Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypalanie filtra DPF w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wygląda jakby wtryskiwacz AdBlue miał usterkę. Może AdBlue się na nim skrystalizował i przytyka.

Opublikowano

Czy to mogło spowodować tak szybkie zapełnienie filtra? Wypala co ok 350km

Opublikowano

Nie. AdBlue nie ma na to wpływu.

Opublikowano

Dość często zdarza mi się że kończę jazdę i zwyczajnie parkuje auto, w tym momencie podnoszą się obroty silnika czyli zaczyna się procedura wypalania DPF, Nie gaszę silnika czekam silnik pracuje na biegu jałowym do momentu kiedy spadną obroty, czyli zakończy się wypalanie DPF w tedy gaszę silnik, Czy można tak robić, czy auto musi się poruszać jechać żeby było zdrowiej dla całego układu auta. Audi a4 b9 2.0 TDI 190ps 2019r.

Opublikowano
Godzinę temu, Marian3 napisał(a):

Czy można tak robić, czy auto musi się poruszać jechać żeby było zdrowiej

W czasie jazdy regeneracja przebiega szybciej.

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, kris_91 napisał(a):

Czy to mogło spowodować tak szybkie zapełnienie filtra? Wypala co ok 350km

jak jest zimniej 60% trasa 40% miasto to tak wypala, na trasie ciągła jazda dochodzi do 600km lub więcej

Edytowane przez RALF76
Opublikowano

To może ja się podziele jak mi się Dpf wypala, przebieg 25 tys silnik DTPA, tylko miasto co ok 240 km, autostrada co ok 300 km i tak jest od nowości.

Wcześniej miałem Passata 2.0 tdi rok 2016 i tam było miasto co ok 500 km, autoatatada 600 km.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, lidoo napisał(a):

To może ja się podziele jak mi się Dpf wypala, przebieg 25 tys silnik DTPA, tylko miasto co ok 240 km, autostrada co ok 300 km i tak jest od nowości.

wniosek, nowsze auto tym częściej wypala, w moim byłym a4b8 wypalał się co 800km a teraz w Q5 średnio co 450km w mieszanym trybie 20% miasto a 80% trasa

a jak z olejem w DTPA? bierze?? są przypadki na forum że tak - pytanie czy wszystkie...

Edytowane przez RALF76
Opublikowano
3 minuty temu, RALF76 napisał(a):

wniosek, nowsze auto tym częściej wypala

Nie koniecznie.

Mam Golfa 7.5 z silnikiem generacji VW EA288 kod silnika DCYA tam regeneracja odbywa się co 280-300 km. Mam też Seata Leona KL z silnikiem generacji VW EA288evo kod silnika DSTB i tam regeneracja odbywa się co 530-550 km. 

Opublikowano
12 minut temu, RALF76 napisał(a):

wniosek, nowsze auto tym częściej wypala, w moim byłym a4b8 wypalał się co 800km a teraz w Q5 średnio co 450km w mieszanym trybie 20% miasto a 80% trasa

a jak z olejem w DTPA? bierze?? są przypadki na forum że tak - pytanie czy wszystkie...

....na szczęście bierze a nieprzybywa,  wymiana co 10 k. i tylko jakieś 10 % ubywa

Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Mam Golfa 7.5 z silnikiem generacji VW EA288 kod silnika DCYA tam regeneracja odbywa się co 280-300 km. Mam też Seata Leona KL z silnikiem generacji VW EA288evo kod silnika DSTB i tam regeneracja odbywa się co 530-550 km.

z czego to może wynikać? oprogramowanie?

wychodzi na to jakby dana generacja różnie wypalała

Edytowane przez RALF76
Opublikowano

Komponenty, soft itd.

  • Dzięki 1
Opublikowano

Panowie wiem że paru parametrów nie włączyłem, ale rozumiem że przy 75g szykować się już tak czy siak na czyszczenie?

 

Przebieg 255k, błędów brak, silnik chodzi dobrze tylko zaniepokoiło mnie jakieś częste wypalanie co 200-250 km i dlatego szukam i sprawdzam

 

IMG_20241226_100528.jpg

Opublikowano

Dpf krótko przed osiągnięciem max. wartości zapełnienia. Jaki masz profil jazdy?

Opublikowano

Mój profil raczej nie na znaczenia, jeżdżę dopiero dwa miesiące tym autem. 

Nigdy nie czyściłem u siebie dpf, nie miałem takiej potrzeby. Z waszego doświadczenia takie czyszczenie faktycznie pomaga? Ile z takim dpfem można jeszcze pojeździć?

Opublikowano

Oczywiście, że twój profil jazdy ma znaczenie. Jeździsz autem od 2 m-cy i w tym czasie dpf siè wielokrotnie regenerował a jak często się to odbywa jest właśnie uzależnione od profilu jazdy.

 

Opublikowano (edytowane)

Jeżdżę spokojnie, ale 80% trasa (w tym pół na pół ekspresówka/drogi wojewódzkie) a 20% małe miasto. Średnio trasa wyjdzie ok. 20km

Edytowane przez roxerxc90
Opublikowano (edytowane)

20 km to za krótkie odcinki, aby nazwać to trasą.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

To powiedzmy że średnio 20km na każdą przejażdżkę. Czasem jadę 40km ekspresówką, czasem zrobię 5km po bułki. Nie znam się aż tak dobrze ale tak częste wypalanie to chyba bardziej wina prawie pełnego dpfa niż mojego profilu jeżdżenia?

 

Czyszczenie dpf serio pomaga? Nie chciał bym wycinać tej ekologii

Opublikowano

Jazda na niedogrzanym silniku (krótkie odcinki) produkuje więcej sadzy. Ponadto jazda na krótkich odcinkach przyczynia się do przerywania i niedokończenia regeneracji. Dlatego przy ponownym użytkowaniu auta interwały pomiędzy rozpoczęciem regeneracji są krótsze, gdyż poprzednia regeneracja została przerwana i nie wypaliło kompletnie sadzy. 

 

Czyszczenie należy zlecić w zakładzie zajmującym się tym profesjonalnie, a nie u Janusz za garażem środkiem zakupionym na Allegro, gdyż zapchasz tak dpf na amen. Jeżeli dpf nie był jeżdzony do kompletnego zapełnienia popiołem i  nie ma usterki mechanicznej, to po profesjonalnym czyszczeniu można go śmiało jeszcze bardzo długo używać. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...