Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z wycieraczkami w Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

od jakiegoś czasu mam problem z wycieraczkami. Zaczęło się to od tego, że się zacinały i pracowały wolniej, a po jakimś czasie przestały w ogóle działać. Rozebrałem mechanizm i nie ma na ramionach jakiegoś wielkiego oporu, ruszają się pod własnym ciężarem. Silnik sprawdziłem na krótko i też pracuje. Bezpieczniki 36 i 37 sprawne, jest napięcie. Przekaźnik 370 sprawdziłem pod napięciem i cewka przełącza. Na wtyczce dochodzi cały czas napięcie nie ważne w jakiej pozycji jest wajcha. Później dobrałem się do MCE z nadzieją, że jest zalany ale w środku sucho. Jedynie na jednym mosfecie zauważyłem jakby krater. Co zauważyłem, to jak włączę zapłon z pozycji 2 na 3 to wtedy słychać przekaźnik jak pyknie i w tym czasie wycieraczka ożywa ale też nie wykonuje całego ruchu tylko pełny ruch na szybie wykonuje na kilka razy. Światła przeciwmgłowe sprawne i prócz tych wycieraczek jedynie mam błąd poduszki na kierownicy ale jak ustawie odpowiednio kierownice to gaśnie. 

O tych wycieraczkach przeczytałem już chyba wszystkie tematy w internecie i nie znalazłem takiego samego przypadku lub jasno określonego problemu, z którym walczę. A wymieniać wszystkiego po kolei to nie chciałbym za bardzo. Moje typy to MCE lub po tym co zauważyłem kostka stacyjki? 

Opublikowano

Masz pewnie przełącznik w manetce uszkodzony, albo taśma/kostka. Świadczy o tym zapalający się i gasnący airbag. Rozbierz kierownicę i sprawdź połączenia całego pająka.

Jak wyglądał ten 'krater'?

Opublikowano
21 minut temu, Langista napisał(a):

Masz pewnie przełącznik w manetce uszkodzony, albo taśma/kostka. Świadczy o tym zapalający się i gasnący airbag. Rozbierz kierownicę i sprawdź połączenia całego pająka.

Jak wyglądał ten 'krater'?

Gasnący airbag okej ma związek z pająkiem ale te wycieraczki które odżyją jak się kluczykiem co chwilę przełącza to też by miało związek z pająkiem? Jak kluczyk jest w jedne pozycji to poruszanie manetka od wycieraczek nic nie zmienia, zero reakcji. Kostka o której mówisz to ta od stacyjki?

IMG_5858.png

Opublikowano

Ten tranzystor na moje to jest usmażony, możliwe że on staruje przekaźnikiem od wycieraczek. Masz możliwość sprawdzić czy nie ma zwarcia?

 

Co do stacyjki to pewnie ktoś ją wcześniej wymieniał, sprawdził bym w jaki sposób to zrobił, nie raz widziałem tam rolkę taśmy izolacyjnej.

Opublikowano

Ogólnie jakbyś potwierdził że te dolegliwości wskazują na moduł to wolałbym zamówić i do soboty mi przyjdzie bo jutro jak miałbym to rozebrać i sprawdzić i faktycznie będzie zwarty to już mi nie zdąży przyjść a bez wycieraczkę w tę pogodę lipnie się jeździ 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...