Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.8] Falowanie obrotów w przedziale 850-650


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Niestety jestem dość kiepski z mechaniki pojazdowej, dlatego postanowiłem napisać ten post.

Trzy dni temu jak co dzień wszedłem rano do garażu i chciałem odpalić samochód, niestety ani drgnął (aku padł). Do pracy trzeba było jednak dojechać wiec odpaliłem samochód przez kable od baterii kolegi. Po wymianie akumulatora zauważyłem że na biegu jałowym falują obroty w przedziale od 850 do 650. Po chwili normują się na poziomie 850 ale do czasu ponownego naciśnięcia pedału gazu. Przed problemami z akumulatorem nie było takich objawów.

Czy przyczyną falowania obrotów może być rozregulowanie przepustnicy spowodowane odpięciem akumulatora ?

Opublikowano

To normalne po odłączeniu aku. Musisz zaadaptować przepustnicę VAGiem. Wchodzisz w 01-Engine, 04-Basic Settings. wpisujesz kanał 098 i GO!! Silnik musi być rozgrzany do temperatury min. +85 st. C. i nie może być uruchomiony (włączasz sam zapłon)

Opublikowano
To normalne po odłączeniu aku
ja bym nie napisał, że to normalne. U mnie po odpięciu aku. tylko kod radia trzeba wpisać reszta działa tak jak przed odpięciem.
Opublikowano

Możliwe, że kolega @raf-a4, ma brudną przepustnicę i silnik zauważył to dopiero po odłączeniu akumulatora. U mnie nic się nie działo z obrotami, a w VAGu był błąd przepustnicy... Była bardzo brudna, a obroty nie falowały.

Opublikowano

zaadaptuj przepustnicę. Odłącz aku na pół godziny, potem podłącz i przekręć kluczyk ale nie włączaj zapłonu. Po 2-3 minutach przepustnica powinna się ustawić "zaadaptować" będzie słychać pracę silniczka.

POzdrawiam

Opublikowano

Zrób tak jak wyżej - w ten sposób nie zaadaptujesz przepustnicy lecz ją skalibrujesz oraz zrobisz reset komputera - kalibracja w zasadzie dokonywana jest zawsze po przekręceniu kluczyka ale w tym przypadku zrobi się też reset - niekiedy pomaga w takich przypadkach kiedy przepustnica jest w gorszym stanie. Aha - te czasy są przesadzone, odłacz aku na 30sekund, wyłącz wszystkie odbiorniki prądu w aucie, potem zapal stacyjkę, nic nie dotykaj, poczekaj aż dokona sie kalibracja aż usłyszysz takie "cyk!" i powinno być OK... oczywiście nie jestem mechanikiem ani diagnostą i mogę się trochę mylić - lecz problem przepustnicy nie jest mi obcy...

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...