Muskel1 Opublikowano 23 Września 2023 Opublikowano 23 Września 2023 (edytowane) Każdy mechanik znający się na swoim zawodzie wie, że po czyszczeniu dpf należy go zainicjalizować w sterowniku silnika, czyli wykasować wartość popiołu olejowego. Jest to tak oczywiste, jak skasowanie przeglądu po wymianie oleju, więc nie trzeba tego nikomu pisać. Poza tym u Ciebie wartość ta została ustawiona na 0,00 l co widać na załączonym przez Ciebie screenie. Jedyne do czego mogę się przyczepić to to, że mechanik ustawił wartość popiołu na 0,00 l a nie np. na 0,01 l. Wartość 0 ustawia się po wymianie dpf na fabrycznie nowy. W wyczyszczonych dpfach wartość tę powinno ustawić się na nieco wyższą, gdyż po wyczyszczeniu zawsze niewielka ilość popiołu zalega w dpf i to należy uwzględnić. W przeciwnym razie sterownik silnika "wie", że ma zero popiołu w filtrze, a ciśnienie nie pasuje do do tej wartości, więc dla sterownika oznacza to nagromadzenie sadzy i rozpoczyna wcześniej regenerację. Edytowane 23 Września 2023 przez Muskel1 1
lukpie Opublikowano 23 Września 2023 Opublikowano 23 Września 2023 34 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Jedyne do czego mogę się przyczepić to to, że mechanik ustawił wartość popiołu na 0,00 l a nie np. na 0,01 l. Wartość 0 ustawia się po wymianie dpf na fabrycznie nowy. W wyczyszczonych dpfach wartość tę powinno ustawić się na nieco wyższą, gdyż po wyczyszczeniu zawsze niewielka ilość popiołu zalega w dpf i to należy uwzględnić. W przeciwnym razie sterownik silnika "wie", że ma zero popiołu w filtrze, a ciśnienie nie pasuje do do tej wartości, więc dla sterownika oznacza to nagromadzenie sadzy i rozpoczyna wcześniej regenerację. ok dzieki!
slawek_wkc Opublikowano 20 Stycznia Opublikowano 20 Stycznia W dniu 15.09.2023 o 10:09, Muskel1 napisał(a): Wchodzisz w sterowniku silnika w nastawy podstawowe i wybierasz z zakładki najpierw: Resetowanie wartości wyuczonych czujnika różnicy ciśnień i wybierasz przycisk "Idź" lub "start" - w zależności od tego co pokazane. Następnie wybierasz z zakładki: Adaptacja czujnika różnicy ciśnień - i znowu "Idź/start". Po tych czynnościach czujnik zostaje przyuczony i nawet jeżeli mechanik to wcześniej wykonał, w niczym to nie przeszkadza i nie zaszkodzi. Po przyuczeniu wstaw jeszcze raz zdjęcie jak wysżej, ze wszystkimi wartościami jak wyżej, na pracującym na wolnych obrotach silniku. Chciałbym sprawdzić, czy wartość kalibracyjna czujnika "offset" uległa zmianie, bo 10 hPa wydaje mi się trochę dziwna/wysoka- ale być może ten czujnik tak ma. Powiedz mi jak mozesz @Muskel1 posiadając offset różnicy ciśnień na poziomie -7 tez powinienem przeprowadzic adaptacje? Czy wartosc ujemna moze swiadczyc o uszkodzonym czujniku? Dodam ze zadnego bledu nie ma
Muskel1 Opublikowano 21 Stycznia Opublikowano 21 Stycznia Minus przed liczbą offset nie świadczy o uszkodzeniu czujnika. Jest to wartość kalibracyjna czujnika. Przeprowadź na nowo adaptację czujnika.
slawek_wkc Opublikowano 21 Stycznia Opublikowano 21 Stycznia 1 minuta temu, Muskel1 napisał(a): Minus przed liczbą offset nie świadczy o uszkodzeniu czujnika. Jest to wartość kalibracyjna czujnika. Przeprowadź na nowo adaptację czujnika. Rozumiem. Biorę laptopa i działam. Dziękuję slicznie za odpowiedź
lukpie Opublikowano 26 Maja Opublikowano 26 Maja Mam takie pytanie bo pol roku po czyszczeniu DPF wypalal sie co 750km a teraz od razu z jednego razu na drugi spadlo to do 550km. Jaka moze byc tego przyczyna? Temperatura otoczenia ma znaczenie? cos innego?
Muskel1 Opublikowano 26 Maja Opublikowano 26 Maja Temperatura zewn. ma też wpływ ale nie różnica kilku stopni, tylko różnica lato/zima, gdyż chodzi o warunki pracy silnika. Niedogrzany silnik produkuje więcej sadzy, co przekłada się na szybsze zapełnienie sądzą, a to powoduje częstsze regeneracje. Duże znaczenie ma też profil jazdy. Krótkie odcinki = częstsze regenerację.
lukpie Opublikowano 26 Maja Opublikowano 26 Maja 30 minut temu, Muskel1 napisał(a): Temperatura zewn. ma też wpływ ale nie różnica kilku stopni, tylko różnica lato/zima, gdyż chodzi o warunki pracy silnika. Niedogrzany silnik produkuje więcej sadzy, co przekłada się na szybsze zapełnienie sądzą, a to powoduje częstsze regeneracje. Duże znaczenie ma też profil jazdy. Krótkie odcinki = częstsze regenerację. ale wlasnie u mnie zimową porą wypalał sie co 750km a teraz od jakiegos miesiaca co 550km. Robilem trase srednio co dwa tygodnie i przez te dwa tygodnie po miescie. No i wtedy co 750km a teraz co 550km. W jezdzie i stylu raczej nic sie nie zmienilo. Tzn zmienilem kola na letnie i wieksze:D. Moze olej juz stary? nie wiem nie znam sie ale zaskoczyla mnie ta roznica bo to od razu 200km spadlo. Moze wroci ale watpie.
franekv6 Opublikowano 26 Maja Opublikowano 26 Maja Wypalanie co 550km w 2.0 TDI to i tak zajebiaszczy wynik.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się