pigeonofblood Opublikowano 18 Kwietnia 2023 Opublikowano 18 Kwietnia 2023 Witam, Mam problem z odpalaniem mojego samochodu, mianowicie kontrolka świec żarowych zapala się i gaśnie następnie po przekręceniu kluczyka samochód ma problem z odpalaniem tak jakby były temperatury ujemne na dworze. Z wydechu wylatuje przez chwilę trochę jasnego dymu, coś w kolorze białym, nie gęstym i strasznie śmierdzi paliwem. Po chwili ten dym ustaje i samochód chodzi już normalnie. Co to może być? Dodam, że samochód nie kopci już później w żaden inny sposób. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź!
Pieterb Opublikowano 19 Kwietnia 2023 Opublikowano 19 Kwietnia 2023 Diagnostykę zrobić należy bym mieć pewność ale obstawiam pompki.
Lukasz_mk2 Opublikowano 19 Kwietnia 2023 Opublikowano 19 Kwietnia 2023 raczej nie pompki, a ich uszczelnienie - ale bez porządnej diagnostyki szkoda gdybać i cokolwiek robić, szkoda płacić za naprawę w ciemno, bo wymienisz pół auta a problem pozostanie
pigeonofblood Opublikowano 19 Kwietnia 2023 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2023 Właśnie samochód moc ma, jeździ normalnie tylko pojawia się problem przy odpaleniu z rana przy obecnych 4-8 stopniach. Kręci tak jak pisałem wyżej jakby było z -10 a przy temperaturach wyższych tj. 15 stopni w górę pali od kopa i nie ma tak naprawdę tego dymu ani problemu z odpaleniem
sahipp Opublikowano 19 Kwietnia 2023 Opublikowano 19 Kwietnia 2023 (edytowane) może czujnik temperatury, jak nie podaje prawidłowych wartości to potrafi diabła narobić... według Twojego opisu to by pasowało... miałem podobnie w 2.5tdi Edytowane 19 Kwietnia 2023 przez sahipp
pigeonofblood Opublikowano 19 Kwietnia 2023 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2023 24 minuty temu, sahipp napisał(a): może czujnik temperatury, jak nie podaje prawidłowych wartości to potrafi diabła narobić... według Twojego opisu to by pasowało... miałem podobnie w 2.5tdi Właśnie to też może być myśl, tydzień temu zaczęły się dziać cuda z wentylatorem od chłodnicy, kręci się na pełnych obrotach po zgaszeniu silnika przez 5-10min i w czasie jazdy. Wskazówka od temperatury cały czas po osiągnięciu temperatury roboczej zatrzymuje się kawałek za 90° i ani w lewo ani w prawo.
sahipp Opublikowano 19 Kwietnia 2023 Opublikowano 19 Kwietnia 2023 (edytowane) 19 minut temu, pigeonofblood napisał(a): Właśnie to też może być myśl, tydzień temu zaczęły się dziać cuda z wentylatorem od chłodnicy, kręci się na pełnych obrotach po zgaszeniu silnika przez 5-10min i w czasie jazdy. Wskazówka od temperatury cały czas po osiągnięciu temperatury roboczej zatrzymuje się kawałek za 90° i ani w lewo ani w prawo. to tam wiesz zależy jak bardzo czujnik kłamie... jak już będzie faza zgonu całkowitego to auto nawet potrafi szaleć z obrotami na jałowych... ale to co opisałeś identycznie u mnie w 2.5tdi było... po prostu czujnik podawał fikcje i na podstawie tej fikcji komputer błędnie podawał mieszankę, ilość paliwa w stosunku do warunków temperaturowych na dworze oraz poziomu rozgrzania silnika... z początku problem był jak u Ciebie przy pierwszym uruchomieniu... potem problem zaczął się nasilać i w zasadzie miałem podejrzenia tak czy inaczej... problem się rozwijał i w pewnym momencie wskazówka temp jak winda potrafiła jeździć a silnik miał podwyższone obroty na jałowych.... Można po nocy wagiem sprawdzić co pokazuje ten czujnik, jego wskazania powinny się mniej więcej pokrywać z aktualną temperaturą na dworze... Według tych wskazań ECU wie jak dozować paliwo oraz czy uruchamiać świece, odpalać wentylatory itp itd... po zmianie czujnika wszystko wróciło do normy Edytowane 19 Kwietnia 2023 przez sahipp
pigeonofblood Opublikowano 19 Kwietnia 2023 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2023 Zamówię czujnik dam znać po wymianie jak wygląda sytuacja. Jeśli to nie pomoże pozostaje mi tylko i wyłącznie na serwis go dać
sahipp Opublikowano 19 Kwietnia 2023 Opublikowano 19 Kwietnia 2023 (edytowane) 15 minut temu, pigeonofblood napisał(a): Zamówię czujnik dam znać po wymianie jak wygląda sytuacja. Jeśli to nie pomoże pozostaje mi tylko i wyłącznie na serwis go dać bardzo duża szansa że to ten czujnik, tylko kup ori... zamienniki różnie nie działają prawidłowo... jakbyś miał problem z uruchomieniem auta to można ten czujnik wypiąć i wtedy ecu wejdzie w takie sewisowe domyślne ustawienia czyli automatycznie z góry będzie sterował wszystkim tak jak by na dworze było zimno... Edytowane 19 Kwietnia 2023 przez sahipp
pigeonofblood Opublikowano 20 Kwietnia 2023 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2023 18 godzin temu, sahipp napisał(a): bardzo duża szansa że to ten czujnik, tylko kup ori... zamienniki różnie nie działają prawidłowo... jakbyś miał problem z uruchomieniem auta to można ten czujnik wypiąć i wtedy ecu wejdzie w takie sewisowe domyślne ustawienia czyli automatycznie z góry będzie sterował wszystkim tak jak by na dworze było zimno... Jestem po wymianie czujnika, wczoraj wieczorem zamontowany. Syndrom chodzącego wentylatora zniknął jak i spalanie z 8.8 teraz przy obciążeniu 7.8 na sto max. Odpalone auto rano od kopa pali bez puszczania dymu takiego jak wcześniej, najprawdopodobniej był to ten czujnik. Zobaczę jeszcze co będzie po dłuższym czasie użytkowania samochodu. Bardzo dziękuję za pomoc!
sahipp Opublikowano 20 Kwietnia 2023 Opublikowano 20 Kwietnia 2023 6 minut temu, pigeonofblood napisał(a): Jestem po wymianie czujnika, wczoraj wieczorem zamontowany. Syndrom chodzącego wentylatora zniknął jak i spalanie z 8.8 teraz przy obciążeniu 7.8 na sto max. Odpalone auto rano od kopa pali bez puszczania dymu takiego jak wcześniej, najprawdopodobniej był to ten czujnik. Zobaczę jeszcze co będzie po dłuższym czasie użytkowania samochodu. Bardzo dziękuję za pomoc! Ciesze się że autko wróciło do formy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się