Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Luz łożyska mechanizmu różnicowego prawa strona w Audi A4 B8


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez bogpla,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam 

jestem w trakcie wymiany łożysk mechanizmu różnicowego i mam problem jak  wyjąć bieżnię zewnętrzną łożyska stożkowego ,  za  mechanizmem różnicowym ,jest tam dosyć ciasno ,czy jest jakiś ściągacz  do. tego ?.Dołączam fotkę tej bieżni i w jakim stanie było łożysko kulkowe stożkowe od strony półosi prawej😵 .Łożysko wewnętrzne nie wygląda najgorzej ale wolałbym je też wymienićCB70AC38-D50A-4556-A6B0-D34DFC8353AC_1_201_a.thumb.jpeg.affb699d510a0e2daebf9e63724f9ff6.jpeg

5EC0F433-98E0-4C94-83BC-AE9CEC745606.jpeg

Edytowane przez bogpla
Opublikowano (edytowane)

To prawdopodobnie info, którego szukasz :

WWW.KOLHOSNIKI.RU

Wersja online oprogramowania Elsa lub elsawin dla Audi, Skoda, Volkswagen, Seat. Wszystkie stare i świeże bazy w jednym Elsaweb.

 

Edytowane przez Tomnik
  • Rozwiązanie
Opublikowano

Podziękowania  dla Tomnika  za podpowiedż ,ten temat był mi znany ,ale mi chodziło o łożysko za mechanizmem różnicowym ,tym od wewnątrz.Potrzebny jest specjalistyczny ściągacz którego nikt w okolicy nia ma, albo nie chce wypożyczyć a autko stoi  na klockach w domu.Dla zainteresowanych  i zorientowanych w temacie ,rozwiązałem problem bez drogiego ściągacza i bez strat za 0 złotych. Zrobiłem 2 kliny z twardych śrub  8 około 3,5 cm i nakrętek na zasadzie podobnej do śruby rzymskiej,

i  rozpierałem je powoli po obwodzie pomiędzy bieżnią a  a obudową  skrzyni (półoś lewa musi być zdemontowana i lewe zawieszenie odsunięte)po uzyskaniu  luzu ok 2-3 mm między bieżnią a obudową skrzyni ,włożyłem 2 mm grubości podkładkę

o średnicy nieco mniejszej od bieżni łożyska i od strony lewej półosi  , przy pomocy 1,5 m pręta  fi 16 delikatnie wybijałem bieżnię , kompensując jednocześnie od prawej strony i pilnując podkładkę kawałkiem rurki.Sposób może i druciarsko-chałupniczy ale zadziałał więc po co przepłacać.Na zdjęciach widać mój ściągacz rozporowy i  podkładkę z rurką.

I jeszcze jedno, skrzynia biegów jest w aucie nie wymontowana. Trochę zabawy z tym było ale najważniejszy cel został osiągnięty.

IMG_0575 2.JPG

IMG_0574 2.JPG

IMG_0573 2.JPG

IMG_0555.JPG

IMG_0567.JPG

IMG_0558.JPG

IMG_0559 2.JPG

Opublikowano

znalazłem jeszcze coś takiego 

 

Opublikowano

Witam , wiem że temat dość dawny ale czy po wymianie łożysk itd luz został zniwelowany do zera ? U mnie podobnie jest przy ruszaniu góra dół , jedni mówią że to norma a jedni że nie. 

Opublikowano

pozostał minimalny luz góra dół ale o niebo mniejszy, w elsie piszą o podkładkach i pomiarach ,ale nie mam takiego sprzętu . drgania i szumy ustały  i narazie nic się nie dzieje a przejechałem już parę tyś km.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...