Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Słabe ogrzewanie w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko ekipa.

 

Od początku tych zimniejszych dni zauważyłem, że mój samochód dość słabo grzeje, zwłaszcza na postoju. Przy dość intensywnej jeździe wszystko jest w porządku i we wnętrzu ciepełko. Parkując samochód dmucha letnim powietrzem i nie reaguje nawet gdy zadaje temperaturę 30 st. Przeważnie temperature mam nastawioną na 23 st

Są dni kiedy na postoju dmucha ciepełko ale to bardzo rzadko. Zaznacze, że to się dzieje nawet jak temperatura silnika ma 90 st. Błędów brak. Termostat myślę dziala prawidłowo bo wskazania nie świrują. Miałem już Audi z klimatronikiem i we wnętrzu było ciepło nawet po chwilowej jeździe, a tym bardziej na postoju gdy termostat już się otworzył. Co mogę z tym zrobić? Nagrzewnica raczej sprawna bo tak jak pisze to losowe sytuację z naciskiem na to, że jest częściej chłodno niz ciepło.

 

Gdzieś czytałem, że mogą świrować klapy od mieszania powietrza. Czy ktoś ma instrukcję ich poprawnego ustawienia/ adaptacji po przez VCDS tak by nie narobić sobie bałaganu ?

 

Jakieś inne wskazówki?

 

Pacjent to B9 2.0 tdi 2017r.

Opublikowano

Wrzuć pełny auto-scan. 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Wrzuć pełny auto-scan. 

Poszedłem przed chwilą zrobić scan i o dziwo znalazło błąd w klimatyzacji z 22 listopada. Wrzucam pełny autosan do przeglądnięcia.

 

Rozumiem, że mogę mieć uszkodzony jeden z silników nastawczych klap ? W tym wypadku zamkniętego obiegu powietrza ? Klimatyzacja w mojej audi to jedna strefa. Gdzie znajduje się owy silnik ? W przestrzeni na nogi pasazera nad schowkiem ? Czy może mieć wpływ na działanie ogrzewania ? Gdzieś czytałem, że komuś pomogły nastawy podstawowe i silnik nie powodował już błedu.

Scan-WAUZZZF42HA172366-20241130-1739-186008km.txt

Edytowane przez edys075
Opublikowano
15 godzin temu, edys075 napisał(a):

Rozumiem, że mogę mieć uszkodzony jeden z silników nastawczych klap ?

Możliwe że się zacina lub ma usterkę.

15 godzin temu, edys075 napisał(a):

W tym wypadku zamkniętego obiegu powietrza ?

Tak.

 

15 godzin temu, edys075 napisał(a):

Gdzie znajduje się owy silnik ?

Za schowkiem u góry.

 

15 godzin temu, edys075 napisał(a):

Czy może mieć wpływ na działanie ogrzewania ?

Raczej nie.

 

15 godzin temu, edys075 napisał(a):

Gdzieś czytałem, że komuś pomogły nastawy podstawowe i silnik nie powodował już błedu.

Można wykonać ale gdy silniczek ma usterkę, to nic nie da.

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 1.12.2024 o 09:47, Muskel1 napisał(a):

Możliwe że się zacina lub ma usterkę.

Tak.

 

Za schowkiem u góry.

 

Raczej nie.

 

Można wykonać ale gdy silniczek ma usterkę, to nic nie da.

 

Adaptacje silniczków zrobione, błędy póki co się nie pojawiają, natomiast ogrzewanie jak słabo działało tak samo dziala. Wymieniałem ostatnio rozrząd, pompa wody już była w stanie agonalnym ale to nie przywróciło sprawności układu chłodzenia.

 

Temperatura z nawiewów leci głównie chłodna podczas postoju mimo, że płyn chłodniczy jest bliski 90°. Może jest przytkana nagrzewnica ? Wąż zasilający jest gorący, wąż powrotny lekko cieply bardziej zimny niż ciepły. 

 

Zagłębiłem się też w temat dodatkowej pompy obiegu płynu chłodniczego V50. Podobno tłoczy ona plyn do nagrzewnicy i wspomaga grzanie w kabinie podczas postoju. Tak czysto teoretycznie, czy może być uszkodzona mimo, że błędów brak ? Gdzie jej szukać, bo mimo różnych plików serwisowych nie wiem gdzie się znajduje w mojej A4. Od góry, od strony maski nic nie moge namierzyć.

Edytowane przez edys075
Opublikowano
13 minut temu, edys075 napisał(a):

ak czysto teoretycznie, czy może być uszkodzona mimo, że błędów brak ?

Raczej nie. Byłby zapisany błąd.

 

14 minut temu, edys075 napisał(a):

Gdzie jej szukać, bo mimo różnych plików serwisowych nie wiem gdzie się znajduje w mojej A4. Od góry, od strony maski nic nie moge namierzyć.

Z tego co pamiętam w tym silniku na dole w okolicy miski olejowej.

Opublikowano

To szkoda że nie sprawdziłeś drożności nagrzewnicy przy wymianie pompy wody, bo jedno napełnianie i odpowietrzanie.

Opublikowano
W dniu 23.12.2024 o 21:00, krzychuG napisał(a):

To szkoda że nie sprawdziłeś drożności nagrzewnicy przy wymianie pompy wody, bo jedno napełnianie i odpowietrzanie.

No właśnie szkoda, myślałem że jak będzie nowa pompa to wszystko wróci do normy. Teraz zastanawiam się od czego zacząć, czy od nagrzewnicy czy od pompy, a może od czegoś innego. Gdzieś przeczytałem, że to może być też zawór nagrzewnicy.

Opublikowano

Nagrzewnica wymieniona, oba węże - powrót - zasilanie - są gorące. Uklad odpowietrzony. Komputer błędów klap nie pokazuje, a ogrzewanie jak nie dziala tak nie dziala. W czym może być problem ? Nagrzewnica wrzątek. Czy silniczek v68 od klapy temperatury może być uszkodzony mimo, że nie zgłasza jednostka błędów? Zauważyłem, że ramie wału od tego silniczka rusza się tylko gdy idę temperaturą od 20st. w dół tzn. zimno... A od 20st. w górę tzn. Ciepło to ramie stoi w miejscu.

Proszę ratujcie bo oszaleje.

Opublikowano

Skoro nagrzewnica gorąca to znaczy że powietrze ją omija, prawdopodobnie silniczek klapy obiegu powietrza ,może niepodpięty jak auto po przygodzie,

albo ta klapka wyskoczyła z mocowań.

Opublikowano
4 minuty temu, krzychuG napisał(a):

Skoro nagrzewnica gorąca to znaczy że powietrze ją omija, prawdopodobnie silniczek klapy obiegu powietrza ,może niepodpięty jak auto po przygodzie,

albo ta klapka wyskoczyła z mocowań.

Dziś rozmawiałem z serwisantem ze Skody i twierdzi, że jak nie wypłukałem układu chlodzenia kilkukrotnie przed montażem nowej nagrzewnicy to prawdopodobnie nowa się zatkała i dlatego wciąż jest zimno. Ten silikat wciąż w układzie jest i wpada w kanaliki nagrzewnicy tworząc zator. Zgodzisz się z tą teorią ? Silniczki błędów nie zgłaszają.

Opublikowano

Jeśli oba węże parzą to nie, jakby tak było jak serwis mówi to powrót miałbyś wyraźnie chłodniejszy, możesz na próbę rozpiąć na powrocie z nagrzewnicy, zaślepić od strony silnika i zobaczysz czy po odpaleniu jest przepływ.

Opublikowano
3 godziny temu, krzychuG napisał(a):

Jeśli oba węże parzą to nie, jakby tak było jak serwis mówi to powrót miałbyś wyraźnie chłodniejszy, możesz na próbę rozpiąć na powrocie z nagrzewnicy, zaślepić od strony silnika i zobaczysz czy po odpaleniu jest przepływ.

Też tak myślę, zwłaszcza dlatego, że stara nagrzewnica miała zasilanie gorące, a powrót byl delikatnie cieply... Po wymianie jest zasilanie, oraz powrót gorące, ale czy to nie może być tak, że grzeje jedynie przód nagrzewnicy tam gdzie rurki ? A dalej już jest zator i wymiennik jest zimny ? Pytanie jak wpada tam płyn. Spróbuję rozebrać zaślepkę nagrzewnicy z drugiej strony od pasażera i sprawdzę ręką czy jest ciepła również z drugiej strony.

20250125_120217.jpg

Opublikowano

Rozwiązałeś problem? Mam podobną sytuacje

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, mati0618 napisał(a):

Rozwiązałeś problem? Mam podobną sytuacje

Tak. Rozwiązałem. Zastanawiam się nad zrobieniem poradnika z naprawy bo przeszedłem każdy możliwy etap. Dosłownie zjadłem na tym zęby i przybyło kilka siwych włosów do kolekcji 😅

Edytowane przez edys075

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...