Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zapchany DPF w A4 B8 2.0TDI oraz błędy P2002 i P0402.


luckY102

Rekomendowane odpowiedzi

Klapa sie otwiera, to znaczy sterownik chce ja otworzyć a jak jest na prawde to nie wiem. Bo rozgrzałem silnik i przy 2,5k obrotow roznica cisnien była 60-80 i nie było tego dzwieku. Pojechałem zrobic logi i pojawił sie ten pisk. Jak wróciłem to roznica ciśnień przy 2,5k oobrotow 200hPa.

Wrzucam logi:

logi.thumb.png.99b0a9578baf2c268e6bfad4af72ef33.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, luckY102 napisał(a):

Klapa sie otwiera, to znaczy sterownik chce ja otworzyć a jak jest na prawde to nie wiem. Bo rozgrzałem silnik i przy 2,5k obrotow roznica cisnien była 60-80 i nie było tego dzwieku. Pojechałem zrobic logi i pojawił sie ten pisk. Jak wróciłem to roznica ciśnień przy 2,5k oobrotow 200hPa.

Wrzucam logi:

logi.thumb.png.99b0a9578baf2c268e6bfad4af72ef33.png

Klapa jest ok bo różnica 1,14 % to żadna przynajmniej z danych bo ja wywaliłem rurę i wjechałem kamera patrzyłem czy ma luzy i czy jest czysta ale twgk bym i u ciebie nie podejrzewał, a przy tych 800hpa nie wywala błędu? Szybko.diagnozuj ten samochód bo przy takim przeciw cisnieniu zaraz będzie miał rozwalone kupę rzeczy albo gwizdze nieszczelnosc po złożeniu na starych uszczelkach albo turbo przy takich przeciw cis prawie 1 bar o tak pewnie jak znajdz8esz usterkę będzie się nadawało do regeneracji , 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ponad 450hpa zmniejsza dawkę paliwa  z tego co wiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tego że miałeś na początku 60hpa a po trasie 200 to raczej sprawa temperatury byś musiał sprawdzic zespół 1 po trasie przy takim przeciw cieniu to pewnie z 400 miałeś,  a na postoju z obr.2500  ile że 160 180 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatury nie sprawdziłem ale na pewno była dużo większa. 

Rozmawiałem dzisiaj z tym gościem powiedział mi że u niego po "czyszczeniu" pokazywało 5-6hPa. Co do nie zrobienia korekty popiołu powiedział że robił ale może sterownik nie przyjął adaptacji i kazał mi to zrobić i zobaczyć czy będzie poprawa. Zrobiłem adaptacje czujnika różnicy ciśnień ale nie kasowałem popiołu. Bo jeśli jest zapchany filtr to komputer będzie myślał że jest czysty i wszystko będzie się mylić. 

Przedmuchalwm rurki od czujnika różnicy ciśnień DPF i co dziwne on ma jedną rurkę która idzie z przed DPF a druga do atmosfery. Za to czujnik różnicy ciśnień recyrkulacji niskiego ciśnienia ma dwie rurki. 

Powiedział też że może adeblu się krystalizuje w dpfie ale odkręciłem wtrysk adblu i jest czystko w środku. Lekki osad na wtrysku tylko. Umyłem gorącą wodą i tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, luckY102 napisał(a):

Powiedział też że może adeblu się krystalizuje w dpfie

Widać gość zielonego pojęcia na temat układów oczyszczania spalin nie ma. Katalizator SCR jest ostatnim elementem układu oczyszczania spalin i jest za dpfem i tam zostaje wtryskiwany mocznik, a nie przed dpfem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Widać gość zielonego pojęcia na temat układów oczyszczania spalin nie ma. Katalizator SCR jest ostatnim elementem układu oczyszczania spalin i jest za dpfem i tam zostaje wtryskiwany mocznik, a nie przed dpfem. 

Wtrysk mocznika jest przed dpfem. z Turbo wychodzi w jakiś katalizatr(nie wiem jak sie to nazywa), później jest wtrysk mocznika wpada w mieszacz i w DPF. Pewnie wiesz jak wyglada ten dpf ale żeby było jaśniej. od góry  z prawiej strony jest turbo a wydech na dole. Wtrysk adblue jest u góry po lewej

dpf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, luckY102 napisał(a):

Wtrysk mocznika jest przed dpfem. z Turbo wychodzi w jakiś katalizatr(nie wiem jak sie to nazywa), później jest wtrysk mocznika wpada w mieszacz i w DPF. Pewnie wiesz jak wyglada ten dpf ale żeby było jaśniej. od góry  z prawiej strony jest turbo a wydech na dole. Wtrysk adblue jest u góry po lewej

dpf.jpg

Panowie od góry pierwszy jest katalizator wstepny ,a na dole dpf wraz z powłoką scr .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież pisałem, katalizator SCR jest ostatnim elementem i przed niego zostaje wtryskiwany czynnik redukujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, adi1977 napisał(a):

Panowie od góry pierwszy jest katalizator wstepny ,a na dole dpf wraz z powłoką scr .

Powoedz gościowi tak 6mbar to może i miał podczas czyszczenia na aucie wystarczy rozgrzać układ 5km i wywali cisnie ie w kosmos zrob sobie test kup z 2 k2 do czyszczenia dpf okres wtrysk adblue I zapodaj zejdzie ci to 5mbar ale tylko na chwilę po to by po nagrzaniu cisnienie były jeszcze gorsze zazwyczaj wiem bo kombinowałem zanim oddałem do profesjonalne czyszcenia a na końcu i tak.kupulem nowy dpf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak nie masz kasy na k2 jak auto bedize zimne odepnij wezyc od rozniczy cisnien przed dpf zapodaj pod ciśnieniem wodę obroty z 1500tys i obserwowuj cisnienia .jak mi się uda ja wszystko nagrywałem pokaże  .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem takich experymetow mnóstwo z różnymi środkami nie które niszczą powłokę scr ale nie wiem które. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Przecież pisałem, katalizator SCR jest ostatnim elementem i przed niego zostaje wtryskiwany czynnik redukujący.

A kolega ma rację że twój mechanik nie ma pojęcia o euro 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Przecież pisałem, katalizator SCR jest ostatnim elementem i przed niego zostaje wtryskiwany czynnik redukujący.

Tam jest jeden wklad a nie 2 ,jak wi innych dpf z powłoką scr ,więc dla laika ostatni element to dpf z powłoką scr .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a dobra a jak.sie tlumaczy mechanik z piszczenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem. Jutro do niego podjadę niech sobie zobaczy. A co do euro 6 to mi w dowód rejestracyjny wbiło euro 5. 

 

Robiłem testy z K2 jest tu filmik gdzieś na początku, nic to nie dało. Kolega Muskel1 podpowiedział że tym tylko pogorszyć można sytuację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, adi1977 napisał(a):

No a dobra a jak.sie tlumaczy mechanik z piszczenia ?

Zapomniałem o tym wspomnieć. Jutro poruszę ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, luckY102 napisał(a):

Ok rozumiem. Jutro do niego podjadę niech sobie zobaczy. A co do euro 6 to mi w dowód rejestracyjny wbiło euro 5. 

 

Robiłem testy z K2 jest tu filmik gdzieś na początku, nic to nie dało. Kolega Muskel1 podpowiedział że tym tylko pogorszyć można sytuację.

No kolega muskel1 ma trochę racji bo te płyny dziaja puki dpf jest zimny niestety jak.sie nagrzeje wszystko co nie zdąży wyparować  opuścić dpf zostaje jako skamielina i zatyka więcej  pory .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wydaje mi się że to on powinien ci wyzerowac popiol ,bo jak.pojdzie coś nie tak będzie zdania na ciebie w końcu zapłaciłes za to .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...