Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ropa w oleju silnikowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Problem z A4 B6 AVF , ropa dostaje się do oleju silnikowego i bardzo ciężko odpala na rozgrzanym silniku po długim kręceniu , z rana po postoju pali od strzała .  Postanowiłem wymienić uszczelniacze na pompowtryskach ,,zestaw Bosch,, ale ropa dalej szła do oleju. Następnie zakupiłem inna pompę vakum Boscha z wkręcanym już króćcem od podciśnienia, wymieniłem w niej odrazu simering na wałku gdzie ropa też mogłaby się przedostawać do oleju ale to też nic nie dało. Tak więc tym razem podpiąłem na zasilaniu pompy wąż z ropa pod cisnieniem z kompresora jakieś 6-7 bar jak na zdjęciu IMG_20230402_170710.thumb.jpg.079035355ac59308cf1fd78d94a98fbe.jpg I tu okazało się że ropa z powietrzem wydostaje się z trzech pompowtrysków w miejscu zaznaczonym na zdjęciu tzn z nakrętki tej cewki. IMG_20230402_170030.thumb.jpg.ff42829911a17e269e6a2c472bc8d986.jpg Z jednego bardzo mocno, z dwóch lekko. I tu moje pytanie czy samemu da radę to uszczelnić pod tą nakrętka na klucz 36 chyba. Kolejna moja zagwostka, po puszczeniu tej ropy pod cisnieniem zaczęła ona wydostawać się wraz z powietrzem jeszcze w 3 miejscach zaznaczonych na zdjęciach poniżej. IMG_20230402_170209.thumb.jpg.3b8994efd9cb47751c55d44fb7a438b3.jpgIMG_20230402_170807.thumb.jpg.11ab06e3600070404a066af8398a4bee.jpgIMG_20230402_170115.thumb.jpg.8d331c484f11a310f550a9200809c0f4.jpg

Edytowane przez dawido23
Opublikowano

Nikt nic nie podpowie? 

Opublikowano
Teraz, Muskel1 napisał(a):

PD do wymiany.

Auto na nich smigało bez zarzutu , jedynie zaczęły przeciekać na tym oringu pod cewka tą duża. Nie wystarczy wymiana tego oringu ?

Opublikowano

Widzę, że PDki już po regeneracji. Ktoś już tam grzebał. Pytanie tylko jak zrobione. 

Opublikowano
11 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Widzę, że PDki już po regeneracji. Ktoś już tam grzebał. Pytanie tylko jak zrobione. 

Robione 3 lata temu, jakieś 60 tys km zrobione, chodziły bez zarzutu

Opublikowano

Skoro są nieszczelne to raczej nie bez zarzutu.

Opublikowano
17 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Skoro są nieszczelne to raczej nie bez zarzutu.

Miałem na myśli to że poza tą nieszczelnością na cewce wszystko z nimi ok. I tu pytanie czy samemu ten oring dam radę wymienić.

Opublikowano (edytowane)

Opcje najdroższa to znam, ? Przecież tam nie ma nic coby się urwać miało, przestawić, odkręcić , wymienić oring i dokręcić odpowiednim momentem. Tak na moją logikę 

Edytowane przez dawido23
Opublikowano
15 minut temu, dawido23 napisał(a):

Opcje najdroższa to znam, ? Przecież tam nie ma nic coby się urwać miało, przestawić, odkręcić , wymienić oring i dokręcić odpowiednim momentem. Tak na moją logikę 

Podałem tego linka nie po to abyś tam wysłał do regeneracji, a po to żebyś zobaczył jak on cewkę wykręcą i wkręca:wink:

Opublikowano

Spoko, dzieki. Niby nic trudnego, moment dokręcania też ogarnę. 

Opublikowano

Pierwszy rozkręcony , teraz tylko znaleźć do kupienia taki oring, nie jest okrągły jak to oringu tylko płaski. Ma ktoś pomysł gdzie go szukać ? ?IMG_20230404_185413.thumb.jpg.be4d7530bfb5106713bd093d1209ded2.jpgIMG_20230404_185536.thumb.jpg.45215f6926ce55954131c159b2b651c0.jpg

Opublikowano

Może gdzieś w zestawach do regeneracji PD.

Opublikowano (edytowane)

Zaraz będę szukał, gdzieś na pewno się znajdą, toż to tylko kawałek gumy ?. Momentu dokręcania na necie brak ale Polak potrafi, kluczem dynamometrycznym będąc rozkręcać drugi najpierw będę dokręcał ? od 10 nm po jednym w górę, aż przestanie klikać i czuć bedzie  że zaczyna się opór i nakrętka dokręcać. Sprawdzę to na trzech pozostałych pompkach, Wtedy ustalę siłe dokręcania i powiedzmy odejmę jednego nm ? Oczywiście przy całej tej zabawie ostrożność i czystość , brak pośpiechu.

Edytowane przez dawido23
Opublikowano

To jest zwykły oring. Nie jest plaski. 

Przykładowy nr bosch: 1410257002 ale nie wiem czy to konkretnie do tego konkretnego PD. 

Co do momentu to gdzies na yt na filmie od ruskich jest podane.

 

Pozostaje pytanie skad ropa w kanale olejowym walka PD. Pęknięta glowica? Niepowodzenie przy wymianie uszczelniacza pompy tandemowej?

Opublikowano
14 minut temu, nadybek napisał(a):

To jest zwykły oring. Nie jest plaski. 

Przykładowy nr bosch: 1410257002 ale nie wiem czy to konkretnie do tego konkretnego PD. 

Co do momentu to gdzies na yt na filmie od ruskich jest podane.

 

Pozostaje pytanie skad ropa w kanale olejowym walka PD. Pęknięta glowica? Niepowodzenie przy wymianie uszczelniacza pompy tandemowej?

Kurcze stawiam na oring na tandemie, zamówiłem i przyszedł inny, tzn rozmiary te same ale cały guma zalany, stary do połowy metalowy był. A ten kanał olejowy walka to o to chodzi ? IMG_20230402_170807.thumb.jpg.e71c8ea03b53a5d9e8803ffdcd07189d.jpg

Opublikowano

Witam ponownie. Zna ktoś siłę dokręcania tej cewki na pompowtrysku ? Szukam od dwóch dni ale bezskutecznie. Ratujcie proszę IMG_20230402_170030.thumb.jpg.d497bb28c47e3a0c2abd5e22b57d8f6f.jpg

Opublikowano

Cos kojarzę, ze tam bylo nie duzo. Na 90% 60Nm. I nietypowy klucz- 39 albo 37.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...