tommylee Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Witka, na niemieckiej stronie Audi podają dane dla B6 3.0V6 Tip+Q 8,9s do setki. Czy ta wartość podawana jest przy starcie w trybie D? Czy np startując i przełączając biegi ręcznie w trybie sekwencyjnym nie da się tego rezultatu poprawić?
Norbi Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Bądź pewien, że Audi podało najniższą możliwą wartość niezależnie w jaki sposób to uzyskali. Zmieniając biegi w trybie ręcznym, czy automatycznym czasy sie nie zmieniają, masz tylko wpływ na to kiedy ten bieg zmienisz, a nie jak szybka będzie zmiana. Jeżeli zależy Ci na osiągach to odpuść temat Tiptronica. Pomimo tego,że była to najszybsza skrzynia automatyczna w momencie wchodzenia na rynek, to niestety baaardzo spowalnia auto i pogorsza osiągi to nie DSG :confused: Można też zmienić soft w skrzyni,żeby zmiany były szybsze, ale ten temat to jeszcze nie w Polsce, a jeżeli ktoś sie tego podejmie, to wierz mi na dobre tej getribe to nie wyjdzie, a naprawy to duuuży worek biletów NBP :biggrin:
humptydumpty Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Pomimo tego,że była to najszybsza skrzynia automatyczna w momencie wchodzenia na rynek, to niestety baaardzo spowalnia auto i pogorsza osiągi to nie DSG :confused: Można też zmienić soft w skrzyni,żeby zmiany były szybsze, ale ten temat to jeszcze nie w Polsce, a jeżeli ktoś sie tego podejmie, to wierz mi na dobre tej getribe to nie wyjdzie, a naprawy to duuuży worek biletów NBP :biggrin: Dla np 1,9 tdi 130PS producent podaje od 0-100km czasy 9,2 (manual), 9,8 (tiptronic)- to chyba nie az tak baardzo spowalnia auto (no chyba ze chcesz startowac na 1/4minli)to kazdy ułamek sek ma znaczenie. [ Komentarz dodany przez: piotr1602: 10-04-2007, 11:28 ] zapraszam kolege do zapoznania sie z regulaminem a w szczegolnosci punkt 1 i 2
ono Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Jak zrobisz start z wciśniętym heblem to czas sie zmniejszy o jakieś 0,5 do 1 sekundy.Ale to bardzo nie zdrowe dla skrzyni.
Gość MorgothDBMA Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Mi tam ostatnio tipy bardzo się podobają, a że troszkę opóźniają autko.... no coż coś za coś
tommylee Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2007 wiecie nie chodzi mi tu o butowanie z każdych świateł, kurde ale jak na 220PS odejście na poziomie 8,7s nie zabija wcale. Zastanawia mnie jednak dalej, czy w trybie sekwencyjnym jednak nie wycisnęlo by sie choć 1s mniej
Gość MorgothDBMA Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Niestety tip jeszcze nie mam (ale juz niedługo) ale wydaje mi się że niewiele zdziałasz.... Poza tym ja wyznaję inną filozofię jazdy. Wolę kick-down przy 60 kmph i foooootel!!
humptydumpty Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Na początku piszesz 8,9 sek, teraz 8,7sek, a tak w ogole to do setki ma 7,1 sek.http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/?marka=760&model=446&typ=42 urwie ci łeb z kablami
Gość MorgothDBMA Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Opublikowano 10 Kwietnia 2007 http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/?marka=760&model=442&typ=54 To ta wersja co ja planuję kupic ma 6.9 (310) ale to od 98 roku, wcześniej był 4.2 300 konny i podobno ma około 7.2 do setki (też tip i q)
Norbi Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Zastanawia mnie jednak dalej, czy w trybie sekwencyjnym jednak nie wycisnęlo by sie choć 1s mniej Nie
tommylee Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Na początku piszesz 8,9 sek, teraz 8,7sek, a tak w ogole to do setki ma 7,1 sek.http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/?marka=760&model=446&typ=42 urwie ci łeb z kablami tak stary tylko te dane z twojego linku to ośka a nie quattro. Na początku tematu się walnąłem, fakt miało być 8,7s
adadur Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Zmieniając biegi w trybie ręcznym, czy automatycznym czasy sie nie zmieniają, masz tylko wpływ na to kiedy ten bieg zmienisz, a nie jak szybka będzie zmiana. Zastanów się jedno wyklucza drugie. Po to jest tryb manualny by wbić niższy bieg szybciej albo przeciągnąć na niższym dłużej. Przykładowo przepuśćmy że osiągnięcie 100km/h w automacie wymaga już 4 biegu, w trybie manulanym zakres obrotów 3 biegu spokojnie pozwala na osiągnięcie 100. Jedno jest pewne podali najniższy możliwy czas.
humptydumpty Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Na początku piszesz 8,9 sek, teraz 8,7sek, a tak w ogole to do setki ma 7,1 sek.http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/?marka=760&model=446&typ=42 urwie ci łeb z kablami tak stary tylko te dane z twojego linku to ośka a nie quattro. Na początku tematu się walnąłem, fakt miało być 8,7s no wiec jak poczytasz coś o quattro to bedziesz wiedział ze to co podałem jest optymistyczna wiadomością dla Ciebie, gdyż 4x4 (mimo dodatkowego ciezaru) daje z pewnoscią lepszy, szybszy start.
Norbi Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Zastanów się jedno wyklucza drugie. Po to jest tryb manualny by wbić niższy bieg szybciej albo przeciągnąć na niższym dłużej. Przykładowo przepuśćmy że osiągnięcie 100km/h w automacie wymaga już 4 biegu, w trybie manulanym zakres obrotów 3 biegu spokojnie pozwala na osiągnięcie 100.Jeżeli jedziesz pełną bombą od początku do osiągnięcia stówki to automat zmienia ciągnąc do max wartości obrotowych, zmieniając ręcznie jeżeli przeciągniesz to Tip sam zmieni za Ciebie bieg i wyjdzie na to samo. Ręczna zmiana biegów jest przydatna kiedy np. chcesz zredukować bieg w celu przyspieszenia i wtedy napewno sprawniej Ci to pojdzie niz na trybie D
biedruch Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Norbi wydaje mi się że tiptronic przy bucie w podłogę zmienia bieg na wyższy w momencie kiedy gwałtowenie już spada moc/moment, zaraz po "górce" [optimum mocy ok 4050/min] tj. ok 4100-4200 dla mojego 2.5 a nie cisnie do maxa obrotowego tj ok 4500/min. tak jest efektywniej, wystarczy zajrzeć na zwykły wykres z hamowni, ja takie zachowanie skrzyni przy butowaniu obserwuję u siebie dlatego wydaje mi się, że paradoksalnie na pełnym automacie, a nie na sekwencji może być szybciej, a już na pewno nie jest wolniej. akurat przy przyspieszeniu do jakiejś bardzo konkretnej prędkości może nie być to korzystniejsze bo lepiej dociągnąć kilka km/h na jakimś biegu "na siłę" niż tracić czas na zmianę na optymalny [a tiptro w a4 to trochę tego czasu potrzebuje.. ], aczkolwiek to już są takie paradoksy. Ja i tak nie jestem w stanie pojechać setki na dwójce, wiec mi opłaca sie wrzucić 3 własnie ok 4100/min a nie dociągając do maxa obr, kiedy wchodzi sie w obszar dużej staty mocy.. pozdro
tommylee Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Jeżeli jedziesz pełną bombą od początku do osiągnięcia stówki to automat zmienia ciągnąc do max wartości obrotowych, zmieniając ręcznie jeżeli przeciągniesz to Tip sam zmieni za Ciebie bieg i wyjdzie na to samo. Ręczna zmiana biegów jest przydatna kiedy np. chcesz zredukować bieg w celu przyspieszenia i wtedy napewno sprawniej Ci to pojdzie niz na trybie D Qurde nie wiedziałem że tip jak przeciągne go w trybie manualnym na obrotach to mi zmieni bieg ( czyli tak czy siak sprint zajmuje mi tyle samo czasu i nic nie wyduszę. Kurde szkoda bo napaliłem się bardzo na 3.0V6 z tipem ale chyba jednak poszukam manuala.
Norbi Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Naprawde radze manuala jeżeli zależy Ci na osiągach, jeżeli nie to Tip jest super opcją do zakorkowanego miasta, tyle ,że te osiągi a właściwie ich brak Kupisz 3.0 i bedziesz oczekiwał fajerwerków, a tu.... Nie neguje Tipa, najlepiej sie przejedz i sam ocen. Pozdrawiam i życze dobrego wyboru
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się