Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przeróbka lamp tył z USA na EU w A4 B9


Damianex

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
z racji iż wielokrotnie znalazłem pomoc na forum postanowiłem też podzielić się małym osiągnięciem, mianowicie wymianie diod LED z czerwonych na pomarańczowe + programowanie BCM2.

1. Najprostszy temat - programowanie BCM2. Na dzień dzisiejszy (31.05.23) NIE DA SIĘ PODŁĄCZYĆ do modułu BCM2 (jeśli dobrze pamiętam to moduł 46) za pomocą chińskiego vcds ani VCP. Próbowałem podłączyć się nawet oryginalnym vcds ale nie znalazłem security code do zmian wartości w blokach. Reasumując KONIECZNY jest oryginalny VCP (możliwe, że inny program też da radę ale ja sprawdziłem VCP). Na forum elektrody ładnie opisał problem i rozwiązanie : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3579923.html

2.Po zmianie parametrów BCM2 konieczne jest wyprowadzenie dodatkowych pinów do lamp w błotnikach. Piny muszą być wyprowadzone z modułu BCM2, z czarnego złącza PIN1 (T17b) do pinu w prawej lampie w błotnik; oraz z brązowej kostki (T17a) PIN2 do lewej zewnętrznej lampy. W obu lampach wyciągnięte przewody idą do białych przewodów w lampach w błotniki. Przewody powinno puścić się tak jak idą fabrycznie wzdłuż wiązki, jednak ja to zrobiłem zdejmując plastik czarny osłaniający przez całą długość belkę bagażnika i puściłem przewody wewnątrz tej belki - da się. Tutaj linki gdzie są opisane przydatne info do tego punktu.
-https://www.audi-club.ru/threads/usa-otkljuchenie-stopov-ot-povorotov-nuzhna-pomosch.521320/
-https://www.drive2.ru/l/602365522205480475/
3. Kostki/ złącza - najpierw złącza w klapie - NIC TAM NIE RUSZAMY. Teraz kostki w lampach w błotnik. W USA kostki są na 4 piny, w UE są na 5 pinów. Piątym pinem po stronie auta jest przewód z BCM który musi spiąć się z białym przewodem od kierunkowskazów w lampie zewnętrznej. można zostawić kostki 4pin i przepiąć piny i jedna ścieżka będzie szła obok kostki - będzie działać. Jeśli ma być poprawnie koniecznie trzeba kupić kostki 5 pin ( ja kupiłem na wtyczkolandia.pl - 50zł)
przydatne linki do pkt 3.
-https://www.etka.com/tnrpics/AU/TKR/WEB-CON-000485.pdf
-https://www.etka.com/tnrpics/AU/TKR/WEB-CON-000135.pdf
-https://www.drive2.ru/l/602365522205480475/
4. Najgorsze teraz - rozłożenie lamp. Osobiście podjąłem próbę rozklejenia lamp tak jak można rozkleić przednie, jednak występuje tam twardy klej i uszkodziłem klosz mimo opalarki, widziałem na allegro jakieś rozpuszczalniki do tego typu kleju ale nie wiem jak działają. Po przeszukaniu olx zobaczyłem że renomowane firmy najwyższej jakości itp tną obudowy lamp a później je sklejają ze sobą, tak też zrobiłem, potrzebny jest dremel bądź inna multiszlifierka oraz tarczka i pewna ręka - nie polecam robić tego w domu bo żona może nie być zadowolona z drobinek plastiku które będą wszędzie. Konieczny jest też kompresor pod ręką aby wydmuchać resztki plastikowych opiłków z lamp.

5. Diody LED - Osram LY-G6SP warto kupić około 75 diod na wszelki wypadek ( na wszystkie lampy w sedanie to chyba 68 diod potrzeba) więc zostanie kilka na zapas, diody mają 6 nóżek

6. W przypadku lamp w klapę konieczne jest rozkręcenie lamp za pomocą TORX zwykłego sześcioramiennego (niestety nie pamiętam numeru ale jest wszędzie dostępny ten torx) i następnie rozcięcie obudowy, warto ciąć obudowę jak najbliżej klosza, łatwiej wyjmie się płytki. Ważne info - ścieżka cięcia musi być minimum między kloszem a łbem śruby która trzyma płytkę. po wyjęciu płytki należy przalutować diody od kierunkowskazów i złożyć lampę.

7.Lampy w błotniki - jeśli chodzi o diody to wszystko wygląda tak samo jak w lampie w klapę. Różnica jest taka, że do rozkręcenia potrzebny jest TORX 5-cioramienny TS20 - ja znalazłem go na allegro - w marketach był brak. Po przelatowaniu diod konieczne jest rozdzielenie fizyczne kierunkowskazu i stopu. W oryginalnej lampie EU prawdopodobnie wlutowana jest gdzieś dioda która zmienia ścieżkę którą idzie napięcie i to wtedy działa. Jednak przy przeróbce USA->EU konieczne jest rozcięcie jednego przewodu który odpowiada właśnie za "+" do płytki z diodami STOP'u. Jest to przewód łączący kostkę szesciopinową z kostką trzypinową, Przerwać należy czarny przewód pierwszy od prawej (podczas pracy warto zaopatrzyć się w zasilacz 12v 1A i sprawdzać postęp prac i czy dobry przewód przecinamy). Przewód ktory wychodzi z głównej płytki warto zaizolować gdyż będzie w nim napięcie gdy włączymy kierunkowskaz, przewód który doprowadza napięcie na płytkę z diodami STOP trzeba wyprowadzić na zewnątrz lampy i jest to jeden z pinów w 5-cio pinowej wtyczce lampy.

8. Sklejanie ! użyłem jakiegoś kleju przewidzianego do ABS'u, zużyłem 1/4 tego pojemnika widocznego na zdjęciu. Ku mojemu zdziwieniu mimo świetnego klejenia jedna z lamp przeciekała i to zdrowo - okazało się ze puścił oryginalny twardy klej na jednej z lamp - prawdopodobnie od drgań multiszlifierki - po sklejeniu i radości warto palcami pozaciskać na łączenie obudowy z kloszem w miejscach GDZIE NIE BYŁO PRZEZ NAS CIĘTE i sprawdzić czy nic "nie trzeszczy".

9. Przed sklejeniem proponuje złożyć lampę ( bo i tak trzeba) i podłączyć do auta czy wszystko gra.

10. Udało się, jedziemy na przegląd.79A734D9-0DC4-4AE6-89D4-5E12A13F775D_1_201_a.jpeg.688ba8ab5e10b7db69b08db26c0cd19e.jpeg8466A834-B5C3-4DBC-A428-C7582B89D0E1_1_201_a.jpeg.f89cf89f9bf2357ccde56e69b105ab5e.jpeg3FFD9317-7F87-4BB1-B1C0-7167817E4B88_1_201_a.jpeg.44907f39324f2bf4eb3105a49d5b0a99.jpeg6E9ABAA0-CDD5-4952-8D19-9869A050FA81.thumb.jpeg.5d52fe79c2ed719f50f29d552feab116.jpegCB602151-FC98-4FA4-802A-CA22A26C4815.thumb.jpeg.79311242db79b3089a770be4a725f06c.jpeg

 

Zrzut ekranu 2023-05-31 o 19.59.05.png

Zrzut ekranu 2023-05-31 o 20.30.55.png

Zrzut ekranu 2023-05-31 o 20.35.31.png

Zrzut ekranu 2023-05-31 o 20.35.23.png

Zrzut ekranu 2023-05-31 o 20.35.16.png

Zrzut ekranu 2023-05-31 o 20.35.07.png

Zrzut ekranu 2023-05-31 o 20.34.57.png

Zrzut ekranu 2023-05-31 o 20.34.50.png

Zrzut ekranu 2023-05-31 o 20.34.41.png

Zrzut ekranu 2023-05-31 o 20.34.31.png

Zrzut ekranu 2023-05-31 o 20.34.18.png

Zrzut ekranu 2023-05-31 o 20.34.10.png

Zrzut ekranu 2023-05-31 o 20.30.55.png

Zrzut ekranu 2023-05-31 o 20.36.59.png

Zrzut ekranu 2023-05-31 o 20.36.49.png

Zrzut ekranu 2023-05-31 o 20.36.20.png

Zrzut ekranu 2023-05-31 o 20.36.13.png

Edytowane przez Damianex
  • Pomoc techniczna 3
  • Dzięki 1
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Damianex napisał(a):

Próbowałem podłączyć się nawet oryginalnym vcds ale nie znalazłem security code do zmian wartości w blokach.

VCDSem nic nie zrobisz w kwestii LED w B9.

Niepotrzebny jest także login do sterownika 46 bo tam nic w wartościach nie zmieniasz. Wgrywasz tylko zestawy danych 7 plików pod EU LED i tyle:wink:

Dobrze, że podzieliłeś się wiedzą z innymi, bo niestety ale coraz mniej tu takich:thumbup1: Najczęściej wszyscy modzą i wrzucają zdjęcia z wynikiem modów ale tutoriala zrobić i wstawić na forum nie ma chętnych.

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, odgrzebię trochę temat może autor podpowie co nieco. W mojej B9 z USA zmieniłem Lampy na EU i dokupiłem adaptery z 5pin na 4 + po 1 przewodzie przeciągnąłem do Modułu znajdującego się w bagażniku, mam jednak problem z kodowaniem. Posiadam oryginalny VCP jednak idąc tropem instrukcji które znalazłem wyskakuje błąd połączenia ( funkcja z automatu ). Zastanawiam się czy brakuje mi jakichś danych ( pobrałem chyba wszystko co możliwe do każdego auta ) czy też trzeba to załadować inaczej? Może ktoś podrzucić instrukcję krok po kroku? Chętnie później podziele się zdjęciami oraz pełnym opisem prac dla innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, minimum93 napisał(a):

wyskakuje błąd połączenia ( funkcja z automatu )

Kiedy? W jakim momencie? Możesz wejść w sterownik 46?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w sterownik 46 VCP wchodzi normalnie, chodzi mi o automatyczną funkcję w VCP kodowania lamp USA - EU (nie wiem czy jest to dla przerobionych lamp czy oryginalnych EU ) tak samo miałem problem połączenia poprzez załadowanie kontenera danych 😕 dzisiaj rozpiąłem jeszcze raz sterownik w bagażniku sprawdziłem wszystkie kostki i wpiąłem ponownie. Za chwilę uderzę ponownie z VCP i spróbuję. Jesteś w stanie podpowiedzieć krok po kroku jak najlepiej zakodować lampy? Czy potrzebna jest parmetryzacja włacznika świateł? Wymieniałem go z uwagi na brak przycisku światła przeciwmgłowego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automatyczna funkcja kodowania nie jest do modelu B9.

W B9 musisz wgrać do sterownika odpowiednie dla lamp kontenery danych.

Jest ich w sumie 7.

 

Masz  lampy LED? Czy żarówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LED z pływającym kierunkowskazem, czyli poprzez załadowanie kontenera podobnie jak w A6 S6? Problem w tym że jak chciałem załadować kontener danych to chyba coś nie do końca pamiętam z poprzedniej instrukcji bo widnieją pliki od A6 a od A4 nie ma żadnych pomimo tego że z tego aktywatora pobrałem chyba wszystkie dane dla każdego auta

 

Zaraz wykasuje wszystkie błędy w 46 bo być może od tego jest jakiś problem, pamiętasz może który plik zdc załadować? spróbuję jeszcze raz sie połączyć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw musisz ściągnąć w menadżerze plików odpowiedni zestaw danych. Najlepiej BCM2_a4 8w0907064bc.zdc

Później wchodzisz tak jak na poniższym filmiku w ładowanie kontenerów, wybierasz ten plik, który ściągnąłeś i czekasz aż VCP sobie go otworzy (to trochę potrwa) i załaduje całą listę w dolnym prawym okienku. 

Jak już załaduje musisz zaptaszkować 7 plików, które musisz wgrać do sterownika 46.

Powinieneś zaznaczyć:

DATA_00_LIMO_LHD_EU

DATA_02_LIMO_LHD_EU

DATA_03_LIMO_LHD_EU

DATA_04_LIMO_LHD_EU

DATA_05_LIMO_LHD_EU

DATA_0A_LIMO_LHD_EU

DATA_0D_LIMO_LHD_EU

Po zaznaczeniu klikasz na załaduj wybrane kontenery i tyle.

 

Na poniższym filmiku ładują kontenery danych do kamery 6C, Ty musisz wybrać BCM2, czyli 46. 

 

https://youtu.be/17zx_1GtD6w?si=uF2dLOWOpC5OsJ1M

20240216_114928.jpg

20240216_115804.jpg

 

Tylko dokładnie sprawdź pliki i nie pomyl ich muszą być dokładnie te zaznaczone, które napisałem. Łatwo się machnąć i je pomylić bo prawie tak samo są opisane. 

Ty musisz wgrać pod LED EU limuzyna kierownica po lewej stronie, czyli LHD.

Pliki LED EU do Anglika to RHD.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powiem Ci że teraz jest to banalnie proste, przeglądałem filmy z VCP ale tego akurat nie oglądałem. Nie wiem czemu ale bez problemu teraz załadował kontener danych. Wcześniej wykasowałem wszystkie błędy z modułu 46. Zrobione według Twojej instrukcji i działa prawie pięknie :D prawie bo... brak przeciwmgłowego i tutaj zachodzę w głowę czy jakiś kabel trzeba dociągnąć dodatkowy lub przepinować lampy w klapie ? Czy coś zakodować z włącznikiem świateł? Jak wspomniałem wyżej wymieniałem go na taki z przyciskiem do świateł przeciwmgłowych. Aż chyba założę osobny temat i opisze przeróbkę lamp, pdc i innych rzeczy z którymi walczę. A co do PDC to VCP ogarnie mi parametryzację/kodowanie? Wiem że musze wymienić BCM bo w moim brak pinów ( przekopałem inne tematy związane z tym ) i CP trzeba będzie ściągnąć. Panel mam wymieniony już na taki z przyciskiem PDC, wiązki doprowadzone przód tył. PIĘKNIE DZIĘKUJE ZA POMOC @Muskel1

IMG_6053.jpg

IMG_6053.jpg

Edytowane przez minimum93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minut temu, minimum93 napisał(a):

brak przeciwmgłowego i tutaj zachodzę w głowę czy jakiś kabel trzeba dociągnąć dodatkowy l

Z tego co pamiętam trzeba.

 

22 minut temu, minimum93 napisał(a):

A co do PDC to VCP ogarnie mi parametryzację/kodowanie?

Musisz kupić tylko odpowiedni BCM1 pod PDC. Parametryzacji nie trzeba wykonywać. Tylko kodowanie, i tak, za pomocą VCP też zakodujesz. 

W poniższym temacie opisałem jak dołożyć i zakodować PDC.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A posiadasz może schemat w który pin w module się wpiać? Z obu lamp? Bo jak dobrze kojarzę tam jest tylko jedno wolne gniazdo w kostkach lampy i prawdopodobnie odpowiada za przeciwmgłowe. A więc włącznika nie muszę kodować ? Powinien od razu zaskoczyć po podłączeniu przewodów? jaki przekrój i jakie konektory to posiada? Do lampy chyba inny konektor wpinamy a inny do borda? Wybacz za pytanie ale do A6 oraz tu do A4 dostałem gotowe zarobione  po  przerobieniu lamp w firmie. W tej Etce online nie widać niestety takich informacji. Zaraz jeszcze poszperam może znajdę to podrzucę w temacie dla innych

 

Edytowane przez minimum93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, minimum93 napisał(a):

A posiadasz może schemat w który pin w module się wpiać?

W lewej lampie w klapie we wtyczce lampy pin nr. 5

W sterowniku komfortu 17-to pinowa czarna wtyczka pin nr. 6

 

Godzinę temu, minimum93 napisał(a):

A więc włącznika nie muszę kodować ?

Nie, wyłacznik komunikuje sie po LIN-BUS. Powinien zadziałać po podpięciu.

 

Godzinę temu, minimum93 napisał(a):

jaki przekrój i jakie konektory to posiada?

Przekrój 0,35 mm², konektorów nie pamiętam jakie.

 

Screenshot (267).png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy prawa lampa w klapie też ma przeciwmgłowe? Dobrze odczytuje schemat? Jeszcze jedno pytanko czy światła stop powinny świecić również w lampach w klapie? U mnie działają tylko na zewnętrznych lampach w błotnikach, szukam po filmach i szczerze mówiąc wszedzie pokazane tylko kierunkowskazy 

 

Edit. Dobra sory już znalazłem. przeciwmgłowe lewa lampa w klapie , stopy tylko na zewnętrznych. Dziwnie martwa ta lampa prawa w klapie :D

Dzięki za pomoc i wrócę jak już się z tym uporam. dodam zdjęcia lub zrobię nowy temat z przystosowaniem. Jeszcze kilka rzeczy musze w niej ogarnąć.

Edytowane przez minimum93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, minimum93 napisał(a):

A czy prawa lampa w klapie też ma przeciwmgłowe?

Nie ma, tylko Anglik ma w prawej. Na schemacie jest pokazana także wersja pod Anglika. W Lampie EU na ruch prawostronny nie ma w nie diód w tamtym miejscu.

1 minuta temu, minimum93 napisał(a):

czy światła stop powinny świecić również w lampach w klapie? U mnie działają tylko na zewnętrzny

Tak ma być. Tylko w lampach w błotnikach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ktoś w stanie podzielić się plikami .zdc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, pliki .zdc są przypisane do danej głowicy. Nic Ci to nie da, że ktoś Ci je podeśle, bo ich nie odpalisz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muskel1 widzę, że forumowy ekspert maruda, wszędzie się udzielasz, a jak nie chcesz pomóc to daj sobie na luz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w czym masz problem? Napisałem ci już wyżej, że cudzych plików .zdc u siebie nie odpalisz, więc najpierw się doinformuj i dopiero zarzucaj innym osobim jakieś głupoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

jest ktoś w stanie podać numery pinów które mają być po stronie BCM?

1. Wtyczka 8K0973705 po stronie błotnika --> Symbol konektora na przewód 0,5mm2: 000979025Symbol konektora na przewód 1,0mm2: 000979150,

2. Wtyczka po stronie BCM2 --> jaki pin?

 

Z góry dzięki

Edytowane przez kkamell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega kupił a4 ściągnięta z USA na przerobionych lampach z pływającym kierunkiem, do jednej z lampy zaczęła dostawać się woda. Czy jest możliwość wymiany jednej lampy na eu i zakodowanie za pomocą vcp? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...