Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B8.5 CPMB] Daily A4 • 2.0 TFSI • 260 hp • S Line • Quattro • 19” • USA


dliwski

Rekomendowane odpowiedzi

Po dziesięciu latach z B5 nadszedł czas na zmianę samochodu. Wybór padł na B8 quattro z silnikiem 2.0 TFSI. Wydaje mi się, że udało mi się kupić dość zadbany egzemplarz, a poszukiwania trwały ponad pół roku i to, ile ulepów przez ten czas obejrzałem, to moje… Niektóre sprawiały gorsze wrażenie i prowadziły się gorzej niż niejedno 20-letnie auto. 

 

Motor CPMB, lakier LY9C.

Obecnie 204k nalotu.

 

Audi zostało ściągnięte z USA z lekkim uszkodzeniem z przodu. 

 

Jeśli chodzi o wyposażenie, to wygląda ono z grubsza tak:

- silnik 2.0 TFSI CPMB

- skrzynia ZF8HP

- quattro

- bixenon

- coming/leaving home

- brązowe wnętrze z jasną skórą

- obecnie na kołach 225/40/19

- na zimę koła 18” ori Audi 

- MMI 3G+ 

- fotele regulowane elektrycznie, podgrzewane, z pamięcią kierowcy

- czujnik zmierzchu

- czujnik deszczu 

- lusterka fotochromatyczne

- czujniki i kamera cofania 

- szyberdach 

- keyless 

- sline zewnętrzny 

 

Kody wyposażenia: 

E0A 7GB 4UB 6XM 5SG 5RW 2EH J0Z 1LB 1AT 1BA 3FE 5MU 7X7 F0A 9G3 0G7 0YJ 0JH TL6 3NZ 8EH U1B X9A QZ7 2ZQ 8Q3 9Q8 8Z6 D60 7T6 V14 7K6 4X3 2K8 3L4 4KC 3Y0 4I3 5D2 1SA Q1A 4GQ

 

Zrobione zaraz po zakupie: 

- łożysko lewy tył 

- wahacze z przodu 

- wymieniony spalony głośnik w drzwiach

- aktualizacja MMI i navi

- spolszczenie systemu

- pióra wycieraczek ori z ASO 

- żarówki LED do cofania

- nakrętki na wentyle metalowe zamiast plastikowych 

- zapach ori gekon (wygląda fajnie, ale nie pachnie ani trochę - nie polecam) 

- ramki tablic alti giri (bez miejsca na reklamę) 

- VCDS z interfejsem też już jest, więc coś tam poklikałem (doświetlanie zakrętów, wyświetlanie obecnego biegu na FIS, lap timer z temperaturą oleju, domykanie i otwieranie szyb pilotem, kierunkowskazy bez wyłączania DRL i test zegarów)

 

Dajcie znać co Wy byście tutaj zrobili. Jak znam siebie to długo nie wytrzymam bez dłubania, więc wszystkie rady wezmę do serca.
 

Będę też wdzięczny za jakieś sugestie co do eksploatacji tego motoru i skrzyni. Na co zwracać szczególną uwagę, co dokładnie przejrzeć, co w ciemno wymienić albo wyczyścić, żeby nie było niespodzianek. Rozrząd zrobiony już, olej w skrzyni też. 

 

Załączam kilka zdjęć ustrzelonych na szybko niedługo po zakupie. 
 

IMG_3020.thumb.jpeg.bc924e24b43307c26c84c93a7d99cfc4.jpegIMG_3019.thumb.jpeg.28cc6755461be85347650a24ea150a0a.jpegIMG_3026.thumb.jpeg.6ae8e91a65d543a73ce8487d5d974a93.jpegIMG_3009.thumb.jpeg.3be5e56b36242a1ed678b9d8827b1946.jpegIMG_3006.thumb.jpeg.429aab86c5cffd591f35ff77bbd915ae.jpeg

 

Ciąg dalszy zmian...

 

11.08.2024:

- wymiana oświetlenia wnętrza na LED

 

IMG_3556.jpg

IMG_3559.jpg

 

4.09.2024:

- płukanka Liqui Moly i wymiana oleju na Millers EE Performance 5w40

- wymiana kompletu filtrów

 

28.09.2024:

- CarPlay

- aktywacja ambiente w vcds (oświetlenie nóg podczas jazdy)

 

IMG_0175.thumb.jpg.b78f69cc44c3eea279aa209fd8bdc76d.jpg

 

17.10.2024:

- wymiana łożyska prawy przód

- wymiana czujnika ABS prawy przód

 

19.10.2024:

- koła 18" na zimę

- dywaniki gumowe z ASO

 

IMG_0468.jpeg

 

21.10.2024:

- dechroming grilla i kratek w zderzaku

 

IMG_0507.thumb.jpeg.c1563db00f9e2675fc8ef482ee30f53c.jpeg
 

2.11.2024:

- dechroming znaczka

 

image.jpeg.cb49144c857ea0a113d026a0a8a92119.jpeg

Edytowane przez dliwski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne auto a zarazem dobra baza.  Silnik ma potencjał do modów ale wpierw trzeba by ustalić ile bierze oleju. Druga rzecz którą bym tu na gwałt zmieniał to kierownica i fotele. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brania oleju najbardziej się obawiam. Póki co „jeżdżę obserwuję” z nadzieją, że nie weźmie dużo do najbliższej wymiany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda ze sie nie zgadalismy, mam B8 produkcja 01.09.2015r z ori przebiegiem 47000km 8 biegów quattro

import USA, przyjechało z pęknietą przednia szybą i szyberdachem

ale to juz po temacie

 

pierwsze co to zmieniaj hamulce, minimum 345/330 😁

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dev napisał(a):

szkoda ze sie nie zgadalismy, mam B8 produkcja 01.09.2015r z ori przebiegiem 47000km 8 biegów quattro

import USA, przyjechało z pęknietą przednia szybą i szyberdachem

ale to juz po temacie

 

pierwsze co to zmieniaj hamulce, minimum 345/330 😁


Też żałuję, ale nie udało mi się do Ciebie dodzwonić, a nie chciałem tarabanić jak fotowoltaika kilka razy dziennie. Byłem już wtedy w trakcie dość intensywnych poszukiwań i kupiłem ten egzemplarz jak tylko się trafił, bo na tle innych uznałem, że będę żałował, jeśli go nie wezmę. Obym się nie mylił 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do hamulców to się zgodzę akurat że ori set nie hamuje w ogóle . co do środka to mam taki sam kolor beż plus deska w kolorze moor braun ten co nie widział na żywo może mieć mieszane uczucia ,ale uważam że kolor deski brąz robi mega robotę zawsze to coś innego niż wiecznie czarny 😉.Kiere trójramienną bym założył i będzie git chociaż znalezienie trójramiennej w tym kolorze to jak szukanie igły (znam to z autopsji) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jo, bedzie ciezko z kierownicą, czarną mam, z łopatkami, ale to pasuje jak piesc do oka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dliwski napisał(a):

Brania oleju najbardziej się obawiam. Póki co „jeżdżę obserwuję” z nadzieją, że nie weźmie dużo do najbliższej wymiany. 

 

skróc sobie interwały wymiany w zaleznosci od tego jakie pokonujesz odcinki

 w tych silnikach juz po 5000 km spuszcza sie niezły syf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, marky2552 napisał(a):

Co do hamulców to się zgodzę akurat że ori set nie hamuje w ogóle . co do środka to mam taki sam kolor beż plus deska w kolorze moor braun ten co nie widział na żywo może mieć mieszane uczucia ,ale uważam że kolor deski brąz robi mega robotę zawsze to coś innego niż wiecznie czarny 😉.Kiere trójramienną bym założył i będzie git chociaż znalezienie trójramiennej w tym kolorze to jak szukanie igły (znam to z autopsji) .

 

48 minut temu, Dev napisał(a):

jo, bedzie ciezko z kierownicą, czarną mam, z łopatkami, ale to pasuje jak piesc do oka

No już widzę, że jest mega ciężko z kierownicą… będę szukał co jakiś czas, może coś się trafi. Albo trzeba będzie kupić byle jaką i obszyć.

 

48 minut temu, Dev napisał(a):

 

skróc sobie interwały wymiany w zaleznosci od tego jakie pokonujesz odcinki

 w tych silnikach juz po 5000 km spuszcza sie niezły syf

Planowałem wymieniać co 7000 km, bo jeżdżę głównie w mieście. Przy okazji - obecnie mam zalany Millers C3 VW 5w30. Zostawić taki czy zmieniać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapadaj 5W40 A3/B4

Daj Motula xcessa Gen2

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dev napisał(a):

Zapadaj 5W40 A3/B4

Daj Motula xcessa Gen2

Lepszy niż Meguin 5W40 ? Czy bez znaczenia ? Bo cena motula dużo niższa . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze Ravenola sporo osób poleca… a gdybym chciał zostać przy Millersie, to który byście polecili? To ja sobie w wolnej chwili poczytam i porównam wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie lepiej czesciej wymieniac oliwe niz kupowac drogą

zwykły xcess czy valvo synpower zupełnosci sie sprawdza

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dev napisał(a):

wg mnie lepiej czesciej wymieniac oliwe niz kupowac drogą

zwykły xcess czy valvo synpower zupełnosci sie sprawdza

Co do częstotliwości to się zgodzę ale motul czy volvo to są chyba najczęściej podrabiane oliwy. Sam leję motula do starej Fabii ale robię to bez przekonania. Na forach olejowych często pozytywnie wspominają o Schellu czy nawet Orlenach. 

Dodatkowo przed każdą wymianą zalewalbym płukanki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica 3 ramienna mus,trochę poszukiwań w kolor i może się trafi,olej polecam też Penrite :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie padło na olej Millers EE Performance 5W40. 

Przy okazji mały mod - wymieniłem wszystkie żarówki na ledowe 😎

 

IMG_3556.jpg

IMG_3559.jpg

IMG_3561.jpg

IMG_3565.jpg

IMG_3554.jpg

 

 

 

Edytowane przez dliwski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało się wlać zamówiony wcześniej olej - Millers EE Performance 5w40, a przed nim płukanka Liqui Moly. Oczywiście wymienione filtry - oleju, powietrza i kabinowy. Do tego jeszcze płyn chłodniczy G13 z ASO i płyn do spryskiwaczy też z ASO 😅 Mówią, że to jeden pies, ale wyjątkowo ten zapach mnie nie wk….. 

 

Mam też za sobą pierwszą dłuższą i na szczęście bezawaryjną trasę - około 1200 km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super wygląda, Lap timer i wyświetlacz temperatury oleju Ci śmiga bez problemu? Muszę to u siebie odpalić.

Jeśli chodzi o wizualke - Wygląda spoko, ja osobiście robiłbym na twoim miejscu ścieme szyb i dechroming 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno i drugie będzie zrobione, boli mnie tylko że dechroming jest 3x droższy niż przyciemnienie szyb… 

 

Lap timera nie używam, ale działa - prawą manetką można włączać stoper i dodawać okrążenia. Za to na temperaturę oleju patrzę za każdym razem i dzięki temu wiem, kiedy mogę depnąć 😅 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...