mrogal Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 Witam, przedstawiam manual ktory powstal przy okazji rezania halogenow ze zderzaka poliftowego w zderzak do przedlifta. Ma nadzieje ze teraz juz sie wszystko rozjasni i ktos jeszcze skorzysta z tego mauala. Nie patrzcie na ostatnie zdjecia pod kontem spasowania lamp i zderzaka bo auto jest narazie tymczasowo poskladane bo beda sie rezaly na dniach spryski (tez sklece manual) Wiec lecimy Narzedzia potrzebne - miniszlifierka z roznymi koncowkami -superglue -opaski zaciskowe -klej na goraco -szpachal -mata szklana - farby z spayu podkladowa i kolor czarny - rozne kombinerki nozyki cązki i klucze do demontazu zderzaka (niestety bez demontazu bedzie bardzo bardzo trudno) Kupilem halogeny na allegro komplet z kratkami za 100 pln Jeden nie mial zaslepki z tylu (dopasowalem z lampy z vectry przedliftowej ) i oba mialy polamane te mocowania do poprzeczek w zderzaku, ale nam to nie jest potrzebne bo halogen bedzie mocowany do kratki. Ok zaczynamu wiec od wyjecia starej kratki z naszego przedliftowego zderzaka nastepnie przykladamy do niej to "oczko" -zaslepke mocujace halogen i zaznaczamy gdzie mniej wiecej usunac kratki trzeba tez podpilowac miejsca gdzie przechodza uszy halogenu oraz ten luczek ktory sie styka ze zderzakiem (tam bedzie troche kolidowac tyl halogenu wiec trzeba podszlifowac (najprosztsza miniszlifierka typu dremel bedzie niezastapiona) potem zaczynamy pasowanie tej zaslepki z oczkiem do miejsca gdzie mamy juz wyciete kratki. Ja pasowalem ta zaslepke z zalozonym halogenem, wtedy wiadomo czy juz jest ok czy jeszcze trzaba cos podciac podszlifowac. tak wyglada przyklejona juz zaslepka do naszej kratki, zlapalem ja w miejscach styku super glue tak by sie mi nie ruszala, usztywniac bedziemy potem. Tu widac jak sobie radzilem ze spasowaniem zaslepki, widac ze mam zalozony halogen i spiety w odpowiedniej pozycji opaskami, w miejscach styku zaslepki z kratka dalem kropelke by m i sie to nie rozlecialo jak widac z prawej strony jest szczelina, ale ją uzupelnilem wklejonymi kawalkami plastiku z kratek odpowiednio docietego i zalalem klejem na goraco z pistoletu i potem troszke wyszlifowalem by nadac ksztalt od srodka kratki na laczeniach mozna dac tez troche kleju na goraco lub nalozyc warstwe maty szklanej napewno to usztywni nasza konstrukcje. Na ponizszej fotce widac ze zalepka odstaje za obrys kratki wiec trzeba nadmiar uciac rowno z nasza kratka potem to bedzie oczywiscie wyrownywane wypelnione i wyszpachlowane Nastepnie szpachlujemy i docieramy malujemy podkladem i lakierem czarnym matowym na ktory na koniec nalozylem warstwe klaru zeby bylo trwalsze Analogicznie rezamy druga kratke, co chwile pasujac halogen i sprawdzajac czy juz nam pasuje i nigdzie sie nie zapiera. W zderzaku od strony pasazera trzeba usunac poprzeczke w miejscu montowania kratki bo bedzie ona kolidowala z tylem halogenu, oraz usunac taki kawalek belki ktory wystaje za owa poprzeczka na gorze (ktos kto wezmie sie za rezanie bedzie doskonale widzial gdzie i co trzeba podciac w zderzaku) Tak samo trzeba przeniesc mocowanie dolnego klaksonu, ja rozcialem ten plaskownik w polowie na ktorym sa klaksony przykrecone i obrocilem dolny klakson do srodka komory, tez mysle ze przy montazu nam sie rozjasni jak to trzeba zrobic. Od strony kierowcy wszystko w zasadzie pasuje nie usuwamy poprzeczki gdyz ona nie przeszkadza a na niej sie trzyma nasza kratka. Napewno trzeba przerobic ta prowadnice powietrza gumowa co idzie do IC, ja poprostu rozcialem jej lewy bok tak by sie dala odwinac w strone chlodnicy i przyczepilem szybozlaczka by zgarniala powietrze zza naszej kratki, bo jesli tego nie zrobimy to halogen zasloni dolot swiezego powietrza i to nie bedzie dobre dla naszej furki (przynajmniej w TDI gdzie z boku jest IC.) W kratce ktora wlasnie montujemy przed dolotem do IC usuwamy wszystkie zaslepienia zostawiamy tylko poprzeczke pionowa gdzie jest zaczep do neszej poprzeczki w zderzaku (ktora zreszta na moich zdjeciach przeswituje bo bedzie pomalowana by sie w oczy nie rzucala ) oraz zostawiamy poziome szczebelki , wtedy powietrze ma ktoredy wpadac do IC. Podlaczenie jest bajecznie proste , wg tego schematu http://www.126fan.pl/www/elektryka.htm#3 na przekazniku podlaczamy, ja kupilem ori wlacznik halogenow przednich bo u mnie nie bylo wbudowanych w lampach, ktos kto ma stara instalacje po halo w lampach ma juz bardzo prosto. Ktos kto musi ciagnac nowa instalacje to moze sie przebic do komory silnika taka guma nad pedalami kolo kolumny kierownicy. Halogen zostal przklejony kropelka do tych 3 punktow mocowania z zeslepki. I fotki koncowe, ktatke od strony pasazera musialem przylapac wkrecikiem bo nadlamal mi sie ten dzyndzel trzymajacy i kratka byla zbyt luzno Tu widac poprzeczke ktorej nie usuwamy Efekt koncowy Jesli cos jest niejasne odpowiem na pytania Mam nadzieje ze opis nie jest zbyt chaotyczny :gwizdanie:
stach.. Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 wszystko fajne kolego,ale ta szpachla raczej odpadnie albo popęka,ona nie jest do plastiku są specjalne,takie czarne
mrogal Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Opublikowano 6 Maja 2009 wszystko fajne kolego,ale ta szpachla raczej odpadnie albo popęka,ona nie jest do plastiku są specjalne,takie czarne zobaczymy najwyzej sie bedzie poprawiac nie ma strachu zreszta warstwa jest bardzo cienka
loco87 Opublikowano 7 Maja 2009 Opublikowano 7 Maja 2009 grubo......... mało estetycznie - do dopracowania ale efekt [br]Dopisany: 07 Maj 2009, 18:11_________________________________________________Kolego szukalem i znalazlem.... http://www.allegro.pl/item616099431_halogeny_p_mgl_audi_a4_94_98r_dedykowane.html Juz by mi sie nie chaialo tego robić co Ty
mrogal Opublikowano 7 Maja 2009 Autor Opublikowano 7 Maja 2009 grubo......... mało estetycznie - do dopracowania ale efekt malo estetycznie bo nieczasowy jestem, ale jak sa na aucie to tego nie widac czy estetycznie czy nie, zreszta to prototyp , zderzak tez malo estetyczny wiec :gwizdanie: trzeba by je zdjac i ogladac w dobrym sloncu na aucie jak sie podejdzie to tego nie widac a te halo z linka nie nadaja sie do a4 z T na pokladzie, trzeba by rezac
loco87 Opublikowano 7 Maja 2009 Opublikowano 7 Maja 2009 a4 z t ? co to znaczy ? A jezeli trzeba rezac to w czym ?
mrogal Opublikowano 7 Maja 2009 Autor Opublikowano 7 Maja 2009 a4 z t ? co to znaczy ? A jezeli trzeba rezac to w czym ? A4 z T to znaczy silniki z turbina czyli wsie w zasadzie TDI (chyba ze ktos ma wyciagniety FMIC na przod) i benzyny z Turbo, gdyz po stronie kierowcy wlasnie za halogenem jesy intercooler i montaz halogena z tej aukcji totalnie zasloni doplyw powietrza do IC, wiec trzeba by wyrezac w kratce szczebelki i troszke zmodyfikowac prowadnice powietrza do IC
slepy Opublikowano 7 Maja 2009 Opublikowano 7 Maja 2009 dokładnie tak jak kolega pisze ja narazie zrezygnowałem z halogenów...ale może kiedyś
_Solar_ Opublikowano 7 Maja 2009 Opublikowano 7 Maja 2009 ja dzisiaj też u siebie działałem z halo :gwizdanie: a wtyczki do halogenów miałeś w zestawie czy dorabiałeś samemu ??[br]Dopisany: 07 Maj 2009, 22:39_________________________________________________ Juz by mi sie nie chaialo tego robić co Ty jedni idą na łatwiznę kupijąc gotowe zestawy a inni małym kosztem kupując halo sobie rezają.Jeśli dobrze pamiętam to jak mi mówił mrogal to komplet halo kupił chyba za jakies 100 zł i przy samodzielnym montażu zostaje mu jakies 2paczki w kieszeni ,wiec po co płacić za gotowy zestaw skoro można samemu zrobić i tą kase co zostanie przeznaczyć na kolejny mod do swojego autka no chyba że komuś na prawdę sie nie chce i nie ma weny do roboty to rozumiem
mrogal Opublikowano 8 Maja 2009 Autor Opublikowano 8 Maja 2009 ja dzisiaj też u siebie działałem z halo :gwizdanie: a wtyczki do halogenów miałeś w zestawie czy dorabiałeś samemu ?? a co dzialales? pokwal siem wtyczek nie mialem, w jednym halo nie mialem tylnej klapki z wtyczka wiec dopasowalem jak pisalem juz zaslepke z lampy z vectry pasowala idealnie a przez zaslepke dziurka puscilem kabelki na zewnatrz a tam juz szybkozlaczki, w klapce od drugiego halogena usunalem wtyczke i ta dziura puscilem przewod na zewnatrz, oczywiscie uszczelniajac :gwizdanie:
_Solar_ Opublikowano 8 Maja 2009 Opublikowano 8 Maja 2009 posiedziałem chwilę z miernikiem i rozłaczyłem halo aby osobno przód i tył się załączał
PABLO Opublikowano 9 Maja 2009 Opublikowano 9 Maja 2009 Kolego bardzo dobra robota i na pewno dużo osób skorzysta z Twojego moda. Nalać mu :!:
blind1 Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 panowie moze orienttujecie sie jak podpiac halogeny pod ori wlacznik. wymienilem przednie lampy i nie mam w nich halogenow wiec jak kupie takie gotowce pod ktore kable we wtyczce musze siie wpiac? [br]Dopisany: 17 Maj 2009, 18:51_________________________________________________by dzialalo jak w tych poprzednich[br]Dopisany: 17 Maj 2009, 18:53_________________________________________________koledzy a moze kyorys z was mial by chwilke by sprawdzic jak sa podpiete halogeny do zlaczki w lampach przedliftowych,mysle ze wystarczy je podpiac tak samo ,niestety ja je sprzedalem wiec nie mam jak tego sprawdzic[br]Dopisany: 21 Maj 2009, 07:33_________________________________________________niestety z braku chetnych do sprawdzenia kombinacji przewodow musialem sie zabrac do tego sam. marny ze mnie elektryk :gwizdanie: ale pobawilem sie 15 min. miernikiem i doszedlem do tego sam. przewod w gniezdzie odpowiedzialny za + to przewod w kolorach bialo-zielonych przewod w gniezdzie odpowiedzialny za mase to kolor brazowy wiec teraz halogeny beda smigaly na ori wlaczniku od halogenow ktore byly zespolone z lampami przednimi bez przerabiania. jezeli ktos ma jakies pytania zapraszam na pw
michu93 Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 no dobra tylko teraz jak zrobic doplyw powietrza do IC? zeby byl taki sam jak bez halo? w blotniku?
mrogal Opublikowano 23 Maja 2009 Autor Opublikowano 23 Maja 2009 no dobra tylko teraz jak zrobic doplyw powietrza do IC? zeby byl taki sam jak bez halo? w blotniku? nie no usuwasz zaslepienia w kratkach i ta prowadnice do IC gumowa rozcinasz i odchylasz w strone chlodnicy i przymocowujesz. Wtedy powietrze jest chwytane z kratki blizej srodka
mrogal Opublikowano 23 Maja 2009 Autor Opublikowano 23 Maja 2009 aha... ale to nic nie zakluci pracy IC? nie zakloci
SoMeS Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 No to doszły mi halogeny... od jutra ja zabieram się za robotę według Twojego opisu
slepy Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 rób rób zobaczymy, efekty , mrogal niezła robota, też myślałem żeby w ten sposób rozwiązać sprawe z IC, ale narazie halo sobie odpuściłem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się