Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 16395/P0011 - 002 + analiza logów w A4 B6 1.8T AVJ


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez przem8,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry, 

Wyskoczył mi dziś check engine, po podpięciu komputera ukazał mi się taki błąd:
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake) 
            P0011 - 002 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent - MIL ON
Readiness: 0000 1000

Z tego co wyczytałem to może chodzić o napinacz łańcucha rozrządu, aczkolwiek żadnych objawów po za typowym, chwilowym "zgrzytem" lub "zachrobotaniem" przy porannym rozruchu nie zauważyłem, falowań obrotów raczej również brak. Dodam, że błąd usunąłem, ale po krótkiej przejażdżce wrócił.
Napinacz chyba jeszcze oryginał, nic nie wiem o jego wymianie, autko z 2002 roku, przebieg ~270k km (chociaż w rzeczywistości może być więcej)

Co mogę zrobić z tym fantem? Można tak jeszcze pojeździć czy naprawa konieczna na już?

Zrobiłem logi dla grup 090 i 093, silnik może nie rozgrzany w stu procentach, ale woda miała 90 stopni, spokojna jazda na LPG oraz postój na biegu jałowym (pliki do pobrania poniżej, lub link bez pobierania)
 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

Spokojna jazda Pomiar na postoju

Edytowane przez Mhl_
Opublikowano

Napinacz nie zmienia fazy, jaki powód nie wiadomo, możesz jezdzić nic się nie stanie.

Opublikowano
Godzinę temu, Łukasz13 napisał(a):

Napinacz nie zmienia fazy, jaki powód nie wiadomo, możesz jezdzić nic się nie stanie.

Zdradzisz po czym można to wywnioskować?

Myślałem, że kolumna, gdzie są wartości ON/OFF odpowiada właśnie za informacje o zmiennej fazie

Opublikowano
1 godzinę temu, Mhl_ napisał(a):

Zdradzisz po czym można to wywnioskować?

Myślałem, że kolumna, gdzie są wartości ON/OFF odpowiada właśnie za informacje o zmiennej fazie

Tak masz rację żle spojrzałem, oczywiście w logach zmienna faza pracuje prawidłowo, być może nie zawsze tak sie dzieje i w pewnych warunkach napinacz nie zmienia fazy dlatego pojawia się błąd.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
7 minut temu, Łukasz13 napisał(a):

Tak masz rację żle spojrzałem, oczywiście w logach zmienna faza pracuje prawidłowo, być może nie zawsze tak sie dzieje i w pewnych warunkach napinacz nie zmienia fazy dlatego pojawia się błąd.

Czyli logi w porządku?

Jeśli tak to co zrobić z tym błędem? Pokusić się o wymianę napinacza i łańcucha czy olać temat?
Istnieje ryzyko przeskoczenia/urwania łańcucha?

  • Rozwiązanie
Opublikowano

Wyłączyć u tunera zmienną fazę, która nic nie daje i w przyszłości założyć zwykły napinacz.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
31 minut temu, przem8 napisał(a):

Wyłączyć u tunera zmienną fazę, która nic nie daje i w przyszłości założyć zwykły napinacz.

Czyli na ten moment mogę to olać, tak?

Nie ma ryzyka spotkania tłoka z zaworem?

 

Czytałem o tym, że tak można zrobić, ale jakoś nie mam przekonania. Skoro producent tak zrobił to chyba musi być jakieś uzasadnienie, nie?

 

Widzę, że jesteś z Puław, polecisz kogoś z tych okolic, kto ogarnia takie rzeczy i by mógł wyłączyć tę zmienną fazę? Lublin, Puławy, okolice

Opublikowano
7 minut temu, Mhl_ napisał(a):

Widzę, że jesteś z Puław, polecisz kogoś z tych okolic

Na forum napisz do soul87

  • Lubię to 2
Opublikowano
9 godzin temu, przem8 napisał(a):

Na forum napisz do soul87

A to nawet chyba wiem o kogo chodzi, dzięki!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...