R4xx Opublikowano 6 Maja Opublikowano 6 Maja Witam, Temat dotyczy silnika 3.2FSI i 3-strefowej klimy. Wszystko działało bez zarzutu, aż do momentu samoistnego wyłączenia się klimatyzacji. Okazało się, że nadawała się już do nabicia. Zawiozłem samochód na podstawową obsługę systemu klimatyzacji, sprawdzili szczelność, nabili układ. Po tych zabiegach klima wciąż nie startowała. Podłączyłem VCDS i ku mojej radości moim oczom ukazał się błąd czujnika jakości powietrza. Zamówiłem, wymieniłem, klima wstaje. Włącza się na jakiś czas, ładnie chłodzi i nagle przestaje chłodzić. Mija kilka/kilkanaście minut, zmów chłodzi kilka/kilkanaście minut i cykl się powtarza. W VCDS w bloku, który pokazuje stan sprężarki jest cały czas "0" (uruchomiona). Po ręcznym wyłączeniu wskakuje "5", więc tutaj wszystko działa elegancko. Teoretycznie, gdyby jakiś czujnik temp. czy ciśnienia był przyczyną wyłączenia sprężarki - powinno się to tu pokazać. W blokach pomiarowych czujniki temp. wewnętrznej wskazują odpowiednią temp., czujnik temp. w zderzaku również ok. Błędów oczywiście brak. Jakieś pomysły gdzie mógłbym dalej szukać? Ma ktoś może opis bloków pomiarowych HVAC? Brnę w to trochę po omacku.
MaTeo85 Opublikowano 6 Maja Opublikowano 6 Maja czy jak się kompresor wyłączy i rośnie temp parownika, to wraz ze wzrostem rośnie prąd sterujący zaworu kompresora? jeśli tak, to układ sterujący pracuje poprawnie i próbuje nadgonić zwiększając wydajność kompresora, i tu mogło by wskazywać na to że w pewnych warunkach zawór sterujący się zawiesza i nie pracuje prawidłowo 🤔
R4xx Opublikowano 6 Maja Autor Opublikowano 6 Maja 1 godzinę temu, MaTeo85 napisał(a): czy jak się kompresor wyłączy i rośnie temp parownika, to wraz ze wzrostem rośnie prąd sterujący zaworu kompresora? jeśli tak, to układ sterujący pracuje poprawnie i próbuje nadgonić zwiększając wydajność kompresora, i tu mogło by wskazywać na to że w pewnych warunkach zawór sterujący się zawiesza i nie pracuje prawidłowo 🤔 Byłbyś w stanie wskazać mi, w których blokach będę widział te wartości? Wartości Amperów widzę, domniemam „zadane” i „zmierzone”. Temperatur jest tu trochę i nie mając opisów będę wróżył.
R4xx Opublikowano 6 Maja Autor Opublikowano 6 Maja (edytowane) Temp. zewn.: 23stC Temp. silnika: 90stC+ Nastawy na klimatroniku: 16stC, LOW Kiedy klima nie działa (chwile po wyłączeniu się): Kiedy klima nie działa (kilka minut po wyłączeniu się): Kiedy klima działa: Na samym zapłonie: Edytowane 6 Maja przez R4xx
MaTeo85 Opublikowano 6 Maja Opublikowano 6 Maja 3 godziny temu, R4xx napisał(a): Byłbyś w stanie wskazać mi, w których blokach będę widział te wartości? Wartości Amperów widzę, domniemam „zadane” i „zmierzone”. Temperatur jest tu trochę i nie mając opisów będę wróżył. musiałbym zerknąć czy w elsie coś będzie, bo nie wiem jak jest w nowszych A4 (rozkminiałem tylko B6/B7) jak uda mi się znaleźć chwilę to sprawdzę.
R4xx Opublikowano 6 Maja Autor Opublikowano 6 Maja Wentylatory: - klima działa - klima nie działa - po wył i wł klimatronika
Langista Opublikowano 6 Maja Opublikowano 6 Maja To masz odpowiedź, wentylator nie chodzi, ciśnienie rośnie jak szalone i z chłodnicy nie ma jak ciepła zbić.
R4xx Opublikowano 6 Maja Autor Opublikowano 6 Maja (edytowane) 2 godziny temu, Langista napisał(a): To masz odpowiedź, wentylator nie chodzi, ciśnienie rośnie jak szalone i z chłodnicy nie ma jak ciepła zbić. Gdzie więc szukać problemu? Przez VCDS Coolant Fan Control Module J293 włącza się aż miło. GRUPA 35, pierwsze pole. Przy działającej klimie temperatura schodzi z niemal 30 do nawet 4 stopni. Po wyłączeniu się klimy rośnie jak szalona do 30. To normalne? Edytowane 6 Maja przez R4xx
Langista Opublikowano 6 Maja Opublikowano 6 Maja Masz dwa wentylatory czy jeden? Dobrze było by wykonać log tych bloków pomiarowych bo ze screenów średnio widać odpowiedzi zaworu. Zloguj kanał 001, 034 i 041. Jedno na postoju, drugie w trakcie jazdy najlepiej 90 km/h.
R4xx Opublikowano 8 Maja Autor Opublikowano 8 Maja (edytowane) W dniu 6.05.2024 o 16:46, Langista napisał(a): Masz dwa wentylatory czy jeden? Dobrze było by wykonać log tych bloków pomiarowych bo ze screenów średnio widać odpowiedzi zaworu. Zloguj kanał 001, 034 i 041. Jedno na postoju, drugie w trakcie jazdy najlepiej 90 km/h. Nie działa - log na postoju (nie logowałem gr. 34 bo tam stale bez zmian - 4 wskazania temp. adekwatne do tego, co wewnątrz) VCDS Logs Viewer - VAGLOGS VAGLOGS.COM VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs. Włączyła się - ruch miejski VCDS Logs Viewer - VAGLOGS VAGLOGS.COM VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs. Przy upale interwał między włączy się/wyłączy się jest dużo krótszy niż, gdy jadę wieczorem. Przy upale wyłącza się po 5-6 min i po podobnym czasię włącza się. Kontrolka AC cały czas zapalona. Jedyne co zaobserwowałem to zależność działa/nie działa od temp w gr. 35. Edytowane 10 Maja przez R4xx
R4xx Opublikowano 8 Maja Autor Opublikowano 8 Maja (edytowane) Porównując A4 B8 3.0TDI ze sprawną klimą do A5 3.2FSI z niesprawną. A4 w słońcu, A5 w cieniu. Reszta parametrów wydaje się być zbliżona. Dotarłem do opisu bloków HVAC: Group 001 A/C Regulating Valve (N280) A/C Regulating Valve (N280) Group 002: Compressor Shut-Off Conditions Current Shut-Off Condition Last Shut-Off Condition Last but One Shut-Off Condition Last but Two Shut-Off Condition Group 003: Compressor Load Reduction Current Reduct. Request Compr. Shut-Off Request Load Reduction Request Count Group 004: Air Flow Flap Control Motor Servo Motor (V71) Actual Servo Motor (V71) Specified Lerned Pos. (V71) Recirc./Closed Lerned Pos. (V71) Outside/Open Group 005: Air Flow Flap Control Motor Servo Motor (V71) Actuation Servo Motor (V71) Operating Status Servo Motor (V71) Notlaufstatus Servo Motor (V71) Position Group 006: Defroster Flap Control Motor (V107) Servo Motor (V107) Actual Servo Motor (V107) Specified Lerned Pos. (V107) Closed Lerned Pos. (V107) Windshield/Open Group 007: Defroster Flap Control Motor (V107) Servo Motor (V107) Actuation Servo Motor (V107) Operating Status Servo Motor (V107) Notlaufstatus Servo Motor (V107) Position Group 008: Air Recirculation Flap Control Motor (V113) Servo Motor (V113) Actual Servo Motor (V113) Specified Lerned Pos. (V113) Frischluft/Geschl. Lerned Pos. (V113) Recirc./Open Group 009: Air Recirculation Flap Control Motor (V113) Servo Motor (V113) Actuation Servo Motor (V113) Operating Status Servo Motor (V113) Notlaufstatus Servo Motor (V113) Position Group 010: Right Footwell Flap Control Motor (V109) Servo Motor (V109) Actual Servo Motor (V109) Specified Lerned Pos. (V109) Open Lerned Pos. (V109) Closed Group 011: Right Footwell Flap Control Motor (V109) Servo Motor (V109) Actuation Servo Motor (V109) Operating Status Servo Motor (V109) Notlaufstatus Servo Motor (V109) Position Group 012: Left Footwell Flap Control Motor (V108) Servo Motor (V108) Actual Servo Motor (V108) Specified Lerned Pos. (V108) Open Lerned Pos. (V108) Closed Group 013: Left Footwell Flap Control Motor (V108) Servo Motor (V108) Actuation Servo Motor (V108) Operating Status Servo Motor (V108) Notlaufstatus Servo Motor (V108) Position Group 014: Left Chest Vent Control Motor (V110) Servo Motor (V110) Actual Servo Motor (V110) Specified Lerned Pos. (V110) Closed Lerned Pos. (V110) Open Group 015: Left Chest Vent Control Motor (V110) Servo Motor (V110) Actuation Servo Motor (V110) Operating Status Servo Motor (V110) Notlaufstatus Servo Motor (V110) Position Group 016: Right Chest Vent Control Motor (V111) Servo Motor (V111) Actual Servo Motor (V111) Specified Lerned Pos. (V111) Closed Lerned Pos. (V111) Open Group 017: Right Chest Vent Control Motor (V111) Servo Motor (V111) Actuation Servo Motor (V111) Operating Status Servo Motor (V111) Notlaufstatus Servo Motor (V111) Position Group 018: Left Temperature Flap Control Motor (V158) Servo Motor (V158) Actual Servo Motor (V158) Specified Lerned Pos. (V158) Closed Lerned Pos. (V158) Open Group 019: Left Temperature Flap Control Motor (V158) Servo Motor (V158) Actuation Servo Motor (V158) Operating Status Servo Motor (V158) Notlaufstatus Servo Motor (V158) Position Group 020: Right Temperature Flap Control Motor (V159) Servo Motor (V159) Actual Servo Motor (V159) Specified Lerned Pos. (V159) Closed Lerned Pos. (V159) Open Group 021: Right Temperature Flap Control Motor (V159) Servo Motor (V159) Actuation Servo Motor (V159) Operating Status Servo Motor (V159) Notlaufstatus Servo Motor (V159) Position Group 022: Rear Temperature Flap Control Motor (V137) Servo Motor (V137) Actual Servo Motor (V137) Specified Lerned Pos. (V137) Closed Lerned Pos. (V137) Open Group 023: Rear Temperature Flap Control Motor (V137) Servo Motor (V137) Actuation Servo Motor (V137) Operating Status Servo Motor (V137) Notlaufstatus Servo Motor (V137) Position Group 032: Power Supply Voltage Output (5V) Voltage Output (12V) Temp. Selection Rear (G538) Current Consumpt. Servo Motors Group 033 Remaining Time Basic Setting Group 034: Temperatures I Outlet Temp. Dashb. Left (G385) Outlet Temp. Dashb. Right (G386) Outlet Temp. Footw. Left (G261) Outlet Temp. Footw. Right (G262) Group 035: Temperatures II Outlet Temp. Evaporator (G263) Temperature Ambient (G17) Temperature 15:08:11 Group 036: Temperaturfühler/Gebläse Schalttafel Dash Panel (G56) Temperature Blower (V42) Temp. Sensor Coolant Temperature (CAN) Idle Speed Increase Group 037: Vehicle Status Engine Speed Vehicle Speed Compressor Torque Status Compressor Torque Group 038: Seat Ventilation && Voltages Status Driver Seat Ventilation Status Passenger Seat Ventilation Voltage via CAN (Terminal 58d) Voltage via CAN (Terminal 58s) Group 039 Blower Request (V7/V177) Air Quality Sensor (G238) Fresh/Recirculated Air Request Group 041: Photo Sensor for Sunlight Penetration (G107) Sensor (G107) Left Side Sensor (G107) Left Side Sensor (G107) Right Side Sensor (G107) Right Side Group 042: Terminals && Voltage Status (CAN) Terminal 15 Status (CAN) Terminal 75/X Voltage (Terminal 30) Group 043 Standing Time Engine/Ignition Windshield Wiper Operating Status Group 044: Seat Heating/Venting I (Front Left) Seat Heating Stage Left Output Reduct. Seat Heat. Left Seat Venting Stage Left Group 045: Seat Heating/Venting I (Front Right) Seat Heating Stage Right Output Reduct. Seat Heat. Right Seat Venting Stage Right Group 046 Rear Window Heat. (Z1) Actuation Seat Occupation Passenger (Belt Buckle) Seat Occupation Passenger (Mat) Group 047: Additional Heater (Z35) Additional Heater Actuation (Z35) Group 048: Auxiliary Heating/Ventilation I Aux. Heat./Vent. ON-Signal Coolant Temp. Auxiliary Heating Add. Air Heating Request Signal Add. Air Heating Deactivation Group 049: Auxiliary Heating/Ventilation II Aux. Heat./Vent. ON-Signal Aux. Heat./Vent. Request Max. Remaining Aux.Heat. ON-Time Group 050 Clock Temperature Temperature Group 052: Personalisation (Keys) Key (Ignition) Count Key Condition Group 053 Electrical Shut-Off Generator Load Status Shut-Off Blower Speed Request Group 054: Multi Media Interface (MMI) Display MMI-Display Request MMI-Anzeige Feedback Group 055: Exterior Mirror Heating Mirror Heating Left/Right (Z4/Z5) Group 056: Refrigerant Refrigerant Pressure (G395) Refrigerant Signal Group 057: Refrigerant High Pressure Shut-Off Counter Group 058: Air Quality Sensor (G238) Air Quality Sensor (G238) Air Quality Sensitivity (G238) NOx-Ratio Air Quality (G238) CO-Ratio Air Quality (G238) Group 059: Sensor for Air Humidity (G355) Dew Point (Calculated) Relative Humidity Windshield Reference Temperature (G355) Windshield Temperature Group 060 Switch (F4) Back-Up Lights Unit for Temperature Display Group 065: Fresh Air Blower Control Unit (J126) Air Blower int. Temp. (J126) Air Blower (J126) Status Group 066: Fresh Air Blower (V2) Air Blower (V2) Current (spec.) Air Blower (V2) Voltage (act.) Air Blower (V2) Voltage (spec.) Group 076: Anz.-/Bedieneinheit Tasten && Dreh-/Drucksteller Anz.-/Bedieneinheit Tasten 1 Anz.-/Bedieneinheit Tasten 2 Dreh-/Drucksteller links Position Dreh-/Drucksteller rechts Position Group 078: Sollausblastemperaturen bzw. Temperaturkennlinien Temperatur- kennlinie links Temperatur- kennlinie rechts Ausblastemp. links (Soll) Ausblastemp. rechts (Soll) Group 079: Absperrventil für Kühlmittel (N297 ODER N422) Absperrventil Kühlmittel Absperrventil Fehlerzähler Absperrventil Anforderung Spannung/Stellm. Fehlerzähler Group 080 (oops, missing that one from my log capture) Group 081: Betriebsdaten Betriebzeit Kompressor Umschaltzähler AC/ECON Anz. Anford. Umluftbetrieb Anz. Anford. Umluftbetrieb Group 082 Fehlerspeicher Löschungen Einschaltzähler STH>KLIMA Einschaltzähler KLIMA>STH Beschlagzähler Taupunkt/Frontsch. Group 087: Additional Information for Basic Setting Interruption (MVB 003) Shut-Off Reason (at Interrupt.) Engine Speed (at Interrupt.) Refr. Pressure (at Interrupt.) Interrupt. Reas. Status Group 087: Additional Information for Basic Setting Interruption (MVB 003) Shut-Off Reason (at Interrupt.) Engine Speed (at Interrupt.) Refr. Pressure (at Interrupt.) Interrupt. Reas. Status Group 088: Additional Information for Basic Setting Interruptio (MVB 001) Basic Setting Enabling Abbruchort Grundeinstellung Abbruchursache Grundeinstellung Stany sprężarki: - 0 = Sprężarka WŁĄCZONA - 1 = Sprężarka WYŁĄCZONE: Zbyt wysokie ciśnienie czynnika chłodniczego (> 32 bar) - 2 = kompresor OFF: Podstawowe ustawienie nie zostało wykonane - 3 = Kompresor WYŁĄCZONY: Zbyt niskie ciśnienie czynnika chłodniczego (< 2,0 bara) - 5 = Wyłączony kompresor: Wykrywanie rozruchu silnika - 6 = Wyłączony kompresor: Tryb ECON aktywny - 7 = Wyłączony kompresor: System A/C / WENTYLATOR WYŁ. - 8 = Sprężarka WYŁĄCZONA: Temperatura zewnętrzna za niska (< 3,0 °C) - 10 = Wyłączony kompresor: Zbyt niskie napięcie systemu pojazdu (< 10,1 V) - 11 = Sprężarka WYŁĄCZONA: Temperatura silnika jest zbyt wysoka (> 118 °C) - 12 = Wyłączenie sprężarki: Wyłączenie wymagane przez sterowanie silnikiem - 13 = Sprężarka WYŁĄCZONE: Napięcie układu pojazdu jest zbyt wysokie (> 17 V) - 14 = Sprężarka WYŁĄCZONY: Temperatura parownika jest zbyt niska - 16 = Sprężarka WYŁĄCZA: Wadliwa aktywacji sprężarki - 17 = Sprężarka WYŁĄCZNA: Brak lub nieprawdopodobny czujnik ciśnienia sygnału - 18 = Wyłączenie sprężarki: Wyłączanie prędkości pojazdu - 19 = Wyłączenie sprężarki: Wyłączenie wymagane przez Central Electronics Control (Zarządzanie Obciążeniem) Edytowane 8 Maja przez R4xx
Langista Opublikowano 8 Maja Opublikowano 8 Maja Wygląda mi to na zapchaną dyszę rozprężną, na parowniku ciągle 24 stopnie i stałe ciśnienie. To że temperatury stoją dęba też jest dziwne. Próbowałeś nastaw podstawowych siłowników klap powietrza?
R4xx Opublikowano 9 Maja Autor Opublikowano 9 Maja (edytowane) W dniu 8.05.2024 o 17:23, Langista napisał(a): Wygląda mi to na zapchaną dyszę rozprężną, na parowniku ciągle 24 stopnie i stałe ciśnienie. To że temperatury stoją dęba też jest dziwne. Próbowałeś nastaw podstawowych siłowników klap powietrza? Nie mogę przejść z Measuring Blocks do "Switch To Basic Settings". Chyba, że robi się to inaczej. Wrzucam wykresy ze sprawnej klimy w B8 i niesprawnej z A5. Może porowównanie uwidoczni coś więcej. A4 (Prąd, Prąd, Ciśnienie, Temp_wewn1, Temp_wewn2, Temp_wewn3, Temp_wewn4, Sygnał_czujnika_z_deski1, Sygnał_czujnika_z_deski2, Napięcie): A5 (Prąd, Prąd, Ciśnienie, Temp_wewn1, Temp_wewn2, Temp_wewn3, Temp_wewn4, Sygnał_czujnika_z_deski1, Sygnał_czujnika_z_deski2, Napięcie): Temp. w samochodzie od 120sekundy rośnie od 16 do 26 stopni mimo włączonej klimy. Na zewnątrz było około 16 stopni. Ogrzewanie się włączyło? Klima wg. wykresu jest na chodzie. A4 (Prąd, Prąd, Ciśnienie, Temp_wewn1, Temp_wewn2, Temp_wewn3, Temp_wewn4, Temp_czegoś_pod_maską, Temp_zewn.): A5 (Prąd, Prąd, Ciśnienie, Temp_wewn1, Temp_wewn2, Temp_wewn3, Temp_wewn4, Temp_czegoś_pod_maską, Temp_zewn.): Z moich obserwacji: Tego stanu nie powinno być. Edytowane 10 Maja przez R4xx
R4xx Opublikowano 10 Maja Autor Opublikowano 10 Maja Macie pomysł jak sprawdzić zawór sterujący płyn chłodzący nagrzewnicy i silniki nastawcze klap nawiewów? Kończą mi się pomysły. Swoją drogą zawór sprężarki jest wysterowany większym prądem niż w A4, ale może tak ma być. A4: (czarna linia - temp. na parowniku) A5: (czarna linia - temp. na parowniku)
R4xx Opublikowano 24 Maja Autor Opublikowano 24 Maja Przy okazji wyszła awaria dodatkowej pompy wody. Wymiana nic nie zmieniła w kwestii klimy. Nie mam już pomysłu. 😁
MarioR34 Opublikowano 24 Maja Opublikowano 24 Maja Maybe something clogged up , maybe to check this valves , filter or whatever they coled , this is obviously for b 6 Valves for AUDI A4 B6 (8E2) • 2.0 • 96 kW — IMPEX auto parts – Online auto parts store IMPEXAUTODIJELOVI.HR
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się