Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prawidłowe ustawienie kąta wtrysku w 2.5TDI


bartek4334

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie szybkie krótkie pytanie. Pacjent 2.5TDI V6 BDG. Ostatnio był na diagnostyce i gość sprawdzał kat wtrysku. Stwierdził że na biegu jałowym jest ok, ale pod obciążeniem w czasie jazdy pompa pracuje na granicznych wartościach.

Czy to może być prawda bo nigdzie nie wyczytałem o sprawdzeniu kąta wtrysku w czasie jazdy? Pozdrawiam 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A6FORUM.PL

Witam. Zawsze po wymianie paska rozrządu, demontażu pompy wtryskowej i w wielu innych sytuacjach aż po zwykłą...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat znam, czytałem kilka razy. No i właśnie nawet sugerując się tym postem nie ma żadnej wzmianki o kącie wtrysku pod obciążeniem.

No ale może coś jest co rzeczywiście w czasie jazdy krzaczy ten kąt wtrysku czy po prostu mechanik szukał jelenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, bartek4334 napisał(a):

nie ma żadnej wzmianki o kącie wtrysku pod obciążeniem.

Bo ustawiasz tylko na biegu jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Bo ustawiasz tylko na biegu jałowym.

No dobra czyli wychodzi że mechanik szukał jelenia? Czy jest możliwość że coś się dzieje  nie koniecznie kąt wtrysku, ale jakiś parametr pompy w czasie jazdy jest na tej granicy ? Może sterownik pompy być uszkodzony i robić jakieś dziwne rzeczy? Bo nie raz po podłączeniu mojego skanera diagnostycznego potrafi wyskoczyć błąd J399 Moduł sterowania pompy wtryskowej, w czasie jazdy nigdy nie było problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nastawnik pompy może mieć usterkę.

Mogę jakoś samemu to sprawdzić? Auto nie wpada w tryb awaryjny, ma moc, normalnie pracuje itd. Najczęściej tak się dzieje jak bawię się skanerem i wejdę w jakieś opcje związane z pompą.

Ps: poprosiłbym o jakieś bardziej merytoryczne, rozwinięte odpowiedzi po jest to mój nowy nabytek i dopiero uczę się tego Audi 😉

Edytowane przez bartek4334
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pisał @Muskel1 nastawnik, ewentualnie szwankujący zawór konta wtrysku.... kąt wtrysku ustawia się raz na jałowych po rozgrzaniu silnika... jeżeli pompa ma problem z rozjeżdżającym się kontem to by świadczyło o jej naturalnym zużyciu...

 

jeżeli fajne auto i masz z nim w planach pozostać na dłużej to trzeba szukać dobrego pompiarza i zregenerować ją i mieć święty spokój...

 

aha sprawdź sobie przewody idące ze sterownika do zaworu konta wtrysku (na sam dół).... one są specyficzne i lubi odpadać z nich izolacja... wystarczy że będzie gdzieś jakaś żyła stykała się z obudową i już zawór może głupoty robić... to jest bardzo często spotykane po prostu te konkretne przewody no taki feler mają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, sahipp napisał(a):

jak pisał @Muskel1 nastawnik, ewentualnie szwankujący zawór konta wtrysku.... kąt wtrysku ustawia się raz na jałowych po rozgrzaniu silnika... jeżeli pompa ma problem z rozjeżdżającym się kontem to by świadczyło o jej naturalnym zużyciu...

 

jeżeli fajne auto i masz z nim w planach pozostać na dłużej to trzeba szukać dobrego pompiarza i zregenerować ją i mieć święty spokój...

 

aha sprawdź sobie przewody idące ze sterownika do zaworu konta wtrysku (na sam dół).... one są specyficzne i lubi odpadać z nich izolacja... wystarczy że będzie gdzieś jakaś żyła stykała się z obudową i już zawór może głupoty robić... to jest bardzo często spotykane po prostu te konkretne przewody no taki feler mają...

No auto kupione okazyjnie, w fajnym stanie, mam drugą pompę więc wyśle ją do naprawy i spokój. Nawet chyba się zdecyduje o warsztat polecony przez Ciebie w innym wątku 😉

Dzięki wielkie 😉 pozdrawiam 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, bartek4334 napisał(a):

No auto kupione okazyjnie, w fajnym stanie, mam drugą pompę więc wyśle ją do naprawy i spokój. Nawet chyba się zdecyduje o warsztat polecony przez Ciebie w innym wątku 😉

Dzięki wielkie 😉 pozdrawiam 😉

ale sprawdź sobie te przewody tylko ostrożnie bo one ,,się w pył obracają,, dosłownie przy dotyku... z drugiej strony hmm tak w 100% ich nie sprawdzisz bo one później idą w takiej koszulce... ale tam gdzie są na wierzchu możesz popatrzeć jak one wyglądają... tutaj jednego kolegę naprowadziłem na winowajcę i właśnie broiły u niego przewody... 

 

u mnie też był ten problem przewodów ale zdecydowałem się zdjąć całą pompę i do regeneracji aby była nówka sztuka z uwagi że auto chce sobie na dożywocie zostawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Jaki masz przebieg?

Jakieś 350tys.

Sprawdzę jeszcze te przewody, ale mam tą drugą pompę, wyśle ją do sprawdzenia i ewentualnie zrobię na tip top 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze wrzuć po prostu loga 004BS bedzie widać jak pracuje zmiana kąta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...