Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Kontrolka zużycia klocków


dlugi

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie kontrolka zapaliła się w czwartek wieczorem. Tak się złożyło że w sobote planowałem trasę Wrocław - Drezno - Wrocław, a w niedzielę Wrocław - Praga - Wrocław i bałem się że klocki mogą mi nie wystarczyć więc poleciałem w piatek rana je wymienić (fakt lewy klocek starty był do czujnika, w prawym do czujnika jeszcze z 2mm brakowało). Teraz mam taki problem, nie gaśnie mi kontrolka zużycia klocków mimo że zostały one wymienione ( z tyłu nie ma czujników zużycia). Czy ktoś ma jakis pomysł czym można przeczyścić ta złączke przy klocku? Podejżewam że to od tego zależy (ten plastikowy zatrzask był cały zasyfiony błotem) Czy ktoś się już tym zajmował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kontrolka zapaliła się w czwartek wieczorem. Tak się złożyło że w sobote planowałem trasę Wrocław - Drezno - Wrocław, a w niedzielę Wrocław - Praga - Wrocław i bałem się że klocki mogą mi nie wystarczyć więc poleciałem w piatek rana je wymienić (fakt lewy klocek starty był do czujnika, w prawym do czujnika jeszcze z 2mm brakowało). Teraz mam taki problem, nie gaśnie mi kontrolka zużycia klocków mimo że zostały one wymienione ( z tyłu nie ma czujników zużycia). Czy ktoś ma jakis pomysł czym można przeczyścić ta złączke przy klocku? Podejżewam że to od tego zależy (ten plastikowy zatrzask był cały zasyfiony błotem) Czy ktoś się już tym zajmował?

Mi też się pali od dwóch tygodni.Mam jeszcze około 4 mm klocków.Zastanawiałem się właśnie czy po wymianie zgaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma A3 z 2004r., u niego po wymianie kontrolki nie zgasly wiec poprostu odcial czujnik i zakleil tasma izolacyjna :P Ja nie wiem co mam zrobic u siebie, chcialbym to jakos wyczyscic tylko nie wiem jeszcze czym.

Mi też się pali od dwóch tygodni.Mam jeszcze około 4 mm klocków.Zastanawiałem się właśnie czy po wymianie zgaśnie.

Jeżeli świeci sie kontrolka tzn że jeden z przednich klocków starł się już do kabelków od czujnika. Z tego co mi wiadomo zostało ci jeszcze max 1000 km do przejechania zanim bedziesz mial tarcie blachy o blache

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma A3 z 2004r., u niego po wymianie kontrolki nie zgasly wiec poprostu odcial czujnik i zakleil tasma izolacyjna

A w a4 też trzeba zVAG-ować żeby zgasła kontrolka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po prostu zgasła po wymianie. Jeśli chodzi o "zasięg" po pojawieniu się kontrolki wykładzin - wszystko zależy od stylu jazdy. Ja zrobiłem 1500km i gdy ściągaliśmy stare klocki okazało się że jeszcze trochę można by na nich zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello klubowicze mam pewien problem z hamulcami mianowicie chodzi o to że jak odpalę auto i ruszam to jest wszystko git ale w momencie jak nacisnę hamulec to od razu zapala mi się kontrolka BREMS LICHT nie wiem o co tutaj chodzi bo hamulce są ok i klocki też

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie (mam niepełny FIS) zapaliła się kontrolka zużytych klocków kiedy oberwał się drucik od czujnika zużycia klocków, polutowali mi to i jest ok od ok 9m-cy.

Wczoraj zjechałem tylne klocki praktycznie do zera i nic się nie zaświeciło, tak więc wnioskuję, że czujniki są tylko z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy wyżej potwierdzam z przodu sa czujniki z tyłu brak. Mały fis tak samo jak duży pokazuje dużą pomarańczową kontrolkę mówiąca o zużytych hamulcach. Czujnik klocków działa na zasadzie obiegu prądu, w klocek wmątowany jest przewód, wraz z zużyciem klocków przewód się przeciera czyli przerywa sie obieg prądu i zaświeca sie kontrolka, bardzo dużo handlarzy przed sprzedażą by zaoszczędzić na wymianie klocków mostkuje przewody by kontrolka zgasła, u mnie akurat tak było :wallbash: Mała rada jesli klocek od zewnętrznej strony ma ok 5mm nie znaczy że od silnika ma tyle samo, tłoczek zacisku naciska wewnętrzny klocek a dopiero później cały zacisk dociska zewnętrzny, wiec szybciej zużywa się ten od silnika. Przy wymianie trzeba pamiętać aby czyścic i smarować prowadnice zacisku :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Też długo walczyłem z tym tematem. Na Fisie pokazywało że klocki do wymiany. Widziałem ze mam z tyłu mało klocka, ale dowiedziałem się że z tyłu nie ma czujnika. Dodam że z przodu z zewnątrz było dużo "mięsa", dopiero po ściągnięciu koła i dokładnemu zbadaniu okazało się że od wewnątrz nie było prawie nic. Jednak mi kontrolka zgasła :decayed: po wymianie klocków.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...