Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cofanie zapłonów w Audi A4 B7 1.8T BFB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Walczę z problemem cofania zapłonów w dolnym zakresie obrotów i nie wiem jak się zabrać za ustalenie przyczyny. Zrobiłem logi dynamiczne ale niewiele one mówią poza tym, że problem występuje między 1400 a 1800 obr. / min.

LOG.TUNEZILLA.COM
LOG.TUNEZILLA.COM

 

LOG.TUNEZILLA.COM

Proszę o sugestie co i w jakiej kolejności sprawdzić żeby nie narazić się na niepotrzebne koszty.
 

Podejrzewam rezonans jakiegoś mechanicznego elementu silnika, który wzbudza czujniki spalania stukowego. Świece mam praktycznie nowe NGK 6458 PFR6Q. Dwie cewki wymieniłem w 2019 i dwie w 2021 BERU ZSE 043. Zrobiłem na nich odpowiednio 27 i 35 tys. km.

Katalizator jest fabryczny, który ma za sobą blisko 250 tys. km. Próbowałem go przeczyścić specyfikiem LIQUI MOLY ZESTAW DO CZYSZCZENIA  KATALIZATORA 8931 + 7110.

W dolocie nie stwierdziłem niepokojących ilości oleju z turbosprężarki . Auto ma blisko 250 tys. na blacie ale nie kopci na biało.

Przy okazji wymiany kolanka od odmy w bloku silnika czyściłem instalację odpowietrzenia bloku silnika. Wymieniłem też grzybek na górze bloku silnika.

Opublikowano

Wyeliminowałem jedną z możliwych przyczyn cofania zapłonu a mianowicie katalizator. Fabryczny wymieniłem na katalizator sportowy z wyższą przepustowością. Niestety wymiana nic nie dała. 
Spec od tuningu, który robił mi program twierdzi, że silnik jest już zużyty i winne mogą być ranty na gładzi cylindrów. Z tyłu silnika słychać hałasujący łańcuszek spinający wałki rozrządu. Bardzo mnie to dziwi, bo zmieniałem go stosunkowo niedawno na zamiennik marki FEBI BILSTEIN 46576. Może to on wzbudza czujniki spalania stukowego? 
Inny podejrzany to zużyte panewki ale ich sprawdzenie to już spory koszt.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 24.07.2024 o 23:49, ArmiDali napisał(a):

Zrobiłem logi dynamiczne ale niewiele one mówią poza tym, że problem występuje między 1400 a 1800 obr. / min.

Z Twoich logów wynika, że problem nie występuje tylko w tym zakresie obrotów.

 

U mnie było podobnie jak u Ciebie. Zapłony cofał od dołu, im wyższe obroty tym cofanie zapłonu było mniejsze, było nawet tak, że na postoju podczas dodawania delikatnie gazu były cofki. Wymieniłem katalizator też na sportowy od Hoffmanna, na początku myślałem że jest ok, jednak myliłem się bo w moim przypadku było tak, że raz cofał, raz nie no i w trasie nie schodząc do niskich obrotów żadnych cofek zapłonu nie było.

Po jakimś czasie padła głowica, ciśnienie sprężania na drugim cylindrze 6 bar, na pozostałych po równe 12 bar, po zakupie drugiej głowicy euro 3, zregenerowaniu jej do stanu jak "nowa" żadnych cofań zapłonu nie ma, zero na postoju, podczas jazdy po mieście oraz w trasie, także może zmierz ciśnienie sprężania na zimnym silniku. Jeszcze jedno, napinacz z łańcuchem mam ORI od nowości, przebieg 285 k km i montując teraz głowicę nie wymieniałem go ani łańcucha. 

 

 

Edytowane przez pelonek1
Opublikowano

Hmm, a skąd kolega na taki ekstra licznik? Że takie cuda pokazuje.

Jak mogę zapytać.

Opublikowano
16 minut temu, Pieterb napisał(a):

Hmm, a skąd kolega na taki ekstra licznik? Że takie cuda pokazuje.

Jak mogę zapytać.

VFIZ jest dołożony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...