Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 tfsi - wyłączył się i nie da sie uruchomić


CenturionM

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

mam problem z moją s4 - wczoraj przy dynamicznej jeździe auto wyłączyło się w trakcie jazdy i na postoju przy próbie uruchomienia brak reakcji rozrusznika (podczas próby uruchamiania silnika raz cyknie i gaśnie wszystko "swiatla, kontrolki, radio itd" przy odpuszczeniu próby uruchomienia zasilanie jakby powraca)

 

błędy z VCDS: 

 

 

6377 - Rozrusznik nie obraca się 
          P3054 00 [229] - Mechanicznie zablokowany lub usterka elektryczna
          MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 210890 km
                    Data: 2024.03.02
                    Czas: 01:12:30

                    Prędkość obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 81 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 53 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 6.804 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów silnika: wartość rzeczywista: 0 /min
                    MAF_ENVD: 0.00000 mg/stroke
                    Temperatura płynu chłodzącego (niefiltrowana): 81.8 °C
                    Silnik: stan pracy: ES
                    Obciążenie silnika: 0.000000 %
                    Prędkość pojazdu: wartość rzeczywista: 0 km/h

 

 

6410 - Przełącznik ciśnienia oleju 
          P164B 00 [032] - Nieprawidłowe działanie
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 210884 km
                    Data: 2024.03.02
                    Czas: 00:21:19

                    Prędkość obrotowa silnika: 6503.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 32.2 %
                    Prędkość pojazdu: 78 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 98 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 12 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 13.405 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów silnika: wartość rzeczywista: 6176 /min
                    Temperatura płynu chłodzącego: 98.3 °C
                    TQI_AV_ENVD: 240 Nm
                    Napięcie akumulatora: 13.507813 V
                    Silnik: stan pracy: przedni lewy
                    Prędkość pojazdu: wartość rzeczywista: 59 km/h


Kody gotowości: 0000 0000

 

 

 

03015 - Przycisk systemu ASR / ESP (E256) zaciął się 
            000 - - - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100000
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 61
                    Przebieg: 210540 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2024.02.27
                    Czas: 18:50:44

             Ramka zamrożona:
                    Wartość Hex: 0x00C0
                    Wartość Hex: 0x4806
                    Wartość Hex: 0x1236
                    Wartość Hex: 0x01A0
                    Wartość Hex: 0x00FF

 

 

 

00446 - Ograniczenie działania na skutek za niskiego napięcia 
            002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100010
                    Priorytet błędu: 1
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 70
                    Przebieg: 210890 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2024.03.02
                    Czas: 00:42:10

             Ramka zamrożona:
                    Wartość Hex: 0x00C0
                    Wartość Hex: 0x1306
                    Wartość Hex: 0x1003
                    Wartość Hex: 0x2461
                    Wartość Hex: 0x00FF

Edytowane przez CenturionM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik zablokowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Rozrusznik zablokowany.

ale to ma coś do samoistnego zgaśnięcia auta podczas jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze start/stop zgasaiło silnik. Nie pomyliłes czasami przycisku s/s z ESP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Moze start/stop zgasaiło silnik. Nie pomyliłes czasami przycisku s/s z ESP?

on się wyłączył sam jak hamowałem silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sugerują mi aby zakęcić wałem i zobaczyć czy nie jest zablokowany i odkręcić filtr oleju - zobaczyć czy nie ma opiłków metalu w filtrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaszkodzi sprawdzić, czy wał obraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, CenturionM napisał(a):

sugerują mi aby zakęcić wałem i zobaczyć czy nie jest zablokowany

To jest pierwsza czynność, którą powinieneś wykonać.

To, co opisałeś ma miejsce np. w sytuacji kiedy "spuchnie" tłok/tłoki. Blokują się w cylindrze, rozrusznikiem nie można zakręcić. Po ostygnięciu, obrót jest możliwy. Podałem przykład, który nie musiał wcale zaistnieć w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez całkiem możliwe, że wał zblokowało, tak jak kolega @Tomnik napisał.

Auto po chipie?

W normalnych (seryjnych) silnikach raczej ciężko doprowadzić do takiego stanu. Jest to możliwe ale trzeba już dobrze namęczyć silnik aby spuchły tłoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Tez całkiem możliwe, że wał zblokowało, tak jak kolega @Tomnik napisał.

Auto po chipie?

W normalnych (seryjnych) silnikach raczej ciężko doprowadzić do takiego stanu. Jest to możliwe ale trzeba już dobrze namęczyć silnik aby spuchły tłoki.

tak auto ma stage 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka nastąpiła około pierwszej w nocy (?), auto zostało przewiezione/zholowane (?). Próbowałeś dziś uruchomić zimny silnik, nie obraca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, CenturionM napisał(a):

6410 - Przełącznik ciśnienia oleju 

Stage 1 w połączeniu z tym błędem mogło doprowadzić do spuchnięcia tłoków.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie, podałem tylko przykład. Nie twierdzę, że do tego doszło. Jedno jest raczej pewne, że silnik został zablokowany (oby nie) "mechanicznie", to tak na logikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Tomnik napisał(a):

Usterka nastąpiła około pierwszej w nocy (?), auto zostało przewiezione/zholowane (?). Próbowałeś dziś uruchomić zimny silnik, nie obraca ?

jeszcze nie próbowałem, za pol godziny ide sprobowac odpalic auto, zajrze tez do filtra oleju czy nie ma opiłków metalu

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, Tomnik napisał(a):

Usterka nastąpiła około pierwszej w nocy (?), auto zostało przewiezione/zholowane (?). Próbowałeś dziś uruchomić zimny silnik, nie obraca ?

tak auto pojechało na lawecie, podczas lawetowania wrzuciłem auto na N - neutral - wtedy swobodnie sie toczył

 

podczas usterki auto zaczęło specyficznie mocno niż zawsze hamować silnikiem

Edytowane przez CenturionM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj tylko czy rozrusznik się obraca (powiedzmy "pół" obrotu, wiesz....). Jeśli tak, posprawdzaj wszytko co możliwe w warunkach poza warsztatowych - olej(na okoliczność stanu i opiłków), płyn chłodniczy(obecność w nim nawet najmniejszych śladów oleju), rzuć okiem na układ paska wieloklinowego, na to wszystko do czego masz dostęp. 

A może to kwestia skrzyni biegów...? - No raczej nie, skoro nie mogłeś go uruchomić rozrusznikiem...

Nie jestem mechanikiem, być może nie powinienem się w ogóle wypowiadać...  

 

"podczas usterki auto zaczęło specyficznie mocno niż zawsze hamować silnikiem" - Jeśli to nie było Twoje subiektywne odczucie, to dopełnia raczej obrazu przytartego elementu/elementów silnika.

Byłem świadkiem(pasażerem) kiedy auto ni z tego ni z owego podczas jazdy zgasło, przy próbie uruchomienia(bez udziału rozrusznika, pędem auta na biegu) silnika toczącego się auta koła napędzane stanęły jak wryte malując czarną krechę... zatarte zostały łożyska wału i to jak "skutecznie"...

Naprawdę nie chcę/chcemy Cię straszyć i "dokładać do rozgrzanego już pieca" ale nie wygląda to fajnie. Mam nadzieję, że usterka nie okaże się poważna. Czego Ci szczerze życzę.

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomnik napisał(a):

Spróbuj tylko czy rozrusznik się obraca (powiedzmy "pół" obrotu, wiesz....). Jeśli tak, posprawdzaj wszytko co możliwe w warunkach poza warsztatowych - olej(na okoliczność stanu i opiłków), płyn chłodniczy(obecność w nim nawet najmniejszych śladów oleju), rzuć okiem na układ paska wieloklinowego, na to wszystko do czego masz dostęp. 

A może to kwestia skrzyni biegów...? - No raczej nie, skoro nie mogłeś go uruchomić rozrusznikiem...

Nie jestem mechanikiem, być może nie powinienem się w ogóle wypowiadać...  

 

"podczas usterki auto zaczęło specyficznie mocno niż zawsze hamować silnikiem" - Jeśli to nie było Twoje subiektywne odczucie, to dopełnia raczej obrazu przytartego elementu/elementów silnika.

Byłem świadkiem(pasażerem) kiedy auto ni z tego ni z owego podczas jazdy zgasło, przy próbie uruchomienia(bez udziału rozrusznika, pędem auta na biegu) silnika toczącego się auta koła napędzane stanęły jak wryte malując czarną krechę... zatarte zostały łożyska wału i to jak "skutecznie"...

Naprawdę nie chcę/chcemy Cię straszyć i "dokładać do rozgrzanego już pieca" ale nie wygląda to fajnie. Mam nadzieję, że usterka nie okaże się poważna. Czego Ci szczerze życzę.

wydaje mi sie ze jezdzilem na podrabianym oleju silnikowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Tomnik napisał(a):

Spróbuj tylko czy rozrusznik się obraca (powiedzmy "pół" obrotu, wiesz....). Jeśli tak, posprawdzaj wszytko co możliwe w warunkach poza warsztatowych - olej(na okoliczność stanu i opiłków), płyn chłodniczy(obecność w nim nawet najmniejszych śladów oleju), rzuć okiem na układ paska wieloklinowego, na to wszystko do czego masz dostęp. 

A może to kwestia skrzyni biegów...? - No raczej nie, skoro nie mogłeś go uruchomić rozrusznikiem...

Nie jestem mechanikiem, być może nie powinienem się w ogóle wypowiadać...  

 

"podczas usterki auto zaczęło specyficznie mocno niż zawsze hamować silnikiem" - Jeśli to nie było Twoje subiektywne odczucie, to dopełnia raczej obrazu przytartego elementu/elementów silnika.

Byłem świadkiem(pasażerem) kiedy auto ni z tego ni z owego podczas jazdy zgasło, przy próbie uruchomienia(bez udziału rozrusznika, pędem auta na biegu) silnika toczącego się auta koła napędzane stanęły jak wryte malując czarną krechę... zatarte zostały łożyska wału i to jak "skutecznie"...

Naprawdę nie chcę/chcemy Cię straszyć i "dokładać do rozgrzanego już pieca" ale nie wygląda to fajnie. Mam nadzieję, że usterka nie okaże się poważna. Czego Ci szczerze życzę.

zaglądałem do filtra oleju - są opiłki metalu

 

wyjmowałem świece - po dwóch stronach od strony szyby świece są mokre - podejrzewam płyn chłodniczy gdyż trochę go ubyło (pewnie poprzez chłodniczki kompresora)

 

 

wygląda na to że silnik albo do remontu albo do wymiany - stawiałbym na to drugie - tylko ze koszt takiego silnika to bagatela 22 tys zł +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie fajna diagnoza🫤

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik złom, prawdopodobnie łańcuch albo (i) którys ślizg

ja bym to sprzedał tak jak stoi, nie bawił sie w naprawy czy inne przekłądki

no chyba ze kupisz motor 100% sprawny, a to jak 6-tka w totolotka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...