Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B7] polski czterołapny BKN *Quattro* *320/288*


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
8 godzin temu, Ivanek napisał(a):

Klapy wyłączone, egr też ale chyba włączę z powrotem zobaczymy w zimę.

W AVF (mam w rodzinie) po wymianie szybciej dogrzewał się.

8 godzin temu, Ivanek napisał(a):

Ogólnie to było tyle wody na drodze że opory kosmiczne, stąd pewnie zaniżone wartości. 

Hamownia drogowa jest bardzo czuła na wszelkie nierówności czy podmuchy wiatru, a intensywnie opony wpływają na opory.

Opublikowano

Czy ktoś wie czy w B7 czujnik deszczu zamknie szyby samoczynnie? 

Druga sprawa, zlokalizowałem głuche pukanie z tyłu, łącznik stabilizatora po prawej, cały zestaw z gumami kupię i dam do wymiany. 

Opublikowano
W dniu 14.09.2024 o 13:44, Ivanek napisał(a):

zmiana ciśnień

Ryzykownie, ciekawe ile mechatronika pojeździ.

 

3 minuty temu, Ivanek napisał(a):

Czy ktoś wie czy w B7 czujnik deszczu zamknie szyby samoczynnie?

Nie, B7 nie ma jeszcze długiego kodowania niestety. Musisz sobie na pilocie przytrzymać, żeby zamknąć.

Opublikowano
Godzinę temu, afroo. napisał(a):

Ryzykownie, ciekawe ile mechatronika pojeździ.

Co tam jest do zepsucia przy zmianie ciśnienia? 

Opublikowano

Opony nasmalcowane, prezentuje się to jakoś lepiej niż na B6, czego się nie spodziewałem. 

IMG202409171719182.thumb.jpg.184f97d2711c576fdf9e35d5c211b38e.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dziś w drodze do pracy przestała mi ładować ładowarka wpinana w gniazdo zapalniczki w tunelu. Wyciągnąłem bezpiecznik a tam taki kwiatek... 

IMG20241008075701.thumb.jpg.93f2ea54c6ffd84ebec73dceab436a18.jpg

 

Czekam na przesyłkę z łącznikami stabilizatora na tył, z Febi. Będzie wymiana w tym tygodniu, jutro pojadę po nowy akumulator, też ktoś kupił w 2022 za mały, 80Ah i 700A prądu a powinien mieć 900A. 

 

Wie ktoś jak jest z dostępem do alternatora w tych 3.0? Mam dorobiony przewód 16mm² żeby dołożyć między alternatorem a plusem akumulatora bo ładowanie mam w okolicy 13,8-13,9V

 

  • wow 1
Opublikowano

Bezpiecznik ogarnięty, akumulator wymieniony - A-mega 100Ah 910A 450zł, wyczyszczone papierkiem klemy, dodatkowo ten krótki masowy również. 
Ładowanie w okolicy 14V, chyba będzie trzeba zejść pod auto i zerknąć w przewody na alternatorze, co myślicie dołożyć dodatkowy przewód plusowy?

IMG20241009110315.thumb.jpg.835c82385b069fe8cef53400711c2ca2.jpg

Opublikowano
W dniu 8.10.2024 o 11:06, Ivanek napisał(a):

Dziś w drodze do pracy przestała mi ładować ładowarka wpinana w gniazdo zapalniczki w tunelu. Wyciągnąłem bezpiecznik a tam taki kwiatek... 

IMG20241008075701.thumb.jpg.93f2ea54c6ffd84ebec73dceab436a18.jpg

Toż to czyta definicja druciarstwa :D Ktoś ewidentnie nie oparł się pokusie watowania bezpieczników :D

 

W dniu 9.10.2024 o 11:15, Ivanek napisał(a):

Ładowanie w okolicy 14V, chyba będzie trzeba zejść pod auto i zerknąć w przewody na alternatorze, co myślicie dołożyć dodatkowy przewód plusowy?

Nie znam się, ale na moje nie widzę sensu dokładania kolejnych przewodów. Książkowo określa się poprawne napięcie ładowania na 13.8 - 14.5 V, więc jeśli Twój pomiar mieści się w zakresie (bez obciążenia, na obrotach jałowych) powinno być w porządku. W przypadku wątpliwości powinieneś najpierw zmierzyć napięcie bezpośrednio na alternatorze i gdy to wygląda źle to tam szukać winy (zużyte szczotki, przytarty wirnik, awaria regulatora napięcia). Dopiero jeśli tam wygląda to okej, a prąd nie dostaje się do akumulatora należałoby sprawdzić przewód, ostatecznie w przypadku uszkodzenia go wymienić niż dokładać drugi.

Opublikowano
22 minuty temu, longer_xd napisał(a):

Nie znam się, ale na moje nie widzę sensu dokładania kolejnych przewodów. Książkowo określa się poprawne napięcie ładowania na 13.8 - 14.5 V, więc jeśli Twój pomiar mieści się w zakresie (bez obciążenia, na obrotach jałowych) powinno być w porządku. W przypadku wątpliwości powinieneś najpierw zmierzyć napięcie bezpośrednio na alternatorze i gdy to wygląda źle to tam szukać winy (zużyte szczotki, przytarty wirnik, awaria regulatora napięcia). Dopiero jeśli tam wygląda to okej, a prąd nie dostaje się do akumulatora należałoby sprawdzić przewód, ostatecznie w przypadku uszkodzenia go wymienić niż dokładać drugi.

Przyzwyczajony z 1,9 gdzie tam mam 14,4V, co prawda rację masz, mieści się w zakresie, dodatkowo mierzone na wolnych obrotach bez obciążenia. Martwi mnie bo robię nim dość krótkie trasy po aglomeracji dlatego nie chciałbym być zaskoczony, przez 6 lat moja b6 1,9 nie miała takiej sytuacji żeby nie odpaliła. Często to ja kogoś odpalałem.

Opublikowano
6 godzin temu, Ivanek napisał(a):

Martwi mnie bo robię nim dość krótkie trasy po aglomeracji dlatego nie chciałbym być zaskoczony, przez 6 lat moja b6 1,9 nie miała takiej sytuacji żeby nie odpaliła. Często to ja kogoś odpalałem.

Weź pod uwagę jakość akumulatora, trochę zmieniło się. Obecnie Tople podobno wytrzymają 2-3 lata. Moja Varta wytrzymała niecałe 5 lat, a Topla Energy była użytkowana w Golfie 3 1,9 D przez prawie rok, następnie od 6 lat śmiga w AVF, gdzie odcinki 25 km to maksimum. 

 

PS. 3,0 TDI ma seryjnie hamulce 320/288 (nazwa tematu). ;)

Opublikowano (edytowane)

Nówka sztuka aku, przy starszym dwuletnim było tak samo. 

 

Wiem o tych hamulcach ale spójnie zgrywało się z niebieskim angolem b6. 

Edytowane przez Ivanek
Opublikowano (edytowane)
W dniu 18.09.2024 o 15:48, Ivanek napisał(a):

Druga sprawa, zlokalizowałem głuche pukanie z tyłu, łącznik stabilizatora po prawej, cały zestaw z gumami kupię i dam do wymiany. 

W końcu dziś wymienione i cisza, a przy okazji wyszło że lewy amor trochę mokry więc będzie trzeba ogarnąć zestaw Sachsa, kolejne 500+ w naprawę. Na szczęście łączniki to z wymianą niecałe 200zł.

 

Pióro wycieraczki było już zniszczone, oczywiście metalowy wkład zapieczony do trzpienia więc dremel i ogień. Ta wycieraczka bardzo gra, w B6 też zmieniłem pióro bo się oderwało całkiem. 

Messenger_creation_1628015661401383.jpeg

Messenger_creation_1019576946636128.jpeg

Edytowane przez Ivanek
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Panowie skąd może się zbierać woda na podłodze pod nogami pasażera po prawej z tyłu? Akumulator wkładałem patrzyłem tam odpływy są drożne, nie stoi tam woda. Mokro jest dość bardzo bo praktycznie powierzchnia gumowego dywanika... 

 

edit: wyciągne akumulator i odkręcę jego podstawe zobaczę dokładnie do tych odpływów bo na to miejsce wiele forów wskazuje

 

 

Gumek już tam nie ma, ktoś wyjął, to skąd woda? 

IMG20241218183605.jpg

IMG20241218183349.jpg

Edytowane przez Ivanek
Opublikowano

Może masz niedrożność osuszacza klimatyzacji i zbiera się woda? 

Opublikowano
32 minuty temu, Monti napisał(a):

Może masz niedrożność osuszacza klimatyzacji i zbiera się woda? 

To musiałbym schowek zrzucić? To chyba z przodu byłoby mokro nie? 

Opublikowano

nie zawsze z przodu będzie morko, woda spływa na tył, tam robi się kałuża i gąbka zaczyna chłonąć.

 

może też być uszkodzona zaślepka na pionowej powierzchni przy kanapie, po prawej stronie (tam jest zaślepka lub przelotka do kabli pompki paliwa do webasto. Jak nikt tego nie ruszał, to raczej wykluczam ale kto wie.

ewentualnie przelotka od kabli do czujnika abs tylnego koła przecieka na kałużach?

 

Opublikowano

To z tym ABS to od dołu trzeba by zerknąć czy pod kanapą? 

Opublikowano (edytowane)

Z 3 minuty odkurzania 

17346055525053538105615112422982.jpg

 

Woda jest pod kanapą, skąd ona się tu bierze? Te kable mokre od góry do dołu. 

17346056616724787999654657836586.jpg

Edytowane przez Ivanek
Opublikowano

Słupki C

Opublikowano
1 minutę temu, Langista napisał(a):

Słupki C

Przez relingi? Tapicerka słupka jak i podsufitka jest sucha. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...