Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zapchany DPF w A4 B8 2.0TDI oraz błędy P2002 i P0402.


luckY102

Rekomendowane odpowiedzi

Ciężko powiedzieć, ale było ponad 20g obliczonej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, luckY102 napisał(a):

IMG_20240709_170836.jpg

IMG_20240709_170546.jpg

Dziekuje u mnie masa znacznie wyzej i z tym musze powalczyc nie wiem dlaczego jeszce u mnie klapa spalin na wolnych jest przymknieta a u ciebie  widze otwarta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą klapa to różnie bywa,  czasem była przymknięta. Po lekkim dodaniu gazu się przymyka i za chwilę otwieram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, adi1977 napisał(a):

Dziekuje u mnie masa znacznie wyzej i z tym musze powalczyc nie wiem dlaczego jeszce u mnie klapa spalin na wolnych jest przymknieta a u ciebie  widze otwarta .

musze sprawdzic u siebie ale raczej mam przymknieta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podejrzewam że jest zrobiony jakiś program, dlatego stopil się kiedyś DPF. Gdzieś przeczytałem, że jeśli przy prędkości 150-170kmh temperatura spalin będzie przekraczać 900C to było coś modzone. Muszę to sprawdzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, luckY102 napisał(a):

U mnie podejrzewam że jest zrobiony jakiś program, dlatego stopil się kiedyś DPF. Gdzieś przeczytałem, że jeśli przy prędkości 150-170kmh temperatura spalin będzie przekraczać 900C to było coś modzone. Muszę to sprawdzić. 

No to byś musiał mieć ściągnięte limitery warto sprawdzić żeby znowu ci się nie uszkodził.

 

11 godzin temu, adi1977 napisał(a):

No to byś musiał mieć ściągnięte limitery warto sprawdzić żeby znowu ci się nie uszkodził.

No z tą przepustnica to raczej coś.nie tak może chcieli tym sposobem zmniejszyć cisnie ie w dpf .bo na wolnych obrotach siw przymyka około 90%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, adi1977 napisał(a):

No to byś musiał mieć ściągnięte limitery warto sprawdzić żeby znowu ci się nie uszkodził.

 

No z tą przepustnica to raczej coś.nie tak może chcieli tym sposobem zmniejszyć cisnie ie w dpf .bo na wolnych obrotach siw przymyka około 90%

Co by miało im dać mniejsze cisnienie na biegu jałowym. Raczej wątpię. Nie mam pojęcia czemu pokazuje 0 a czasem się przymyka na 90% 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, luckY102 napisał(a):

Co by miało im dać mniejsze cisnienie na biegu jałowym. Raczej wątpię. Nie mam pojęcia czemu pokazuje 0 a czasem się przymyka na 90% 

To daje że nie robi podcisnie ia i nie zasysa z niskocisnieniowego spalin ,ale też dopiero studiuje ten silnik od niedawna jak ogarnę swojego do fabryki może do tego dojdę bo te wypalanie mnie irytuje tak często.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaczal się problem z adeblu. Nie wiem czy jest to związane z praniem dpfa ale pojawił się błąd p204f i odliczanie 1kkm. Podjechałem na stację,dolalem 2l adeblue i zaczęło się przelewać. odliczanie zniknęło, skasowałem błąd i pojawił się znowu.  Kiedyś miałem przypadek że pojawił się komunikat o dolewce adeblue dolalem 3l i się przelało, komunikat nie zniknął . Zresetowalwm czujnik poziomu Adeblue i komunikat zniknął ale nie dało mi to spokoju, spróbowałem wsunąć cienki wężyk do zbiornika i tak wlałem jeszcze 7l. Po tym czasie przejechałem może 2kkm i pojawił się ten błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, luckY102 napisał(a):

U mnie zaczal się problem z adeblu. Nie wiem czy jest to związane z praniem dpfa ale pojawił się błąd p204f i odliczanie 1kkm. Podjechałem na stację,dolalem 2l adeblue i zaczęło się przelewać. odliczanie zniknęło, skasowałem błąd i pojawił się znowu.  Kiedyś miałem przypadek że pojawił się komunikat o dolewce adeblue dolalem 3l i się przelało, komunikat nie zniknął . Zresetowalwm czujnik poziomu Adeblue i komunikat zniknął ale nie dało mi to spokoju, spróbowałem wsunąć cienki wężyk do zbiornika i tak wlałem jeszcze 7l. Po tym czasie przejechałem może 2kkm i pojawił się ten błąd

Kurde z adblue znam tylko teorie ,bo od początku mam usunięte , ale z reguły siada wtryskiwacz albo pompa jak.bedziesz miał z a niskie.cisnienie któreś z tych elementów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy można vcdsem sprawdzić wtryskiwacz. W ciężarówkach tak robiliśmy że włączało się procedurę testowa i wtrysk miał podać np 100ml adeblu. Wtrysk do pojemniczka wkładaliśmy i tak się sprawdzało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.07.2024 o 17:44, Muskel1 napisał(a):

Da się.

Mógłbyś opisać jak zrobić taką procedurę? Na co zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funkcja ta jest opisana w sterowniku silnika w nastawach podstawowych. Otwierasz zakładkę i wybierasz z listy odpowiednią pozycję. Zanim to jednak uruchomisz, musisz uprzednio wymontować wtryskiwacz adblue i wsadzić go do pojemniczka. Po uruchomieniu testu wtryskiwacza, sterownik silnika wtryskuje rytmicznie czynnik przez 10 min. W tym czasie powinien podać dla tego silnika 165g-178g.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Funkcja ta jest opisana w sterowniku silnika w nastawach podstawowych. Otwierasz zakładkę i wybierasz z listy odpowiednią pozycję. Zanim to jednak uruchomisz, musisz uprzednio wymontować wtryskiwacz adblue i wsadzić go do pojemniczka. Po uruchomieniu testu wtryskiwacza, sterownik silnika wtryskuje rytmicznie czynnik przez 10 min. W tym czasie powinien podać dla tego silnika 165g-178g.

Dziękuję, w weekend postaram się wykonać ta procedurę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drga u ciebie silnik na wolnych obrotach ? Bo u mnie to widać drgania, najbardziej na tej obudowie plastikowej. U ciebie na filmie widać jakby stał idealnie w miejscu. U mnie tak słychać pracę silnika

 

 

Edytowane przez luckY102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze troszeczke drga ,ale to w koncy disel ,u ciebie tez troszke slychac ten pisk ,a odme wymieniales ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge ci jutro dokladny zrobic filmik ,a jak bedziesz mial czas  bym ciebie prosil zebys podpatrzyl na vcds mase powietrza czyli przeplyw powietrza 1 rzad 1 masa powietrza  ta co jest mg/suw i temeperature plynu chlodzacego bo mi dopiero troche spada od 89 stopni ale i tak mam wysoko .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...