Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A6 4B AYM] Często zapala się kontrolka ESP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam grupowiczów,

Po ostatniej zmianie klocków hamulcowych nawiedziło mnie sporadyczne zapalanie się kontrolki ESP w trakcie wolnej jazdy. Od razu powiem, że kontrolka ABS nie pali się jednocześnie. Nie wiem w ogóle czy to może być połączone tzn. wymiana przednich klocków na Textar z zapalającą się kontrolką ESP :disgust: pewnie coś się przy okazji zje...ło. Nadmienie, że to zapalanie się kontrolki występuje tylko na zimnym silniku i jak jadę powoli 30-60km/h jak się silnik rozgrzeje albo rozpędzę się trochę to gaśnie, ktoś ma jakiś pomysł ???

Opublikowano

pewnie traci komunikację z czujnikiem... pogrzeb przy nich trochę bo może dotknąłeś przy wymianie klocków - styki zobacz

Opublikowano

[b6 2,5 TDI tiptronic] Miałem podobną sytuację. Zapalało mi się ESP i serwis a auto samo lekko hamowało, po chwili wszystko mijało i świecił się już tylko serwis. Vag pokazywał błąd nr 18265 i 18062 przy okazji. 18265 - błędne informacje do centralki od czujnika przy pedale hamulcowym. Centralka widziała jakby podczas jazdy były wciskane oba pedały naraz (hamulec i gaz) i stąd centralka dostawała głupawki. Wyciągnąłem ten czujnik (on włącza światła stop i informuje centralkę o położeniu pedału hamulca) ściągnąłem taki dekielek z tyłu i wpsiuknąłem trochę WD40 żeby przesmarować styki w środku. Objawy ustąpiły ale nie jest to rozwiązanie na dłuższa metę i pewnie czujnik trzeba będzie i tak wymienić. W serwisie sam czujnik bez wymiany około 70 zł.

Opublikowano

He właśnie się dowiedziałem, że mam walnięty prawy tylni układ od ręcznego tzn hamulec nie odbija dobrze gdy już opuszczę dźwignię. Czy to może być przyczyną tego zapalania się kontrolki ESP? Byłem u mechanika w sobotę i ponoć komputer nic nie pokazał :). Chyba będę musiał sam zainwestować w kabelek do VAG'a. :disgust:

Opublikowano

to błąd sporadyczny i może "znikać" przeczyść czujnik i gniazda czujników na tyle i zobacz czy coś pomoże

"uszkodzony" czujnik wywalił by stały błąd - czyli jego uszkodzenie lub przewodu/wtyczki

Opublikowano

Niepotrzebnie pisałem w czasie przeszłym ... hehe

Wymieniłem czujnik na nowy. Niestety nic to nie zmieniło. Pierwsze objawy tego typu wystąpiły na jesieni 2008 ale pojawiały się bardzo sporadycznie, całą zimę nie zapaliło mi się nawet raz a od paru tygodni coraz częściej, a dziś kiedy jest bardzo ciepło to już kilka razy. Staje się to męczące i irytujące kiedy auto ci nagle samo hamuje ...

Wrzucam logi błędów z VAGa:

Wednesday, 22 April 2009, 19:54:09

VAG-COM Version: Release 409.1-US

Control Module Part Number: 8E0 907 401 M

Component and/or Version: 2.5l V6 TDI 0000AG 0004

Software Coding: 02007

Work Shop Code: WSC 63251

Additional Info: 00006059 130 106MC318_1.V14956211392

Additional Info: 00006059 130 106MC318_1.V14956211392

1 Fault Found:

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-10 - - - Intermittent

---------------------------------------------------------------------------

Wednesday, 22 April 2009, 19:55:56

VAG-COM Version: Release 409.1-US

Control Module Part Number: 8E0 910 155 B

Component and/or Version: V30 01J 2.5lTDI RdW 3220

Software Coding: 0000001

Work Shop Code: WSC 04940

1 Fault Found:

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 000 - - - Intermittent

---------------------------------------------------------------------------

Wednesday, 11 March 2009, 20:05:07

VAG-COM Version: Release 409.1-US

Control Module Part Number: 8E0 614 517

Component and/or Version: ABS/ESP front 3429

Software Coding: 04459

Work Shop Code: WSC 06435

1 Fault Found:

01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Supply Voltage Terminal 30

35-00 - -

---------------------------------------------------------------------------

Wednesday, 22 April 2009, 19:52:36

VAG-COM Version: Release 409.1-US

Control Module Part Number: 8E0 614 517

Component and/or Version: ABS/ESP front 3429

Software Coding: 04459

Work Shop Code: WSC 06435

1 Fault Found:

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 35-10 - - - Intermittent

---------------------------------------------------------------------------

Te dwa są z innej beczki - coś z czujnikiem płynu chłodzącego ale może też je wrzucę ...

Wednesday, 11 March 2009, 20:06:46

VAG-COM Version: Release 409.1-US

Control Module Part Number: 8E0 920 930 T

Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D42

Software Coding: 00001

Work Shop Code: WSC 37303

Additional Info: WAUZZZ8E04A196102 AUZ6Z0C0468600

1 Fault Found:

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

---------------------------------------------------------------------------

Wednesday, 22 April 2009, 19:59:09

VAG-COM Version: Release 409.1-US

Control Module Part Number: 8E0 920 930 T

Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D42

Software Coding: 00001

Work Shop Code: WSC 37303

Additional Info: WAUZZZ8E04A196102 AUZ6Z0C0468600

2 Faults Found:

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

01300 - Shareware Version. To Decode all DTCs

49-10 - Please Register/Activate - Intermittent

---------------------------------------------------------------------------

Może miał ktoś coś podobnego ... ? Pozdr.Ant

Opublikowano

Hej,

Dzisiaj byłem u kolesia który sprawdził mi komputerem system ABS, ponoć wyskoczył mu jakiś błąd "brak sygnału dociążenia" (albo obciążenia, już nie pamiętam). Powiedział mi również, że to pewnie przez to, że się lekko wysunął czujnik ABS'u przy wymianie klocków i nie łapie odpowiednio sygnału z koła. Poradził mi abym zwalił przednie koła i sam spróbował docisnąć ten czujnik. Czy to możliwe? Dajcie proszę jakiś namiar na rysunek bo nie wiem gdzie w ogóle mam szukać tego czujnika? Czy jak już go znajdę to mam go wyjąć całego, przedmuchać i popsikać WD40 do środka w gniazdo? Nie chciałbym czegoś popsuć a jestem lekkim laikiem więc sorry od razu za być może proste pytania :confused4:

pozdro

Opublikowano

W życiu bym się nie spodziewał że cała ta historia z zapalaniem się ESP i hamowaniem auta, którą opisałem wyżej była spowodowana uszkodzonym czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej (G2). Po wymianie tego G2 wszystko jest OK.

A co do tego ABS - rox79 to mógł być błąd tzw. sporadyczny i jeśli po skasowaniu go nie pojawia się ponownie to bym się nie przejmował. Gdyby to było coś poważnego ABS by ci się cały czas świecił lub Service.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...