dliwski Opublikowano 14 Lipca Opublikowano 14 Lipca (edytowane) Po dziesięciu latach z B5 nadszedł czas na zmianę samochodu. Wybór padł na B8 quattro z silnikiem 2.0 TFSI. Wydaje mi się, że udało mi się kupić dość zadbany egzemplarz, a poszukiwania trwały ponad pół roku i to, ile ulepów przez ten czas obejrzałem, to moje… Niektóre sprawiały gorsze wrażenie i prowadziły się gorzej niż niejedno 20-letnie auto. Motor CPMB, lakier LY9C. Obecnie 204k nalotu. Audi zostało ściągnięte z USA z lekkim uszkodzeniem z przodu. Jeśli chodzi o wyposażenie, to wygląda ono z grubsza tak: - silnik 2.0 TFSI CPMB - skrzynia ZF8HP - quattro - bixenon - coming/leaving home - brązowe wnętrze z jasną skórą - obecnie na kołach 225/40/19 - na zimę koła 18” ori Audi - MMI 3G+ - fotele regulowane elektrycznie, podgrzewane, z pamięcią kierowcy - czujnik zmierzchu - czujnik deszczu - lusterka fotochromatyczne - czujniki i kamera cofania - szyberdach - keyless - sline zewnętrzny Kody wyposażenia: E0A 7GB 4UB 6XM 5SG 5RW 2EH J0Z 1LB 1AT 1BA 3FE 5MU 7X7 F0A 9G3 0G7 0YJ 0JH TL6 3NZ 8EH U1B X9A QZ7 2ZQ 8Q3 9Q8 8Z6 D60 7T6 V14 7K6 4X3 2K8 3L4 4KC 3Y0 4I3 5D2 1SA Q1A 4GQ Zrobione zaraz po zakupie: - łożysko lewy tył - wahacze z przodu - wymieniony spalony głośnik w drzwiach - aktualizacja MMI i navi - spolszczenie systemu - pióra wycieraczek ori z ASO - żarówki LED do cofania - nakrętki na wentyle metalowe zamiast plastikowych - zapach ori gekon (wygląda fajnie, ale nie pachnie ani trochę - nie polecam) - ramki tablic alti giri (bez miejsca na reklamę) - VCDS z interfejsem też już jest, więc coś tam poklikałem (doświetlanie zakrętów, wyświetlanie obecnego biegu na FIS, lap timer z temperaturą oleju, domykanie i otwieranie szyb pilotem, kierunkowskazy bez wyłączania DRL i test zegarów) Dajcie znać co Wy byście tutaj zrobili. Jak znam siebie to długo nie wytrzymam bez dłubania, więc wszystkie rady wezmę do serca. Będę też wdzięczny za jakieś sugestie co do eksploatacji tego motoru i skrzyni. Na co zwracać szczególną uwagę, co dokładnie przejrzeć, co w ciemno wymienić albo wyczyścić, żeby nie było niespodzianek. Rozrząd zrobiony już, olej w skrzyni też. Załączam kilka zdjęć ustrzelonych na szybko niedługo po zakupie. Ciąg dalszy zmian... 11.08.2024: - wymiana oświetlenia wnętrza na LED 4.09.2024: - płukanka Liqui Moly i wymiana oleju na Millers EE Performance 5w40 - wymiana kompletu filtrów 28.09.2024: - CarPlay - aktywacja ambiente w vcds (oświetlenie nóg podczas jazdy) 17.10.2024: - wymiana łożyska prawy przód - wymiana czujnika ABS prawy przód 19.10.2024: - koła 18" na zimę - dywaniki gumowe z ASO 21.10.2024: - dechroming grilla i kratek w zderzaku 2.11.2024: - dechroming znaczka Edytowane 3 Listopada przez dliwski
kamelus_ Opublikowano 14 Lipca Opublikowano 14 Lipca Fajne auto a zarazem dobra baza. Silnik ma potencjał do modów ale wpierw trzeba by ustalić ile bierze oleju. Druga rzecz którą bym tu na gwałt zmieniał to kierownica i fotele. 1
dliwski Opublikowano 14 Lipca Autor Opublikowano 14 Lipca Brania oleju najbardziej się obawiam. Póki co „jeżdżę obserwuję” z nadzieją, że nie weźmie dużo do najbliższej wymiany.
Dev Opublikowano 14 Lipca Opublikowano 14 Lipca (edytowane) szkoda ze sie nie zgadalismy, mam B8 produkcja 01.09.2015r z ori przebiegiem 47000km 8 biegów quattro import USA, przyjechało z pęknietą przednia szybą i szyberdachem ale to juz po temacie pierwsze co to zmieniaj hamulce, minimum 345/330 😁 Edytowane 14 Lipca przez Dev
dliwski Opublikowano 14 Lipca Autor Opublikowano 14 Lipca Godzinę temu, Dev napisał(a): szkoda ze sie nie zgadalismy, mam B8 produkcja 01.09.2015r z ori przebiegiem 47000km 8 biegów quattro import USA, przyjechało z pęknietą przednia szybą i szyberdachem ale to juz po temacie pierwsze co to zmieniaj hamulce, minimum 345/330 😁 Też żałuję, ale nie udało mi się do Ciebie dodzwonić, a nie chciałem tarabanić jak fotowoltaika kilka razy dziennie. Byłem już wtedy w trakcie dość intensywnych poszukiwań i kupiłem ten egzemplarz jak tylko się trafił, bo na tle innych uznałem, że będę żałował, jeśli go nie wezmę. Obym się nie mylił 😅
marky2552 Opublikowano 14 Lipca Opublikowano 14 Lipca Co do hamulców to się zgodzę akurat że ori set nie hamuje w ogóle . co do środka to mam taki sam kolor beż plus deska w kolorze moor braun ten co nie widział na żywo może mieć mieszane uczucia ,ale uważam że kolor deski brąz robi mega robotę zawsze to coś innego niż wiecznie czarny 😉.Kiere trójramienną bym założył i będzie git chociaż znalezienie trójramiennej w tym kolorze to jak szukanie igły (znam to z autopsji) .
Dev Opublikowano 14 Lipca Opublikowano 14 Lipca jo, bedzie ciezko z kierownicą, czarną mam, z łopatkami, ale to pasuje jak piesc do oka
Dev Opublikowano 14 Lipca Opublikowano 14 Lipca 4 godziny temu, dliwski napisał(a): Brania oleju najbardziej się obawiam. Póki co „jeżdżę obserwuję” z nadzieją, że nie weźmie dużo do najbliższej wymiany. skróc sobie interwały wymiany w zaleznosci od tego jakie pokonujesz odcinki w tych silnikach juz po 5000 km spuszcza sie niezły syf
dliwski Opublikowano 14 Lipca Autor Opublikowano 14 Lipca 58 minut temu, marky2552 napisał(a): Co do hamulców to się zgodzę akurat że ori set nie hamuje w ogóle . co do środka to mam taki sam kolor beż plus deska w kolorze moor braun ten co nie widział na żywo może mieć mieszane uczucia ,ale uważam że kolor deski brąz robi mega robotę zawsze to coś innego niż wiecznie czarny 😉.Kiere trójramienną bym założył i będzie git chociaż znalezienie trójramiennej w tym kolorze to jak szukanie igły (znam to z autopsji) . 48 minut temu, Dev napisał(a): jo, bedzie ciezko z kierownicą, czarną mam, z łopatkami, ale to pasuje jak piesc do oka No już widzę, że jest mega ciężko z kierownicą… będę szukał co jakiś czas, może coś się trafi. Albo trzeba będzie kupić byle jaką i obszyć. 48 minut temu, Dev napisał(a): skróc sobie interwały wymiany w zaleznosci od tego jakie pokonujesz odcinki w tych silnikach juz po 5000 km spuszcza sie niezły syf Planowałem wymieniać co 7000 km, bo jeżdżę głównie w mieście. Przy okazji - obecnie mam zalany Millers C3 VW 5w30. Zostawić taki czy zmieniać?
Dev Opublikowano 15 Lipca Opublikowano 15 Lipca (edytowane) Zapadaj 5W40 A3/B4 Daj Motula xcessa Gen2 Edytowane 15 Lipca przez Dev
marky2552 Opublikowano 15 Lipca Opublikowano 15 Lipca Godzinę temu, Dev napisał(a): Zapadaj 5W40 A3/B4 Daj Motula xcessa Gen2 Lepszy niż Meguin 5W40 ? Czy bez znaczenia ? Bo cena motula dużo niższa .
dliwski Opublikowano 15 Lipca Autor Opublikowano 15 Lipca Jeszcze Ravenola sporo osób poleca… a gdybym chciał zostać przy Millersie, to który byście polecili? To ja sobie w wolnej chwili poczytam i porównam wszystkie.
Dev Opublikowano 15 Lipca Opublikowano 15 Lipca wg mnie lepiej czesciej wymieniac oliwe niz kupowac drogą zwykły xcess czy valvo synpower zupełnosci sie sprawdza 2
tasior87 Opublikowano 15 Lipca Opublikowano 15 Lipca 1 godzinę temu, Dev napisał(a): wg mnie lepiej czesciej wymieniac oliwe niz kupowac drogą zwykły xcess czy valvo synpower zupełnosci sie sprawdza Co do częstotliwości to się zgodzę ale motul czy volvo to są chyba najczęściej podrabiane oliwy. Sam leję motula do starej Fabii ale robię to bez przekonania. Na forach olejowych często pozytywnie wspominają o Schellu czy nawet Orlenach. Dodatkowo przed każdą wymianą zalewalbym płukanki.
Leszczonka Opublikowano 15 Lipca Opublikowano 15 Lipca Kierownica 3 ramienna mus,trochę poszukiwań w kolor i może się trafi,olej polecam też Penrite
dliwski Opublikowano 11 Sierpnia Autor Opublikowano 11 Sierpnia (edytowane) Ostatecznie padło na olej Millers EE Performance 5W40. Przy okazji mały mod - wymieniłem wszystkie żarówki na ledowe 😎 Edytowane 1 Września przez dliwski
dliwski Opublikowano 4 Września Autor Opublikowano 4 Września W końcu udało się wlać zamówiony wcześniej olej - Millers EE Performance 5w40, a przed nim płukanka Liqui Moly. Oczywiście wymienione filtry - oleju, powietrza i kabinowy. Do tego jeszcze płyn chłodniczy G13 z ASO i płyn do spryskiwaczy też z ASO 😅 Mówią, że to jeden pies, ale wyjątkowo ten zapach mnie nie wk….. Mam też za sobą pierwszą dłuższą i na szczęście bezawaryjną trasę - około 1200 km.
fabian04 Opublikowano 13 Września Opublikowano 13 Września Super wygląda, Lap timer i wyświetlacz temperatury oleju Ci śmiga bez problemu? Muszę to u siebie odpalić. Jeśli chodzi o wizualke - Wygląda spoko, ja osobiście robiłbym na twoim miejscu ścieme szyb i dechroming 😁
dliwski Opublikowano 14 Września Autor Opublikowano 14 Września Jedno i drugie będzie zrobione, boli mnie tylko że dechroming jest 3x droższy niż przyciemnienie szyb… Lap timera nie używam, ale działa - prawą manetką można włączać stoper i dodawać okrążenia. Za to na temperaturę oleju patrzę za każdym razem i dzięki temu wiem, kiedy mogę depnąć 😅
dliwski Opublikowano 28 Września Autor Opublikowano 28 Września Kolejny z planowanych modów wprowadzony: CarPlay
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się