Andrzej36 2 Opublikowano 24 Lutego Udostępnij Opublikowano 24 Lutego Witam panowie dziś po przejechaniu kilku km coś zaczęło stukać rzęzić z okolic osprzętu filmik dołączam niżej , stuki ustępują po dodaniu gazu na wolnych stuka cały czas . Dodam że klima wyłączona brak czynnika .... Poluzowalem pasek ale na żadnym z kół pasowych nie wyczułem nic dziwnego jakieś pomysły ? VID_20240224_141910.mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejK. 44 Opublikowano 24 Lutego Udostępnij Opublikowano 24 Lutego Godzinę temu, Andrzej36 napisał(a): Dodam że klima wyłączona brak czynnika Nie wiem jaki kompresor klimy jest w B6, ale u mnie w B7 jest taki, który pracuje w sposób ciągły i "wyłączenie" klimy (mam na myśli econ) nie powoduje, ze sprężarka nie pracuje jak w innych autach, dlatego w tym typie nie można jezdzić bez czynnika w układzie, bo zatrze się sprężarka.....ale powtarzam, tak jest w B7, ogarniałem informacje jak wymieniałem osuszacz i dławik u siebie. W związku z powyższym jeżeli jest tak jak u mnie to przyjrzyj się/ osłuchaj sprężarkę, bo może ona "klęka" jak jezdzisz bez czynnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej36 2 Opublikowano 24 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego Powiem tak dłuższy czas jeżdżę bez czynnika najpierw klimiarz wymienił chłodnice bo puszczała nabił i za tydzień czynnika nie bylo więc nieszczelność dalej jest . Później brak kasy i się trochę tak jeździło .. ciężko to naprawdę zlokalizować te stuki niosą się po całym osprzęcie najbardziej czuje to na palcach gdxy dotykam alternatora , ale tak jak pisze niesie się to na całym osprzęcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej36 2 Opublikowano 24 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego A kompresor mam taki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaTeo85 554 Opublikowano 24 Lutego Udostępnij Opublikowano 24 Lutego to jest kompresor który pracuje zawsze, jazda bez czynnika raczej go zabiła. żeby wyeliminować kompresor klimy dobrze by było go pominąć zakładając krótszy pasek PK jeśli się da lub zdjąć pasek całkowicie i zobaczyć ręcznie (na zgaszonym silniku!) czy koło kompresora obraca się swobodnie, czy koło alternatora pracuje prawidłowo i sam napinacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej36 2 Opublikowano 24 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego Mechanik po oględzinach obstawia też kompresor i mówił o jakimś sprzęgle na kole i niby kompresor bez czynnika no niby nie do końca pracuje bo sprzęgielko rozłącza . No ale nic takim gdybaniem nie stwierdzimy termin u mechanika wtorek zobaczymy co się posypało ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 459 Opublikowano 24 Lutego Udostępnij Opublikowano 24 Lutego Sprzęgło nie rozłącza, ono pracuje cały czas, rozłącza tylko w przypadku zerwania, kiedy kompresor się zatrze i stanie na amen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przem8 780 Opublikowano 24 Lutego Udostępnij Opublikowano 24 Lutego Zmień mechanika, bo nawet nie wie jaki jest typ kompresora w tym modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelonek1 278 Opublikowano 24 Lutego Udostępnij Opublikowano 24 Lutego (edytowane) Sprzęgło alternatora sprawdź jak tam czujesz drgania. Edytowane 24 Lutego przez pelonek1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej36 2 Opublikowano 24 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego Powiem Wam szczerze że opinie ten mechanik ma mocno średnie , ale jest jedyny w okolicy (na wsi )200m ode mnie a ja obawiam się gdzieś dalej jechać z takim stukaniem . Spróbuję jutro jeszcze zluzować pasek i sprawdzić poszczególne koła , ale nie mam kanału a kompresor na samym dole . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 459 Opublikowano 24 Lutego Udostępnij Opublikowano 24 Lutego W domowym zaciszu bez narzędzi tego i tak nie ogarniesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej36 2 Opublikowano 25 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 12 godzin temu, Langista napisał(a): W domowym zaciszu bez narzędzi tego i tak nie ogarniesz. Masz rację . Pasek zluzowany ale kręcąc palcami to ja se mogę 🤣 nie jestem w stanie tak rozpedzic osprzętu . Dam znać co wynalazł mechanik w tygodniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelonek1 278 Opublikowano 25 Lutego Udostępnij Opublikowano 25 Lutego Sprzęgło alternatora sprawdziłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej36 2 Opublikowano 25 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2 godziny temu, pelonek1 napisał(a): Sprzęgło alternatora sprawdziłeś? Na ile mogłem przy takiej ilości miejsca to sprawdziłem tak że rozpedzilem koło ile się dało w palcach ... I gwałtownie starałem się zatrzymać palcami i nie jestem w stanie stwierdzić czy jest ok czy nie czy sprzęgielko działa ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej36 2 Opublikowano 29 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego Sprężarka klimatyzacji się zacierała . Jak była zimną to jeszcze cicha była ale jak dostała temperatury to warkotala . Sprężarka zamówiona nowa nissens i myślę że na sobotę autko będzie gotowe , dzięki za zainteresowanie tematem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaTeo85 554 Opublikowano 29 Lutego Udostępnij Opublikowano 29 Lutego zrób koniecznie płukanie układu i jak są już opiłki w układzie to koniecznie wymiana skraplacza. Inaczej ta nowa sprężarka nie będzie żyła zbyt długo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej36 2 Opublikowano 1 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 23 godziny temu, MaTeo85 napisał(a): zrób koniecznie płukanie układu i jak są już opiłki w układzie to koniecznie wymiana skraplacza. Inaczej ta nowa sprężarka nie będzie żyła zbyt długo. Tak właśnie mechanik znalazł i usunął nieszczelność ( na jakimś czujniku ) i mówił o czyszczeniu ukladu sprawdzaniu węży itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się