  • Smutek 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lukaa5 napisał(a):

hehe daj spokój fakultety z olejów silnikowych . Raczej nie przewiduje pogłębiania tej wiedzy. Tak nie znam się na tym dlatego pytam .

Z podstaw to mam  że producent stosuje 5w30 .  I z tego co się orientuje pierwsza cyfra odpowiada za lepkość oleju w niskiej temperaturze W (winter) 

Czyli stosując 0w30 w zamian 5W30 są same benefity ? 

Trochę się oftopic zrobił sorry 

 

Dlatego mity mącą Ci w głowie..  W skrócie na chłopski rozum: 

Większość oliw w normie 504-507 5w30 są to mineralki typu HC, wciskane ludziom jako syntetyki. Gdyby brandy olejów, uczciwie podchodziliby do sprawy, nie byłoby tematu. 

0w30 musi już posiadać jakiś udział procentowy baz syntetycznych, co przekłada się na lepsze parametry oleju od rozruchu, po użytkowaniu na trasie. I taki eurol fs 0w30 posiada do 50% baz pao+ jeszcze inne dodatki ochronne silnika(mniejsza o to). Finalnie jest lepszą propozycją niż taki 5w30 mineralny pompowany marketingiem przez handlarzy. Kolejny plus, brak podróbek na rynku oraz cena adekwatna na tle konkurencji. Mała ciekawostka, po przejściu z ori vaga 5w30/0w30 odnotowałem niższe temperatury oleju na autostradzie na poziomie ok -15C w cieplejsze dni powyżej 20C. Co z tą informacją zrobisz, Twoja wola. Koniec offtopu.

Pozdrawiam serdecznie. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z racji tego, że zostało mi 2,5 l po ostatniej wymianie w 3,0 TDI to dokupię za całe 150 zł 5 litrów tego samego tj. Total Quartz Ineo LL 5W30 i zaleją drugi raz. Dla mnie to dobry olej za bdb pieniądze i coś tam % syntetyku ma w sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pelonek1 napisał(a):

Dla mnie to dobry olej za bdb pieniądze i coś tam % syntetyku ma w sobie.

Też tak uważam. Ja leje jak producent przykazał i wybrałem liqui moly 5w/30 i jest git ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Koalakm napisał(a):

Też tak uważam. Ja leje jak producent przykazał i wybrałem liqui moly 5w/30 i jest git ?

To jeszcze wymiana co 30k jak producent przykazał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ELLIOTT napisał(a):

To jeszcze wymiana co 30k jak producent przykazał.

a to to nie :) Wymieniam co 15k. 

Nie mozesz porownywac uzycia innego oleju (ktory nie jest rekomendowany przez producenta) do zmiany interwalu. Wybor oleju o innych parametrach anizeli zaleca producent silnika moze doprowadzic pewnie nawet do zatarcia silnika, natomiast skrocenie interwalu nie moze zrobic nic zlego - wiec sarkazm nie zadzialal ;) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Koalakm napisał(a):

a to to nie :) Wymieniam co 15k. 

Nie mozesz porownywac uzycia innego oleju (ktory nie jest rekomendowany przez producenta) do zmiany interwalu. Wybor oleju o innych parametrach anizeli zaleca producent silnika moze doprowadzic pewnie nawet do zatarcia silnika, natomiast skrocenie interwalu nie moze zrobic nic zlego - wiec sarkazm nie zadzialal ;) 

 Możesz wytłumaczyć w czym ma zaszkodzić przejście z oleju 5w30 na 0w30 lepszej jakości, który spełnia normy oraz został dopuszczony przez producenta?? Bez obrazy ale widać, że nie masz pojęcia na dany temat. Serwis obecnie do tych silników leje 0w30 i to był dobry ruch ze względu na bazy glt w ori produkcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...