Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bardzo częste wypalanie DPF


marvin1996

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, Tomnik napisał(a):

Chyba nie zrozumiałeś. Pierwszą czynnością, którą powinieneś wykonać jest demontaż DPF i jego przeczyszczenie. To jest podstawa.

Dalej jego montaż i ewentualnie wymiana czujnika różnicy ciśnienia, reset wartości popiołu. 

 

Nie wiem czy zerkałeś na odczyty (z 1 posta i tego, którego dodałem dzisiaj), ale kolega, którego cytuje niżej chyba zerknął. 

Zacznę zwyczajnie od najprostszej czynności z czujnikiem, który tak czy siak wymieniłbym przy praniu DPF.

Jeżeli nie czytałeś to nadmienię: auto nie kopci, końcówki wydechu czyściutkie, pod nogą nie czuję ubytku mocy a cała sytuacja miała miejsce po tym jak wsiadłem za koło po niedoświadczonym kierowcy. Nie szukam winnego a tylko wskazuje i pytam czy mogło mieć to wpływ na to co miało miejsce. Sam od 2 lat nie miałem żadnego problemu. Regularnie wypalał się co około 500/600+km w zależności od stosunku miasto/trasa. 

 

35 minut temu, sebaa napisał(a):

Z tego co widać czujnik pokazuje głupoty. Na odpalonym samochodzie masz -3 hPa. Póki co czujnik do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, marvin1996 napisał(a):

Nie wiem czy zerkałeś na odczyty

Tak, zaznajomiłem się(byłem zaznajomiony) z danymi jak i opisem problemu, które przedstawiłeś. 

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie czujnika wartości są takie same jak przed wymiana. Pojeżdżę trochę i zobaczę co ile km się wypala. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sebaa napisał(a):

Zrobiłeś reset wyuczonych wartości czujnika i adaptacje?

Tak. 

 

2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Dpf do prania ale to już na początku Ci pisaliśmy.

Koniec końców raczej tak zrobię ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, marvin1996 napisał(a):

Po wymianie czujnika wartości są takie same jak przed wymiana

No cóż, nie pozostaje mi nic innego tylko napisać, to co zostało już kilkukrotnie wspomniane - filtr do czyszczenia.

Wspomnę jeszcze tylko i nie po to aby "na siłę" nie zgodzić się z opinią kol. Muskel, którego wiedza ogólnie w tematach A4 (i nie tylko) jest obszerna i ją sobie cenię - wymiana czujnika (wiąże się z kilkuset złotowym wydatkiem) po "praniu"/wymianie DPF nie jest konieczna, jeśli (właśnie...) czujnik ten pracuje prawidłowo. Ale aby to (prawidłowość działania) ocenić, trzeba mieć trochę doświadczenia/wiedzy. Rozumiem, że wymiana to dla tzw. świętego spokoju.

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Tomnik napisał(a):

Rozumiem, że wymiana to dla tzw. świętego spokoju.

Dokładnie, jest tak jak piszesz. Jest to zabieg prewencyjny:wink: W końcu ma bezbłędnie następne 200 kkm służyć.

W większości przypadków scenariusz wygląda następująco: klient oddaje dpf do czyszczenia, po czyszczeniu zakłada na auto i jeździ nie sprawdzając czy wszystko jest tak, jak powinno być. Jeździ do czasu wystąpienia problemu z dpf i dziwi się dlaczego, skoro był wyczyszczony. Dlatego zawsze zalecam wymianę, aby właśnie zlikwidować w przyszłości jedną z możliwych przyczyn. Jeżeli natomiast, tak jak opisujesz, ktoś ma trochę pojęcia i sprzęt aby co jakiś czas tam zajrzeć, czy wszystko jest ok. można  zostawić stary (sprawny) czujnik. Ja swoje auta regularnie podpinam pod VCDS i sprawdzam oraz notuję sobie wartości, po to właśnie aby wcześnie wykryć możliwe problemy i przeciwdziałać a nie naprawiać później skutki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...