Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa paliwa w baku A4 B7 BPW


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam problem z pompa w baku,

kolejny raz spaliwo przekaznik pompy 4H0951253C. Sprawdziłem pompę na krótko bierze 3,65A na + I - Kable przychodzące do pompy również mają taką wartość. Sprawdziłem także przewody przy przekazniku poboeraja 3,55A. Wszystko sprawdzałem na zapłonie podczas włączonej procedury odpowietrzania pompy na VAG. Błędów oczywiście brak.

 

Problem rozpoczął się od spalenia 4H0951253C(sklejenia) wymieniłem 2msc spokoju problem się powtórzył i spalił(skleil) się przekazni 614 - 8E0951253. Wyjąłem pompę 8E0919050AE ssak(filtr siatkowy był zabity) powrót również zamulony wszystko wyczyściłem i złożyłem przejechałem 500km i samochód zgasl na prostej drodze wtedy kolejy raz wymieniony przekaznik 4H0951253C się spalił. Teraz założyłem 2 nowe oryginalne przekazniki 4H0951253C oraz 7M0951253A(nr 100 zastępuje on przekaznik  614 - 8E0951253)

 

Co mogę jeszcze sprawdziłem samochód obecnie pali normalnie mam wszystko rozebrane i chciałbym składać pytanie czy pompa nie pobiera za dużo prądu?

Opublikowano

I jak problem rozwiązany ? Bo mam podobnie:(

Opublikowano

Pilnuje wskaźnika paliwa, utrzymuję stan pow. połowy baku i problem nie wrócił. W moim przypadku gdy tylko spadło mi paliwo poniżej połowy paliło przekaźnik i stałem czekając na pomoc...

Opublikowano

W profilu masz ośkę, a nie jest to przypadkiem quattro ?

Jak dobrze pamiętam w quattro są dwie pompki w zbiorniku i druga załącza się właśnie jak w zbiorniku jest mało paliwa ....

 

Opublikowano

Druga pompa w quattro jest tylko przelewowa aby wyrównać poziom paliwa.

Opublikowano
1 godzinę temu, Langista napisał(a):

Druga pompa w quattro jest tylko przelewowa aby wyrównać poziom paliwa.

Nie wyrównać poziom tylko przepompować paliwo do tej części zbiornika skąd główna pobiera go do zasilania silnika ...😋

Nie wgryzałem się nigdy jaka jest logika sterowania tą pomocniczą pompką , ale na zdrowy rozum to nie musi ona pracować dopóki paliwo się samo przelewa nad wałem napędowym, dopiero jak poziom paliwa spadnie to powinna się włączyć i przeganiać paliwo na słuszną stronę zbiornika...😀

Z opisu kolegi objawy jak ulał pasują do tego jakby ta pompka była uszkodzona i pobierała dużo prądu ( uszkadzanie przekaźnika przy niskim poziomie paliwa ).

Tak tylko kminie, patrząc na objawy ...😋

 

Opublikowano

Druga pompa nie jest zasilana elektrycznie ale jest to pompa strumieniowa - zasila ją strumień paliwa z przewodu powrotnego a nie silnik elektryczny więc to ślepy trop.

 

Pozatym nawet jeśli pompa pobierała by za duży prąd to najpierw powinien wylecieć bezpiecznik S228 (20A). Nawet ciągły prąd rzędu 20A nie powinien skleić styków przekaźnika.

 

Jeżeli styki się palą/sklejają to przyczyna leży najczęściej w ich iskrzeniu a więc przyjżałbym się wysterowaniu tego przekaźnika. Czy czasem nie jest tak, że z jakiegoś powodu zaczyna on szybko 'klikać' przez co występuje duże iskrzenie i stąd palenie się styków. Zagadką pozostaje dla mnie czemu dzieje się to akurat poniżej połowy baku, może przypadek a może nie. Trzeba by się bardziej pochylić nad tematem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...