Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 1.9 TDI problem z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

Mam problem z odpalaniem mojego samochodu, mianowicie kontrolka świec żarowych zapala się i gaśnie następnie po przekręceniu kluczyka samochód ma problem z odpalaniem tak jakby były temperatury ujemne na dworze. Z wydechu wylatuje przez chwilę trochę jasnego dymu, coś w kolorze białym, nie gęstym i strasznie śmierdzi paliwem. Po chwili ten dym ustaje i samochód chodzi już normalnie. Co to może być? Dodam, że samochód nie kopci już później w żaden inny sposób.

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź!

Opublikowano

Diagnostykę zrobić należy bym mieć pewność ale obstawiam pompki.

Opublikowano

raczej nie pompki, a ich uszczelnienie - ale bez porządnej diagnostyki szkoda gdybać i cokolwiek robić, szkoda płacić za naprawę w ciemno, bo wymienisz pół auta a problem pozostanie

Opublikowano

Właśnie samochód moc ma, jeździ normalnie tylko pojawia się problem przy odpaleniu z rana przy obecnych 4-8 stopniach. Kręci tak jak pisałem wyżej jakby było z -10 a przy temperaturach wyższych tj. 15 stopni w górę pali od kopa i nie ma tak naprawdę tego dymu ani problemu z odpaleniem 

Opublikowano (edytowane)

może czujnik temperatury, jak nie podaje prawidłowych wartości to potrafi diabła narobić... według Twojego opisu to by pasowało... miałem podobnie w 2.5tdi

Edytowane przez sahipp
Opublikowano

 

24 minuty temu, sahipp napisał(a):

może czujnik temperatury, jak nie podaje prawidłowych wartości to potrafi diabła narobić... według Twojego opisu to by pasowało... miałem podobnie w 2.5tdi

Właśnie to też może być myśl, tydzień temu zaczęły się dziać cuda z wentylatorem od chłodnicy, kręci się na pełnych obrotach po zgaszeniu silnika przez 5-10min i w czasie jazdy. Wskazówka od temperatury cały czas po osiągnięciu temperatury roboczej zatrzymuje się kawałek za 90° i ani w lewo ani w prawo. 

Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, pigeonofblood napisał(a):

Właśnie to też może być myśl, tydzień temu zaczęły się dziać cuda z wentylatorem od chłodnicy, kręci się na pełnych obrotach po zgaszeniu silnika przez 5-10min i w czasie jazdy. Wskazówka od temperatury cały czas po osiągnięciu temperatury roboczej zatrzymuje się kawałek za 90° i ani w lewo ani w prawo. 

to tam wiesz zależy jak bardzo czujnik kłamie... jak już będzie faza zgonu całkowitego to auto nawet potrafi szaleć z obrotami na jałowych... ale to co opisałeś identycznie u mnie w 2.5tdi było... po prostu czujnik podawał fikcje i na podstawie tej fikcji komputer błędnie podawał mieszankę, ilość paliwa w stosunku do warunków temperaturowych na dworze oraz poziomu rozgrzania silnika...

 

z początku problem był jak u Ciebie przy pierwszym uruchomieniu... potem problem zaczął się nasilać i w zasadzie miałem podejrzenia tak czy inaczej... problem się rozwijał i w pewnym momencie wskazówka temp jak winda potrafiła jeździć a silnik miał podwyższone obroty na jałowych....  Można po nocy wagiem sprawdzić co pokazuje ten czujnik, jego wskazania powinny się mniej więcej pokrywać z aktualną temperaturą na dworze... Według tych wskazań ECU wie jak dozować paliwo oraz czy uruchamiać świece, odpalać wentylatory itp itd...

 

po zmianie czujnika wszystko wróciło do normy

Edytowane przez sahipp
Opublikowano

Zamówię czujnik dam znać po wymianie jak wygląda sytuacja. Jeśli to nie pomoże pozostaje mi tylko i wyłącznie na serwis go dać 

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, pigeonofblood napisał(a):

Zamówię czujnik dam znać po wymianie jak wygląda sytuacja. Jeśli to nie pomoże pozostaje mi tylko i wyłącznie na serwis go dać 

bardzo duża szansa że to ten czujnik, tylko kup ori... zamienniki różnie nie działają prawidłowo...

 

jakbyś miał problem z uruchomieniem auta to można ten czujnik wypiąć i wtedy ecu wejdzie w takie sewisowe domyślne ustawienia czyli automatycznie z góry będzie sterował wszystkim tak jak by na dworze było zimno...

Edytowane przez sahipp
Opublikowano
18 godzin temu, sahipp napisał(a):

bardzo duża szansa że to ten czujnik, tylko kup ori... zamienniki różnie nie działają prawidłowo...

 

jakbyś miał problem z uruchomieniem auta to można ten czujnik wypiąć i wtedy ecu wejdzie w takie sewisowe domyślne ustawienia czyli automatycznie z góry będzie sterował wszystkim tak jak by na dworze było zimno...

Jestem po wymianie czujnika, wczoraj wieczorem zamontowany. Syndrom chodzącego wentylatora zniknął jak i spalanie z 8.8 teraz przy obciążeniu 7.8 na sto max. Odpalone auto rano od kopa pali bez puszczania dymu takiego jak wcześniej, najprawdopodobniej był to ten czujnik. Zobaczę jeszcze co będzie po dłuższym czasie użytkowania samochodu. Bardzo dziękuję za pomoc! 

Opublikowano
6 minut temu, pigeonofblood napisał(a):

Jestem po wymianie czujnika, wczoraj wieczorem zamontowany. Syndrom chodzącego wentylatora zniknął jak i spalanie z 8.8 teraz przy obciążeniu 7.8 na sto max. Odpalone auto rano od kopa pali bez puszczania dymu takiego jak wcześniej, najprawdopodobniej był to ten czujnik. Zobaczę jeszcze co będzie po dłuższym czasie użytkowania samochodu. Bardzo dziękuję za pomoc! 

Ciesze się że autko wróciło do formy :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...