Muskel1 Opublikowano 16 Lipca Opublikowano 16 Lipca W B9 w ostatlich latach produkcji wprowadzili w niektórych sterownikach SFD. W B10 prawie wszystkie będą miały SFD2.
afroo. Opublikowano 16 Lipca Opublikowano 16 Lipca 4 godziny temu, Muskel1 napisał(a): Z tego co widzę, podobnie jak w B9, w B10 także zaoszczędzono na czerwonych lampkach ostrzegawczych i zamontowano odblaski w tapicerce drzwiowej A to nie będzie jakaś opcja wyposażenia? Jakiś licht pakiet, czy coś?
Muskel1 Opublikowano 16 Lipca Opublikowano 16 Lipca Niestety nie. Nie było to dostępne w B9 i nie jest nawet w aktualnych A6 i A7 C8. W B9 masz dwa pakiety ambiente. Biały QQ1 oraz kolorowy QQ2. W żadnym z nich nie ma czerwonych ostrzegawczych lampek w tapicerkach. Tylko odblaski.
Emejcz Opublikowano 16 Lipca Opublikowano 16 Lipca Z zewnątrz mi się podobają. Choć ta listwa świetlna z tyłu to przegięcie w razie gdy się uszkodzi. Wnętrze jednak tragedia, ekrany psują wszystko. Dobrze, że mnie nie stać
RALF76 Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca nie wiem z czego wynika to "tabletowo"w środku ale mogliby już przestać ... nie tylko marka audi
igo89 Opublikowano 17 Lipca Autor Opublikowano 17 Lipca 42 minuty temu, RALF76 napisał(a): nie wiem z czego wynika to "tabletowo"w środku ale mogliby już przestać ... nie tylko marka audi Z tego, że jest taniej w produkcji. Chiński tani tablet + oprogramowanie. Zrobienie ładnych klasycznych zegarów jest drogie.
Koalakm Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca 50 minut temu, igo89 napisał(a): Z tego, że jest taniej w produkcji. Chiński tani tablet + oprogramowanie. Zrobienie ładnych klasycznych zegarów jest drogie. mysle ze to nie z tego wynika
davido Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca No zewnętrzy wygląd nawet spoczko jest "nowocześniej" ale ten środek no nie wiem jakos nie przekonuje 😕 a weźmy pod uwage ze prezentowane są "bogate wersje" a tak z ciekawości jak przewidujecie ceny B9 za kilka miesięcy mogą spać czy jednak poszybują w górę ?
Koalakm Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca 18 godzin temu, Muskel1 napisał(a): W B9 w ostatlich latach produkcji wprowadzili w niektórych sterownikach SFD. W B10 prawie wszystkie będą miały SFD2. no ale to oznacza ze przez vcds nie bedzie opcji zadnej modyfikacji? Wyjaśnij prosze.
RALF76 Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca 46 minut temu, davido napisał(a): a tak z ciekawości jak przewidujecie ceny B9 za kilka miesięcy mogą spać czy jednak poszybują w górę ? nowe b9 są w promocjach bo pewnie chcą wyprzedać last edition więc używane sądzę bedą na tym samym poziomie lub ciut niżej ale bez przesady
Muskel1 Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca (edytowane) Ochrona diagnostyczna pojazdu (znana również jako SFD - Schutz für Fahrzeugdiagnose) to dodatkowa warstwa bezpieczeństwa wymagająca autoryzacji pomiędzy pojazdem i jego producentem. Może ona wspomóc ochronę przed wszelkimi oszustwami, dostarczając informacji o tym, kto i kiedy podłączył się do jednostki sterującej. Ochrona ta obejmuje modele produkowane od 2020 roku z platformą MQB Evo (VW Golf 8, Škoda Octavia IV, Seat Leon IV, Audi A3 8Y, Q4 itp.) oraz MEB (VW ID.3, ID.4, Škoda Enyaq itp.), ograniczając takie funkcje jak adaptacje, kodowanie czy parametryzacje. Jednostki sterujące chronione przez SFD: elektronika silnika, elektryka centralna, zestaw wskaźników, elektryka sieciowa, jednostka multimedialna itd. Aby cokolwiek zmienić w kodowaniach lub chociażby wykasować błędy czy serwis olejowy musisz połączyć się ODISem online z serwerami. Do tego potrzebne jest konto i uprawnienia GeKo. Dopiero wtedy SFD zostaje odblokowane. Jest także możliwość wygenerowania ODISem na podstawie VINu i numeru seryjnego danego sterownika jednorazowego klucza, czyli tzw. token. Taki token możesz wkleić w VCDS w danym sterowniku i dopiero wtedy sterownik jest odblokowany. Sterowniki posiadające zabezpieczenie SFD poznasz w VCDS albo po auto-scanie, albo wchodząc w sterownik po głównej masce. SFD2 jest dalszym rozwojem SFD i jak do tej pory można odblokować to tylko online ODISem. Edytowane 17 Lipca przez Muskel1
Michu1996 Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca 35 minut temu, Muskel1 napisał(a): Ochrona diagnostyczna pojazdu (znana również jako SFD - Schutz für Fahrzeugdiagnose) to dodatkowa warstwa bezpieczeństwa wymagająca autoryzacji pomiędzy pojazdem i jego producentem. Może ona wspomóc ochronę przed wszelkimi oszustwami, dostarczając informacji o tym, kto i kiedy podłączył się do jednostki sterującej. Ochrona ta obejmuje modele produkowane od 2020 roku z platformą MQB Evo (VW Golf 8, Škoda Octavia IV, Seat Leon IV, Audi A3 8Y, Q4 itp.) oraz MEB (VW ID.3, ID.4, Škoda Enyaq itp.), ograniczając takie funkcje jak adaptacje, kodowanie czy parametryzacje. Jednostki sterujące chronione przez SFD: elektronika silnika, elektryka centralna, zestaw wskaźników, elektryka sieciowa, jednostka multimedialna itd. Aby cokolwiek zmienić w kodowaniach lub chociażby wykasować błędy czy serwis olejowy musisz połączyć się ODISem online z serwerami. Do tego potrzebne jest konto i uprawnienia GeKo. Dopiero wtedy SFD zostaje odblokowane. Jest także możliwość wygenerowania ODISem na podstawie VINu i numeru seryjnego danego sterownika jednorazowego klucza, czyli tzw. token. Taki token możesz wkleić w VCDS w danym sterowniku i dopiero wtedy sterownik jest odblokowany. Sterowniki posiadające zabezpieczenie SFD poznasz w VCDS albo po auto-scanie, albo wchodząc w sterownik po głównej masce. SFD2 jest dalszym rozwojem SFD i jak do tej pory można odblokować to tylko online ODISem. Dlatego najlepszą opcją jest mieć B8 i móc dokładać, co się chce
Koalakm Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca 37 minut temu, Muskel1 napisał(a): Aby cokolwiek zmienić w kodowaniach lub chociażby wykasować błędy czy serwis olejowy musisz połączyć się ODISem online z serwerami. Do tego potrzebne jest konto i uprawnienia GeKo. uzyskanie konta i uprawnien jest dla kazdego mozliwe?
Muskel1 Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca 2 minuty temu, Michu1996 napisał(a): Dlatego najlepszą opcją jest mieć B8 i móc dokładać, co się chce W B9 też prawie wszystko doposażysz.
Muskel1 Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca (edytowane) 14 minut temu, Koalakm napisał(a): uzyskanie konta i uprawnien jest dla kazdego mozliwe? Nie. Tylko osoby posiadające działalność w tej branży i po sprawdzeniu i zweryfikowaniu. Ważne jest też, osoba taka nie może być karana. Oczywiście dostęp jest płatny i to nie jednorazowo, tylko subskrycja. Dodam jeszcze, że odblokowanie SFD poprzez token offline jest jednorazowe i dla każdego sterownika z osobna musisz generować osobny klucz. Czyli chcąc zakodować hak w dobrze wyposażonym aucie, musisz generować kilka razy token, bo to nawet w 8-9 sterownikach musisz zmieniać kodowanie. Token jest jednorazowy i masz dany slot czasowy, aby dokonać zmian. Z tego co pamiętam, jes to 90 min. Po tym czasie musisz rozpocząć kolejną sesję z nowym tokenem. Edytowane 17 Lipca przez Muskel1
Koalakm Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca 6 minut temu, Muskel1 napisał(a): Dodam jeszcze, że odblokowanie SFD poprzez token offline jest jednorazowe i dla każdego sterownika z osobna musisz generować osobny klucz. Czyli chcąc zakodować hak w dobrze wyposażonym aucie, musisz generować kilka razy token, bo to nawet w 8-9 sterownikach musisz zmieniać kodowanie. Token jest jednorazowy i masz dany slot czasowy, aby dokonać zmian. Z tego co pamiętam, jes to 90 min. Po tym czasie musisz rozpocząć kolejną sesję z nowym tokenem. czyli w praktyce nawet kasowanie zmiany oleju bedzie trzeba jezdzic do kogos kto ma takie uprawnienia?
RALF76 Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca (edytowane) 4 minuty temu, Koalakm napisał(a): czyli w praktyce nawet kasowanie zmiany oleju bedzie trzeba jezdzic do kogos kto ma takie uprawnienia? to byłby jakiś dramat żeby olej w serwisie kasować, nie myślę o nowych autach ale od 6-8 lat w górę przecież ludzie na BAICA się przesiądą..... Edytowane 17 Lipca przez RALF76
Muskel1 Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca (edytowane) Bez uprzedniego odblokowania SFD nic nie skasujesz. Jako ciekawostkę napiszę jeszcze, że OBD11 dogadało się z VAG i zakupili możliwość automatycznego rozpoznawania i odblokowywania SFD. Nie pamiętam tylko, czy wszystkie wersje/subskrypcje to potrafią. Zgodnie z tym co utrzymuje Ross-Tech, trwają prace i negocjacje z VAG nad podobnym rozwiązaniem dla VCDS. Jak to będzie wyglądało w przypadku VCDS nie wiadomo jeszcze. Być może także w przyszłości będzie należało wykupić subskrypcje. Ross-Tech podał, że chcą do końca tego roku zaprezentować rozwiązanie. Edytowane 17 Lipca przez Muskel1
Emejcz Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca Spokojnie, na każde zabezpieczenie prędzej czy później jest obejście
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się