Muskel1 1349 Opublikowano 8 Maja Udostępnij Opublikowano 8 Maja 7 minut temu, Silver3833 napisał(a): jeżeli był problem to DPF bez adblue nigdy nie będzie działał poprawnie Niestety mylisz się. System AdBlue należy co prawda do układu oczyszczania spalin, ale nie jest zależny czy powiązany z DPFem, pomimo tego, że katalizatory SCR w wielu pojazdach znajdują się w tej samej puszce co DPFy. System AdBlue ma całkiem inną funkcję i zadanie, mianowicie redukcję tlenków azotu (NOx) za pomocą środka redukcyjnego (mocznika) oraz reakcji chemicznej zachodzącej w katalizatorze SCR. DPF ma za zadanie wychwytywanie sadzy i wypalanie jej na popiół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Silver3833 0 Opublikowano 8 Maja Udostępnij Opublikowano 8 Maja 4 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Niestety mylisz się. System AdBlue należy co prawda do układu oczyszczania spalin, ale nie jest zależny czy powiązany z DPFem, pomimo tego, że katalizatory SCR w wielu pojazdach znajdują się w tej samej puszce co DPFy. System AdBlue ma całkiem inną funkcję i zadanie, mianowicie redukcję tlenków azotu (NOx) za pomocą środka redukcyjnego (mocznika) oraz reakcji chemicznej zachodzącej w katalizatorze SCR. DPF ma za zadanie wychwytywanie sadzy i wypalanie jej na popiół. A czy da się tak wyprogramowć sterownik silnika żeby adblue nie działało i przeszło normy spalin z DPF ktory też jest odpowiedzialny za tlenki azotu NOx ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1349 Opublikowano 8 Maja Udostępnij Opublikowano 8 Maja Na SKP nie sprawdzają zawartości NOx w spalinach, czyli odp. brzmi tak, ale nie polecam. System AdBlue spełnia swoją funkcję i gdy zajdzie usterka należy ją naprawić, a nie deaktywować. To jest moim zdaniem druciarstwo i egoizm. Jak Cię palec zaboli też amputujesz sobie dłoń? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Silver3833 0 Opublikowano 8 Maja Udostępnij Opublikowano 8 Maja 12 minut temu, Muskel1 napisał(a): Na SKP nie sprawdzają zawartości NOx w spalinach, czyli odp. brzmi tak, ale nie polecam. System AdBlue spełnia swoją funkcję i gdy zajdzie usterka należy ją naprawić, a nie deaktywować. To jest moim zdaniem druciarstwo i egoizm. Jak Cię palec zaboli też amputujesz sobie dłoń? Żle mnie zrozumiałeś jest naprawdę dużo zachodu żeby usunąć adblue dlatego piszę że żeby to zrobic jest to zależne z DPF. Ja jestem fanem orginału jeżeli coś jest to po coś tam jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1349 Opublikowano 8 Maja Udostępnij Opublikowano 8 Maja Nie ma dużo zachodu. Wystarczy sprawnie wyprogramować w mapkach sterownika silnika. Ogarnięty tuner da radę bez problemu. Są także czarne owce oferujące wyprogramowanie za śmieszne pieniądze, ale takich należy z daleka omijać, bo sieją tylko spustoszenie w sofcie. Ogólnie jestem tego samego zdania co Ty. Jak jest w aucie to ma działać, jak nie działa, trzeba naprawić, a nie wywalać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Silver3833 0 Opublikowano 8 Maja Udostępnij Opublikowano 8 Maja (edytowane) W dniu 25.04.2024 o 10:05, RALF76 napisał(a): cieplej się zrobi będzie lepiej, obserwuj stan zapełnienia dpf - jaki jest aktulanie??? No teraz ciepło się robi wszystkim DPF już będzie lepiej 🤣 Edytowane 8 Maja przez Silver3833 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RALF76 39 Opublikowano 9 Maja Udostępnij Opublikowano 9 Maja (edytowane) 9 godzin temu, Silver3833 napisał(a): W dniu 25.04.2024 o 10:05, RALF76 napisał(a): cieplej się zrobi będzie lepiej, obserwuj stan zapełnienia dpf - jaki jest aktulanie??? No teraz ciepło się robi wszystkim DPF już będzie lepiej 🤣 nie wyciągaj z kontekstu pojedynczych zdań , gdy jest gorąco zauważalnie dpf wypala się rzadziej o 50-100km na interwale, zimą częściej zwłaszcza jak pokonywane są krótkie odcinki Edytowane 9 Maja przez RALF76 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marco marco 0 Opublikowano 13 Maja Udostępnij Opublikowano 13 Maja W dniu 25.04.2024 o 10:05, RALF76 napisał(a): cieplej się zrobi będzie lepiej, obserwuj stan zapełnienia dpf - jaki jest aktulanie??? Zawartość popiołu... 0,15l, auto ma najechane 202 tys. km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RALF76 39 Opublikowano 13 Maja Udostępnij Opublikowano 13 Maja 22 minuty temu, marco marco napisał(a): W dniu 25.04.2024 o 10:05, RALF76 napisał(a): cieplej się zrobi będzie lepiej, obserwuj stan zapełnienia dpf - jaki jest aktulanie??? Zawartość popiołu... 0,15l, auto ma najechane 202 tys. km max to 0,175l dla tego silnika więc jeszcze OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marco marco 0 Opublikowano 13 Maja Udostępnij Opublikowano 13 Maja 56 minut temu, RALF76 napisał(a): max to 0,175l dla tego silnika więc jeszcze OK to czy warto przy 0,15 robić czyszczenie DPF czy jeszcze sie wstrzymać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RALF76 39 Opublikowano 13 Maja Udostępnij Opublikowano 13 Maja (edytowane) 22 minuty temu, marco marco napisał(a): to czy warto przy 0,15 robić czyszczenie DPF czy jeszcze sie wstrzymać? jeśli wypalanie będzie co 100-150km to nie ma co czekać.. Edytowane 13 Maja przez RALF76 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marco marco 0 Opublikowano 13 Maja Udostępnij Opublikowano 13 Maja 5 minut temu, RALF76 napisał(a): jeśli wypalanie będzie co 100-150km to nie ma co czekać.. póki co jest koło 270 km, ale kręcenie sie tylko po mieście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi1977 1 Opublikowano 11 Czerwca Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca W dniu 24.01.2024 o 19:13, Muskel1 napisał(a): Nie, kompletne zerowanie powinno przeprowadzać się po wymianie na fabrycznie nowy. Czyszczone filtry nie mają takich samych parametrów jak nowe i dlatego sterownik silnika może interpretować dane z czujnika różnicy ciśnień właśnie jako zapchanie sadzą, gdyż wartości te nie pasują do fabrycznie nowego. Z tego względu przy czyszczonych dpfach powinno ustawić się nieco wyższą wartość (przynajmniej 10.000 km). Witam też miałem.czyszczony i wartość ustawiony na 0 , i co wtedy bo mam wyższe cisnienia roznicowe jak przed praniem , mowisz że jak się ustawi n jakiś przebieg np 10000 to będzie bardziej realne cianienie pokazywał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1349 Opublikowano 11 Czerwca Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca (edytowane) Źle zrozumiałeś. Ciśnienie będzie pokazywał takie same, ale interpretacja tej wartości będzie inna. Edytowane 11 Czerwca przez Muskel1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Berserker 3 Opublikowano Środa o 08:26 Udostępnij Opublikowano Środa o 08:26 Czy tą zawartość popiołu tam realnie coś mierzy czy tylko po przejechaniu 10 tyś. przeskakuje z automatu na 0.01? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi1977 1 Opublikowano Środa o 09:36 Udostępnij Opublikowano Środa o 09:36 Mi w cnha 190km wypala co 200km tylko miasto ,wymienione nowy dpf,chłodniczka niskiego ,nowe wtryski nowy kolektor ssacy i nowy jeden czujnik cis oraz egt g235 nadal to samo co 200km wypala nigdy nie było żadnego błędu. A zapomniałem.napisac jak go kupiłem miał wykodowane adblue ,które ponoć nie wpływa na interwał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomnik 32 Opublikowano Środa o 09:59 Udostępnij Opublikowano Środa o 09:59 (edytowane) 1 godzinę temu, Berserker napisał(a): Czy tą zawartość popiołu tam realnie coś mierzy czy tylko po przejechaniu 10 tyś. przeskakuje z automatu na 0.01? Nie ma czujnika pomiaru zawartości popiołu w filtrze. Wartość ta jest obliczana na podstawie algorytmu programu sterownika silnika. Edytowane Środa o 09:59 przez Tomnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się