Marekd23 Opublikowano 4 Czerwca Opublikowano 4 Czerwca Dzień dobry, od niedawna jestem posiadaczem tego pojazdu. Auto jest z 2011 roku, ma przejechane 360 tyś km i bardzo mocno spala olej silnikowy (1l na 400km). Turbina była sprawdzana i wygląda że jest ok. Zalewałem również 2 razy ceramizer bez żadnych efektów. Zastanawiam się na zleceniem remontu silnika lub kupnem drugiego i przekładką. Co Waszym zdaniem lepiej wykonać? Silnik 2.0 TDI 177KM (CGLC). Jeśli wymiana to gdzie kupić drugi silnik? Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
Muskel1 Opublikowano 4 Czerwca Opublikowano 4 Czerwca I co chcesz kupić następnego trupa? Jak chcesz mieć auto na dłuższy czas, to zleć remont w dobrym zakładzie, przynajmniej będziesz wiedział co masz.
Langista Opublikowano 4 Czerwca Opublikowano 4 Czerwca Oddaj do mechanika który zna się na remontach silnika i nie naciagnie Cię na źle wykonany remont, a dojdzie do przyczyny poboru oleju. Turbo mimo iż wygląda ok to może brać olej litrami, winna może być też odma lub głowice. Wszystko zależy od tego jak auto było wcześniej traktowane, jak ktoś dbał itp.
Koalakm Opublikowano 5 Czerwca Opublikowano 5 Czerwca 10 godzin temu, Marekd23 napisał(a): Dzień dobry, od niedawna jestem posiadaczem tego pojazdu. Auto jest z 2011 roku, ma przejechane 360 tyś km i bardzo mocno spala olej silnikowy (1l na 400km). Turbina była sprawdzana i wygląda że jest ok. Zalewałem również 2 razy ceramizer bez żadnych efektów. Zastanawiam się na zleceniem remontu silnika lub kupnem drugiego i przekładką. Co Waszym zdaniem lepiej wykonać? Silnik 2.0 TDI 177KM (CGLC). Jeśli wymiana to gdzie kupić drugi silnik? Dziękuję za wszelkie podpowiedzi. Jezeli przy sprzedazy nie zostales poinformowany o takim defekcie silnika to porozmawiaj ze sprzedajacym - to powazna wada i powinien Cie poinformowac. Jezeli tego nie zrobil powinien przynajmniej partycypowac w kosztach naprawy. Jezeli auto masz miec zamiar dluzszy czas to oczywiscie jak juz wspomnieli koledzy wczesniej rob remont ale tylko u kogos kto sie na tym zna. Te silniki z tego co wiem nie "biora oleju" wiec moznaby sie pokusic o kupno uzywanego - jednak pytanie czy da sie znalezc z "dobrym" przebiegiem.
Marekd23 Opublikowano 5 Czerwca Autor Opublikowano 5 Czerwca Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Samochód zaczął brać olej po roku od zakupu. Dodatkowo 2 tygodnie temu zapaliła się "sprężynka" i mechanik stwierdził, że dpf jest zapchany. Przeprowadził jego wycięcie i wgrał nowy program. Od tego momentu zużycie oleju wzrosło do 1 litra na 150km. Ogólnie w mojej okolicy jest problem ze znalezieniem kogoś kto by to zdiagnozował. Raczej polecają wymianę silnika. Nie wiem też, któremu warsztatowi mogę zaufać w regeneracji silnika. Dlatego zastanawiam się nad zakupem drugiego. Przekładkę to ktoś mi ogarnie. Co myślicie o tych regenerowanych sprzedawanych w sieci?
przem8 Opublikowano 5 Czerwca Opublikowano 5 Czerwca 32 minuty temu, Marekd23 napisał(a): Co myślicie o tych regenerowanych sprzedawanych w sieci? Poogladaj filmiki na necie jak rozbierają regenerowane silniki to wyrobisz sobie zdanie.
Muskel1 Opublikowano 5 Czerwca Opublikowano 5 Czerwca 1 godzinę temu, Koalakm napisał(a): Te silniki z tego co wiem nie "biora oleju" CGLC jest właśnie z tego znany, że bierze olej, podobnie jak te TFSI 😉
morelo Opublikowano 5 Czerwca Opublikowano 5 Czerwca Profesor Chris pokazał jak wygląda regenerowany silnik z popularnego portalu. Zerknij na jego kanał.
Koalakm Opublikowano 5 Czerwca Opublikowano 5 Czerwca (edytowane) 12 minut temu, Muskel1 napisał(a): CGLC jest właśnie z tego znany, że bierze olej, podobnie jak te TFSI aha myslalem ze to tylko dotyczy TFSI... no w takim razie mimo wszystko sprzedawca powinien o tym poinformac - bo to wada (nie jest wazne czy znana ) Edit: Teraz przeczytalem ze po roku zaczal brac... no to pech Edytowane 5 Czerwca przez Koalakm
Marekd23 Opublikowano 5 Czerwca Autor Opublikowano 5 Czerwca (edytowane) Czyli raczej naprawa, ale komu zaufać? A może używany, ale jak stwierdzić jaki ma przebieg? Edytowane 5 Czerwca przez Marekd23
Koalakm Opublikowano 5 Czerwca Opublikowano 5 Czerwca 1 minutę temu, Marekd23 napisał(a): Czyli raczej naprawa, ale komu zaufać? A może używany, ale jak stwierdzić jaki mam przebieg? koniecznie znalezc mechanika ktory zna temat "olejowozow" i potrafi dobrze naprawic
Langista Opublikowano 5 Czerwca Opublikowano 5 Czerwca 6 godzin temu, Marekd23 napisał(a): Czyli raczej naprawa, ale komu zaufać? A może używany, ale jak stwierdzić jaki ma przebieg? Odpuść sobie używany, nawet na jednostce w aucie na chodzie nie zmierzysz poboru oleju.
Marekd23 Opublikowano 19 Czerwca Autor Opublikowano 19 Czerwca Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Szukam mechanika choć zastanawiam się również nad sprzedażą auta.
Marekd23 Opublikowano 20 Czerwca Autor Opublikowano 20 Czerwca Zastanawiam się jeszcze nad jedną kwestią. Mianowicie co się stanie, jeśli będę eksploatował samochód przy poborze 1l oleju na 400km. Jakie będą tego konsekwencje? Czy stanie się coś złego. DPF mam usunięty.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się