darayus Opublikowano 21 Listopada 2023 Opublikowano 21 Listopada 2023 Cześć, Kupilem nową prowadnicę miarki oleju i wlałem 3,5l oleju do silnika, ale z jakiegoś powodu pokazuje mi około 1cm ponad stan od momentu załamania bagnetu. Sklep w którym kupiłem zarzeka się, że innej miarki do tego silnika nie ma, nr części to: OE 06B 103 663G Co może być przyczyną? Czy powinienem kupić inną miarkę? czy też powinienem wymienić razem z nią bagnet? Nie wiem co robić... nr vin WAUZZZ8E17A103477 Silnik miałem na dotarciu po wymianie głowicy , panewek, rozrządu i pierścieni i przez jakiś tysiąc km przejechałem z ilością bliską załamania górnego na bagnecie a wówczas co 100km wywalało mi błąd czujnika na fisie [albo zbyt niską ilość oleju] wymieniłem więc czujnik na nowy przy zlaniu oleju ale zalawszy nowy olej ilością 3.5L coś mnie tknęlo, że na bagnecie jest nadal ponad stan..
Skowrix Opublikowano 22 Listopada 2023 Opublikowano 22 Listopada 2023 Rurka oryginał czy jakiś zamiennik? U mnie w lokalnym sklepie też tylko 1 model jakiegoś zamiennika mieli i była lipa. Zamówiłem z ASO ori i wszystko się zgadza. Koszt rok temu ok. 40PLN.
darayus Opublikowano 22 Listopada 2023 Autor Opublikowano 22 Listopada 2023 2 godziny temu, Skowrix napisał(a): Rurka oryginał czy jakiś zamiennik? U mnie w lokalnym sklepie też tylko 1 model jakiegoś zamiennika mieli i była lipa. Zamówiłem z ASO ori i wszystko się zgadza. Koszt rok temu ok. 40PLN. https://allegro.pl/oferta/aso-vw-lejek-prowadnik-miarki-bagnetu-benzyna-11884324338 Zdaje się, że miał to być oryginał.
Skowrix Opublikowano 22 Listopada 2023 Opublikowano 22 Listopada 2023 Niby ori. A jaki masz filtr oleju zamontowany? Dla przykładu różnica pojemności między MANN W719/30 a Knecht OC470 to dobre 0,5l.
darayus Opublikowano 22 Listopada 2023 Autor Opublikowano 22 Listopada 2023 Kolego, wydaje mi się, że Knecht teraz instalowałem. Nie jestem pewien, bo naprzemiennie używam właśnie obu. Naprawdę filtr oleju robiłby różnice? Przed wymianą rurki nie miałem takich wskazań na bagnecie. Dzwoniłem do lokalnego sprzedawcy i pytał mnie czy rurka stara była prosta, czy lekko zakrzywiona i cholera sam już nie wiem. I też pytanie, czy roznilyby się długością. To by przecież nie miało sensu!
Skowrix Opublikowano 22 Listopada 2023 Opublikowano 22 Listopada 2023 26 minut temu, darayus napisał(a): Naprawdę filtr oleju robiłby różnice? Przed wymianą rurki nie miałem takich wskazań na bagnecie. Napisałeś, że kupiłeś nową prowadnice i zalałeś olej więc dla mnie oczywiste jest to, że z nowym olejem idzie nowy filtr. Jeżeli założyłeś mniejszy filtr niż poprzednio a wlałeś taką samą ilość oleju to logiczne będzie, że stan oleju w misce będzie wyższy. Istnieje też opcja, że wcześniejsza rurka była za krótka, przez co miałeś za niski poziom oleju i stąd komunikaty z czujnika. Jaki masz nr bagnetu?
darayus Opublikowano 22 Listopada 2023 Autor Opublikowano 22 Listopada 2023 1 godzinę temu, Skowrix napisał(a): Jaki masz nr bagnetu? 06b115611M
darayus Opublikowano 22 Listopada 2023 Autor Opublikowano 22 Listopada 2023 Bladego pojęcia już nie mam jak to naprawić... Przecież rurkę wepchnąć między kolektor, to żadna sztuka - stara out, nowa na jej miejsce aż kliknie. Olej nie cieknie więc jest szczelnie. Sprzedawca zarzeka się, że lejek jest oryginalny i innych nie ma. Bagnet zdaje się być idealny też. Ręce opadają...
przem8 Opublikowano 22 Listopada 2023 Opublikowano 22 Listopada 2023 Może ta rurka na którą nakładasz lejek za głęboko weszła jakimś cudem w blok silnika? Powinno Ci wejsć około 4,5l na dużym filtrze oleju. Popatrz sobie schemat /touch-icon/logo-icon.png blok silnika z tlokami; miska olejowa Audi A4/Avant (A4) 2006 rok Audi EUROPA 103005 AUDI.7ZAP.COM blok silnika z tlokami<br/>miska olejowa Audi A4/Avant (A4) 2006 rok Audi EUROPA 103005 części zamienne
Skowrix Opublikowano 23 Listopada 2023 Opublikowano 23 Listopada 2023 Zerknąłem pod maskę u siebie i faktycznie wygląda to tak jakby rurka u Ciebie była głębiej osadzona. U mnie ten kołnież na rurce jest mniej więcej na wysokości tego szwu na kolektorze a u Ciebie wydaje się, że góra rurki jest na wysokości szwu. I to by potwierdzało różnicę w odczytach bo ten kołnież ma na oko jakies 1,5cm.
darayus Opublikowano 23 Listopada 2023 Autor Opublikowano 23 Listopada 2023 (edytowane) 7 godzin temu, Skowrix napisał(a): Zerknąłem pod maskę u siebie i faktycznie wygląda to tak jakby rurka u Ciebie była głębiej osadzona. U mnie ten kołnież na rurce jest mniej więcej na wysokości tego szwu na kolektorze a u Ciebie wydaje się, że góra rurki jest na wysokości szwu. I to by potwierdzało różnicę w odczytach bo ten kołnież ma na oko jakies 1,5cm. U mnie dół pierścienia opiera się o kolektor. Rurkę dziś wyjąłem i przymierzyłem do zamiennika od toprana. Są jednakowe (po lewej zamiennik). Przy mnie znajomy mechanik założył z powrotem rurkę, i słyszałem że kliknęła. Nie ma tu żadnej filozofii, robi to nie pierwszy raz i nigdy nie było problemów - mówił. Zresztą, gdyby było coś nie tak, to by drzyzgało olejem spod rurki. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że może brakuje jakiegoś łącznika pomiędzy wlotem do miski a rurką oleju. Tylko że to byłoby bez sensu, bo przecież rurka się wspiera, a taki "łącznik" to dodatkowe utrudnienie. Miska i smok były czyszczone. Nowa głowica, zero nagarów Poddaję się. Zrobiłem nacięcie na bagnecie, bo równo wlałem 3,5 litra. Od teraz będzie to mój punkt odniesienia. Dziękuję też za próbę pomocy. Doceniam. Edytowane 23 Listopada 2023 przez darayus
darayus Opublikowano 23 Listopada 2023 Autor Opublikowano 23 Listopada 2023 (edytowane) Zna ktoś z was wartości w litrach, które powinny się znaleźć w tych przedziałach? Filtr knecht OC470 (150mm) Według mnie : Min: 3,5 Avg: 3,75 Max: 4 Poprawcie mnie proszę, jeśli się mylę. Edytowane 23 Listopada 2023 przez darayus
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się