Nacek Posted November 18 Posted November 18 Witajcie jak w temacie muszę siłowniki wymienić bo obecne mi się wylały i nie chcą już trzymać oraz podnosić klapy. Co sądzicie o firmie Stabilus. Taka chyba średnia półka po pieniądzach to jest, ale czy będzie okej i zda egzamin?> Z przodu mam właśnie do maski tej firmy z polecenia znajomego już pół roku bo też się wylał stary po zimie i na razie bez zastrzeżeń - chociaż tam się mniej otwiera tą maskę.
Hugo Posted November 18 Posted November 18 Ja zmieniałem w B6 kiedyś na te z firmy Krosno i rok temu wrzucałem też do Cabrio i śmigają elegancko
lukaszbass Posted November 18 Posted November 18 Też mam stabiliusa silowniki. O ile z przodu działa ok to z tyłu wymieniłem bo padły po 2 latach. Często otwieram bagsznik minimum 3-4 razy dziennie. W tych pieniądzach to chyba nie są takie złe.
Nacek Posted November 26 Author Posted November 26 (edited) Kupiłem te firmy Stabilusa. Jeszcze zapytam, kierunek montażu tłoczyska ma jakieś znaczenie na poprawność działania, jego eksploatacji siłownika? Ja mam zamontowane grubszym elementem "cylindrem" do góry tzn. tłoczysko jest wypychane w dół. Przyglądałem się rożnym zdjęciom Sedan/Avant i nie ma jednoznacznej odpowiedzi różnie mają to ludzie po montowane. Pod maską znów mam adekwatnie odwrotnie tłoczysko jest wypychane do góry. Zamontowałem je tak jak miałem założone stare Edited November 26 by Nacek
Langista Posted November 26 Posted November 26 Ja bym założył tłokiem dołu, żeby mechanizm w środku był odpowiednio smarowany.
Nacek Posted November 26 Author Posted November 26 (edited) No jestem ciekaw właśnie opinii jakiegoś znawcy tematu czy to ma jakieś znaczenie taki poprawny montaż tej sprężynki gazowej? Ja założyłem na wzór tak jak fabrycznie montowali co wyżej opisałem. @Langista miałeś na myśli tłoczyskiem w dół czyli tak jak mam. Edited November 26 by Nacek
Nacek Posted November 26 Author Posted November 26 3 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Taki montaż w sedanie jest fabrycznie. A z przodu?? Masz fotkę? - No tak jak ja zamontowałem. Natomiast takie informacje poszukałem: 1)Sprężyny gazowe pchające: montować tłoczyskiem skierowanym w dół 2)Pozycja sprężyny gazowej może dramatycznie się różnić przy klapie zamkniętej i otwartej. Przy tylnich drzwiach samochodu (klapa bagażnika) pozycja zamontowanej sprężyny jest całkowicie odwrotna. Dlatego przy montażu sprężyny należy zapewnić przepływ oleju w stronę uszczelnienia zarówno przy zamkniętej jak i otwartej klapie.
Nacek Posted November 26 Author Posted November 26 (edited) No i wszystko jasne zresztą z przodu on jest tak wyprofilowany że odwrotnie nie założy przecież Edited November 26 by Nacek
Langista Posted November 27 Posted November 27 A to gazowy jest, to jeden czort jak, tylko tłoczyskiem do góry od razu zaleje wszystko olejem przy nieszczelności, a tak to będzie powoli wyciekać.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now