Pokrzi Opublikowano 3 Kwietnia 2023 Opublikowano 3 Kwietnia 2023 Witam, Posiadam A4 B7 w wersji Sedan rok 2005 i jestem kompletnie bezradny w temacie odbierania stacji w moim RNS-E. W skrócie opiszę moją historię: - auto posiadam od 2 lat i nigdy jakoś super dobrze nie odbierało stacji radiowych. W dużym mieście było OK, w małych miastach odbierało kilka stacji, jakościowo nie było ekstra, ale dało się posłuchać. - od zeszłej jesieni właściwie nie odbieram już żadnej stacji radiowej. Nic, a nic, nie mogę zeskanować, nie mogę znaleźć etc. - drogą szukania porad w internecie trafiam na ten filmik i udaje mi się dostać dokładnie ten sam model wzmacniacza - po ściągnięciu tej maskownicy, która znajduje się nad tylnią szybą zobaczyłem, że stary moduł był popękany w niektórych miejscach. - moduł wymieniłem na ten "AP" - poprawa minimalna jest taka, że czasem udaje mi się odebrać stację 96.0 FM i miejscami jest bardzo wyraźnie odbierana, ale wystarczy, że przejadę 100 metrów - całkowicie mi się urywa. - skanowanie nie znajduje żadnej innej stacji - komunikaty TP odbieram bez problemu po wymianie na "AP" (wcześniej tak nie było) Temat mnie denerwuje, bo pomimo, że stary moduł był popękany to kiedyś byłem w stanie odebrać kilka stacji. Wymiana na "AP" nic nie dała. Więc moje pytanie jest - gdzie jeszcze mogę szukać problemu? Z góry dziękuję za pomoc.
Robero321 Opublikowano 3 Kwietnia 2023 Opublikowano 3 Kwietnia 2023 Podepnij na chwilę innego RNS E będziesz miał wiedzę czy w dalszym ciągu masz padakę wzmacniacz czy głowica w radiu padła. W moim przypadku dopiero 3 wzmacniacz zadziałał i to zdaje się od A8 bo wszystkie z A4 były padaki nawet jak wyglądały ładnie..
Langista Opublikowano 3 Kwietnia 2023 Opublikowano 3 Kwietnia 2023 Może być tak, że sam moduł winny nie będzie a szyba ma pęknięty obwód i antena nie działa w ogóle
Pokrzi Opublikowano 11 Kwietnia 2023 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2023 Witajcie, udało mi się przeskanować VCDS. Wygląda to tak: Address 37: Navigation Labels: 8E0-035-192-RNSE.clb Part No SW: 8E0 035 192 T HW: 8E0 035 192 T Component: RNS-E HIGH EU H80 0750 Revision: 20S Serial number: AUZBZ7K1100072 Coding: 0319717 Shop #: WSC 20619 123 81828 VCID: 356B7C165F417F3B20-5196 7 Faults Found: 00532 - Supply Voltage B+ 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100010 Fault Priority: 7 Fault Frequency: 3 Reset counter: 197 Time Indication: 0 Date: 2013.03.25 Time: 08:15:29 Freeze Frame: Voltage: 10.90 V 00446 - Function Limitation due to Under-Voltage 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100010 Fault Priority: 7 Fault Frequency: 3 Reset counter: 197 Time Indication: 0 Date: 2013.03.25 Time: 07:34:31 Freeze Frame: Voltage: 10.90 V Mileage: 655350 km Count: 65535 Clock: 255:255 00856 - Radio Antenna 011 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101011 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 10 Reset counter: 219 Time Indication: 0 Date: 2022.11.26 Time: 14:25:19 Freeze Frame: Mileage: 655350 km Count: 302 Clock: 07:18 00858 - Connection; Radio Intermediate Frequency (IF) Output to Antenna Amplifier 011 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101011 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 68 Reset counter: 22 Time Indication: 0 Date: 2013.02.28 Time: 21:31:36 Freeze Frame: Mileage: 655350 km Count: 2202 Clock: 17:39 00857 - CD Changer Unit (R41) 004 - No Signal/Communication Freeze Frame: Fault Status: 01100100 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 1 Reset counter: 176 Time Indication: 0 Date: 2013.02.28 Time: 21:32:16 01303 - Telephone Transceiver (R36) 004 - No Signal/Communication Freeze Frame: Fault Status: 01100100 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 1 Reset counter: 176 Time Indication: 0 Date: 2013.02.28 Time: 21:31:37 02005 - Coding Pin 004 - No Signal/Communication Freeze Frame: Fault Status: 01100100 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 1 Reset counter: 176 Time Indication: 0 Date: 2013.02.28 Time: 21:31:36 Czy to coś komuś mówi? Rozjaśnia trochę?
Pokrzi Opublikowano 19 Kwietnia 2023 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2023 Hej, właściwie to odpowiem sobie sam. Przynajmniej na część błędów, które pojawiły się powyżej. 00532 - Supply Voltage B+ 00446 - Function Limitation due to Under-Voltage - wymieniałem akumulator rok temu -> wówczas błąd się może pojawić i trzeba go najzwyklej w świecie skasować po takiej wymianie. 00858 - Connection; Radio Intermediate Frequency (IF) Output to Antenna Amplifier - tutaj z tego co się dowiedziałem chodzi o gniazdo RADIO/DIVERSITY. Bodajże w DIVERSITY nic nie jest u mnie wpięte, więc aby pozbyć się tego błędu chyba trzeba zakupić rozgałęźnik i go wpiąć z tyłu -> obecnie czekam na wyjmaki, więc dam znać. 00857 - CD Changer Unit (R41) 01303 - Telephone Transceiver (R36) - tutaj jest kwestia braku zmieniarki oraz modułu telefonu u mnie, aby się pozbyć tego błędu musiałem zmienić kodowanie z 0319717 na 0319115, gdzie 7 na 1 to zmiana na "brak modułu telefonu", a 7 na 5 to zmiana na "kierownica wielofunkcyjna" a wcześniej było i kierownica i telefon [7] 02005 - Coding Pin - tutaj jestem 100% pewien, że chodzi o wymianę modułu na ten nowy co opisany jest na filmie, który zamieściłem. Na razie nie wpadłem na to, czy mogę się tego pozbyć. Kasowanie błędu nie pomaga. No i Antenna Open Circuit... tutaj niespodzianka bo samo z siebie zaczęło radio co nieco odbierać i ku mojemu zdziwieniu błąd zniknął. Niestety brak poprawy po wymianie na ten "lepszy" moduł, choć przypuszczam po tym na co dziś zwróciłem uwagę, że można spróbować jeszcze bardziej przycisnąć ten moduł do szyby z tyłu. Spróbuję to zrobić jak będę sprawdzać, czy z tyłu radia wszystko OK. Z tego co pamiętam próbowałem to robić w przeszłości i nie przyniosło to poprawy. Dam znać. Mam nadzieję, że komuś przydadzą się komentarze wyżej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się