Skocz do zawartości
Przerwa techniczna od 18:00. Wracamy najszybciej jak to będzie możliwe. Przepraszamy za niedogodności.
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonu na 1 cylindrze w Seat Exeo 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zanim napisałem na forum wszystko co możliwe zostało sprawdzone.

Ciśnienie na garach:

1.10 bar

2.11 bar

3.11 bar

4.11 bar

Ciśnienie paliwa prawidłowe

Nowe świece

Cewki nowe

Odma i szczelność sprawdzone

Przewody do cewek również 

 

Problem z wypadaniem zapłonów na zimnym silniku. Okropnie trzepie budą, przy przegazówce przymula silnik. Po osiągnięciu 80-90°C wszystko wraca do normy. Już pomału nie mam złudzeń, że to pęknięta głowica ale jeszcze dla pewności wrzucam logi i proszę aby ktoś je ocenił.

Silnik 1.8T 208 KM +LPG 

Wolne obroty32:

 

LOG.TUNEZILLA.COM

Wolne obroty 2+33:

LOG.TUNEZILLA.COM

 

Wolne obroty: 001+003

LOG.TUNEZILLA.COM

 

Wolne 90+93

LOG.TUNEZILLA.COM

 

02+33 dynamiczne 

LOG.TUNEZILLA.COM

 

03+20 dynamiczne

LOG.TUNEZILLA.COM

 

 

LOG.TUNEZILLA.COM
115+118 Dynamiczne 
LOG.TUNEZILLA.COM
 
Opublikowano

Czy na gazie i na benzynie jest to samo? Czy jest przedmuch do układu chłodzenia bądź olej w zbiorniku wyrównawczym? 

Opublikowano

Tak na gazie i na benzynie to samo. Test na CO2 w układzie negatywny ale to moim zdaniem wynika dlatego, że na zimnym silniku płyn nie przechodzi przez zbiorniczek wyrównawczy. A na ciepłym jakby się uszczelnia i nie wykazuje CO2.

Opublikowano

Raczej na ciepłym by się rozszczelniał bo metal się rozszerza więc to raczej nie głowica i nie zasilanie w paliwo.

A próbowałeś odłączać po jednym cylindrze aby sprawdzić na którym to wypada i czy zamieniałeś ewentualnie cewki/świece? Dziwne że przy temperaturze jest normalnie

Opublikowano

Sprawdziłbym czy na wszystkich świecach jest iskra, lub czy podaje napięcie na wszystkie cewki, może sterownik nawala? 

Opublikowano

Jak to sprawdzić? Wykręcając wszystkie świece i kręcąc rozrusznikiem?

Opublikowano

Ciśnienie mierzyłeś na zimnym czy ciepłym silniku?

Opublikowano

Niestety z elektroniką nie pomogę za wiele, analogowy model ze mnie, lampowiec ;)

Opublikowano
9 godzin temu, pelonek1 napisał(a):

Ciśnienie mierzyłeś na zimnym czy ciepłym silniku?

Ciśnienie na zimnym.

Opublikowano

Jakie masz korekty w paliwie? Świeca mokra na tym gdzie wypada zapłon, czy może sucha jak pieprz? 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Korekty w normie, świece wszystkie wyglądają tak samo. Na pierwszym cylindrze mniejsze o 1 bar ciśnienie. Czy z logów nic nie widać? Bo jeśli głowica jest do zdjęcia to regenerować swoją ,,euro5" czy szukać zregenerowanej euro 3 i wyrzucać fazator i SAI?

Edytowane przez Exeo1.8T
Opublikowano

Nie pasuje mi to na UPG. Coś ingeruje w mieszankę lub sam zapłon, kiedy mapa była robiona? Probówałeś zakręcić gaz i do końca go wyjeździć z przewodów, a potem na samej benzynie spróbować? Probówałeś też najpierw wizyty u gazownika?

Opublikowano

Typowy objaw zajechanej głowicy. Pozapadane gniazda albo pęknięcia przy zaworach, upalony zawór.

Opublikowano

Tak gaz wyjeżdżałem do zera na zakręconej butli później długo jeździłem na paliwie. Korekty w normie, instalacja regularnie serwisowana. Ostatnio jakieś 2000 km temu. Ustawiona jest na bogato bo autem jeżdżę w 99% po autostradach z prędkościami 130-150km/h.

 

Skoro głowica to jest sens regenerować swoją czy od razu przerzucić na euro3?

Opublikowano
2 godziny temu, Exeo1.8T napisał(a):

Skoro głowica to jest sens regenerować swoją czy od razu przerzucić na euro3?

Raczej nie ma sensu regenerować, bo one są z gownolitu. Jak nie jest pęknięta to może pęknąć w krótkim czasie.

W logach masz wszystko ok, jeśli objaw ustaje wraz z rozgrzaniem to wszystko wskazuje na glowice. Możesz jeździć aż się pogorszy i odwlekać w czasie remont i przy okazji potwierdzić diagnozę odnośnie główki.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W razie czego zapraszam po glowice euro3 :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...