Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piszczenie i rypienie w kierownicy A4 B8


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czesc. Od jakiegoś czasu zaobserwowałem dziwne dźwięki przy kręceniu kierownicą  charakterystyczne piszczenie i rypienie. Dzieje się tak gdy kręcę kierownica w lewą stronę, w prawa wydaje mi się ze jest lepiej, gdyż przy kręceniu tylko piszczy. Zamieszczam filmik z dźwiękiem i standardowo oznaczam @Muskel1 z prosba o pomoc.

Edytowane przez Siumkaj
Opublikowano

Możliwe, że ślimak. Trzeba kierownicę ściągnąć i ewentualnie przesmarować.

Opublikowano

ja tym sposobem naprawiłem takie piszczenie

piszczenie

zastosowałem ten środek General Motors 90004033 (zamówiłem w ASO opla)

Nic ze zbiorniczka nie odciągałem bo +/- 50ml to śmiech na sali w takim układzie

Opublikowano
21 godzin temu, pilKOZAK napisał(a):

ja tym sposobem naprawiłem takie piszczenie

piszczenie

zastosowałem ten środek General Motors 90004033 (zamówiłem w ASO opla)

Nic ze zbiorniczka nie odciągałem bo +/- 50ml to śmiech na sali w takim układzie

A rozgrzewales tez płyn wspomagania przed dolaniem? Bo zastanawiam się co na celu ma to rozgrzewanie i czy jakbym wlał do zimnego to czy tez by pomoglo

Opublikowano

na ciepłym pewnie szybciej się wymiesza/rozprowadzi po układzie. Nie będziesz miał efektu od razu po wlaniu, mi ten odgłos zanikał z czasem jak jeździłem, po 4 dniach nastała błoga cisza.

Opublikowano

Dobra dzieki panowie. Zamówiłem właśnie lubrizol od BMW i w piątek zaleje na zimno, bo czeka mnie trasa ok. 200km wieczorem, wiec po weekendzie zdam relacje czy pomogło. W sobotę jak znajde chwile to rozbiorę kierownice i spróbuje tam przesmarować wszystko co się da + łączenie kolumny przy pedałach. Będę informował, bo odkąd zacząłem interesować się tematem na necie to zauważyłem, ze bardzo dużo ludzi ma identyczny problem z kierownica. 

Opublikowano

@Muskel1
Czesc mowiles cos o zdjeciu i smarowaniu kierownicy. Dopiero wczoraj dolalem ten specyfik do plynu od wspomagania i powiem szczerze, ze jest duzy efekt na + jedynie co teraz slysze to takie ciche piszczenie gdzies dokladnie pod kolem kierownicy. Czy miales na mysli przesmarowanie widocznego na zdjeciu elementu po zdjeciu kierownicy? Czym polecasz to przesmarowac? 

Capture1.JPG

Opublikowano (edytowane)

Nie. Miałem na myśli ślimak.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)
2 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nie. Miałem na myśli ślimak.

Chodzi o to?

d.JPG

Edytowane przez Siumkaj
  • Rozwiązanie
Opublikowano

Screenshot_20231201_170457_Opera.jpg

Opublikowano

Panowie nie będę otwierał nowego tematu. Ostatnio wymienieni mi przy 215 tys. Wahacze górne plus banany, wcześniejszemu właścicielowi w serwisie Audi stwierdzili „spękane gumy na wahaczach prowadzących” po rozebrano okazało się ze rzeczywiście są popękane jak na zdjęciu. (Problemem był stukot przy niskich prędkościach jak najechalem na jakaś dziurę, próg spowalniający) Wymienili całe gorne  wahacze bo sworznie również były uszkodzone. Rzeczywiście problem zniknął. 
Banana nie musieli wymieniać bo sworznie są dobre i wystarczyło wymienić same tuleje. (Straciłem pieniądze, małe miasto i mechanicy chyba nie wiedzieli jak wymienić tuleje… 😳)

 

Auto nie jeżdzone praktycznie w ogóle. Dziś odpaliłem i zauważyłem ze coś stuka przy skręcaniu (skręt w lewa stronę bardziej słychać, w prawa jak ruszam kierownicą delikatnie czasem) Zastanawiam się czy czegoś nie odkręcili, czy coś jeszcze do wymiany jest. Miał ktoś taki problem? Podpowiecie gdzie szukać przyczyny? 
 

stukot jak na filmie. 
 

p.s. Znajomy mówił że miał podobny problem w B9 i pomogło dokręcenie „krzyżaków” 
 

 

IMG_4502.jpeg

IMG_4501.jpeg

Opublikowano

Jak to są Twoje, to tuleje nie były w ogóle wymieniane, są jeszcze znaki z audi, a tych tulei z tym logo nie kupisz.

Opublikowano
1 minuta temu, Langista napisał(a):

Jak to są Twoje, to tuleje nie były w ogóle wymieniane, są jeszcze znaki z audi, a tych tulei z tym logo nie kupisz.

Tzn. te zdjęcia są od mechanika, zrobił po rozebraniu żeby mi pokazać w jakim są stanie - jeszcze przed wymianą. (Wstawiłem bo może ktoś będzie miał ten sam problem)  Teraz są założone nowe wahacze górne (prawa i lewa strona) i dolne banany, pojawia się problem „stuków” przy skręcaniu (najbardziej lewa strona) 😒

Opublikowano

Z jakiej firmy były zakładane nowe? Pojedź do niego niech sam zobaczy, możliwe że jakiś wadliwy był założony i na gwarancję pójdzie.

Opublikowano

„Banany” firmy FAG - nr: 821 1156 10 i 821 1157 10 (jedna i druga strona)

 pozostałe : dwa górne (jedna i druga strona)  firmy LEMFÖRDER - LMI3931201 / 301 / 401 / 501 

 

p.s. Dziś zauważyłem ze olej który nalali to MOTUL 8100 X-CLEAN EFE 5W30 : 505 00 / 505 

Zawsze lalem MOTUL 8100 X-CLEAN+ : 504 00 / 507 00.

 

mam 1.4 TFSI i czytałem żeby zalewać 504 00 / 507 00. nie znam się i nie wiem czym to się różni.
 

Dzwoniłem bo dziś serwis Bosch ma zamknięte (tam gdzie robiłem serwis i wymianę wąchaczy) ze olej nalali ten 505 bo ten 504 jest do Diesel a co do stukotów sprawdza jak podjade w poniedziałek 

Opublikowano (edytowane)

Witam, wracam z małym updatem i kolejnym pytaniem. Piski wyeliminowane po przesmarowaniu. Został tylko taki dźwięk jakby otarcia gumy co to może być? (Proszę zignorować szelest - to tylko moja kurtka :D ) 

IMG_2937.mov

 

@Muskel1 królu złoty pomóż 🤪

Edytowane przez Siumkaj

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...