Kokosvag Opublikowano 17 Marca 2023 Opublikowano 17 Marca 2023 audi a6 c7 3.0 tfsi cos piszczy gdy auto sie rozgrzeje i wtedy tylko na biegu jałowym, gdy sie troche doda gazu przestaje piszczeć tak mocno. ewidentnie słychać ten pisk w okolicach alternatora bardziej z prawej strony auta. wymieniona rolka prowadzącą paska gdzie jest napędzany alternator,wymieniona rolka prowadzącą gdzie jest napęd kompresora oraz wymienione sprzęgło jednokierunkowe rolka alternatora i nadal piszczy. ktoś cos pomoże czy to moze byc właśnie alternator? Jak sie go zgasi to chwile jeszcze piszczy,świszczy,wiec co moze sie jeszcze obracać jak auto zgaszone jedynie chyba w środku alternatora wirnik bo na kole alternatora co chodzi pasek tam jest to kolo jednokierunkowe takie sprzęgło w nim, hm masakra. A moze jakieś to być powietrze, nieszczelność?
Kokosvag Opublikowano 17 Marca 2023 Autor Opublikowano 17 Marca 2023 (edytowane) Wiesz co ja zdjalem pasek z kompresora i odpalilem bez kompresora bo tez stawialem ze moze cos w kompresorze,ale nadal piszczalo. Dziwne ze dopiero jak auto sie dobrze rozgrzeje to zaczyna slychac ten pisk. Chcialem wykluczyc jeszcze alternator przez zdjecie teraz tego drugiego paska ale dojcie jest straszne i odpuscilem. Gdyby bylo jakies lozysko to powinno non stop i to bardziej chyba chrobotac a nie piszczec? Nie mam pomyslow juz. Podczas jazdy na troche qyzszych obrotach tez slychac taki halas pisk czy obcieranie nie wiem jak to nazwac ale jest duzo ciszej. Edytowane 18 Marca 2023 przez Kokosvag
Rozwiązanie robson_s Opublikowano 27 Marca 2023 Rozwiązanie Opublikowano 27 Marca 2023 Sprawdź odmę, zobacz czy przestaje na odkręconym korku oleju
Kokosvag Opublikowano 28 Marca 2023 Autor Opublikowano 28 Marca 2023 (edytowane) Sprawdź odmę, zobacz czy przestaje na odkręconym korku oleju Ok dziękuję za podpowiedz,sprawdze w wolnej chwili Test korka zrobiony,po ciezkim odkreceniu korka piszczenie znika. Czy byla jakas akcja serwisowa w tych motorach co do odmy,co będę dokladnie potrzebowal i jaka kupic,były jakies pozniej poprawione. Moj kod silnika CTUA,dziękuję za pomoc. Edytowane 28 Marca 2023 przez Kokosvag
marecki7 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja Witam. Odświarzam temat. Czy wymiana odmy pomogła w rozwiązaniu problemu?? Od wczoraj mam identyczną akcję że swoim 3.0 tfsi z 2015 roku.
Langista Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja To nie TFSI bo nie masz turbo a kompresor. Wykluczyłeś już zużycie kompresora? Który nie jest wcale idioto odpornym urządzeniem i trzeba dbać o wymiany oleju w nim.
Muskel1 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja 10 minut temu, Langista napisał(a): To nie TFSI bo nie masz turbo a kompresor. Jest też pomimo tego TFSI😉
Kokosvag Opublikowano 19 Maja Autor Opublikowano 19 Maja Witam tak wymiana odmy zalatwila sprawe jest spokoj.
Langista Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja 9 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Jest też pomimo tego TFSI😉 Od czego w takim razie jest to T, skoro to nie turbo? Powinno być SFSI - supercharged..
Muskel1 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja Supercharged jest opisem stosowanym w USA. TFSI jest pomimo zastosowania kompresora oznakowaniem także tych silników. Może pomysł z opisem SFSI powinieneś poddać w Ingolstadt 😉 Polecam lekturę https://www.audi-technology-portal.de/de/antrieb/motor-effizienztechnologien/kompressor
marecki7 Opublikowano 26 Maja Opublikowano 26 Maja Odma wymieniona i po problemie dzięki za odpowiedz Kokosvag.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się