Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy DPF w Audi A4 B8 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie 
Mam pytanie dotyczące tych błędów – od czego mogą pochodzić? Co jakiś czas wracają, ostatnio 3 kwietnia i znowu wczoraj.
 

4 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
4914 - Filtr cząstek stałych; czujnik różnicy ciśnienia 
          P2453 00 [032] - niewiarygodny sygnał
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
12307 - Filtr cząstek stałych; zespół 1 
          P2002 00 [237] - za mała skuteczność
          MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 2
                    Przebieg: 278494 km
                    Data: 2025.04.17
                    Czas: 14:16:53

                    Prędkość obrotowa silnika: 2350.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
                    Prędkość pojazdu: 62 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 83 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 37 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.000 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Objętość strumienia spalin filtra cząstek stałych: 284.9 mł/h
                    Regeneracja pola: status:-Bits 0-7: 0
                    Regeneracja pola: status:-Bits 0-7: 0
                    Regeneracja pola: status:-Bits 0-7: 16
                    Regeneracja pola: status:-Bits 0-7: 1
                    Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia: 12 hPa
                    Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia: 13 hPa
                    Temperatura spalin za katalizatorem wstępnym: 319.8 °C
                    Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju: 0.20 l
                    Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji: 0 m

5262 - Filtr cząstek stałych; czujnik różnicy ciśnienia 

Ten błąd wydaje mi się dość nietypowy. Dane z ramki zamrożonej są dziwne – prędkość 255 km/h przy zerowych obrotach silnika, do tego data 2000.00.00. Wygląda to tak, jakby sterownik wyświetlał przypadkowe wartości.

          P2454 00 [032] - zwarcie z masą
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 27
                    Przebieg: 278600 km
                    Data: 2000.00.00
                    Czas: 00:00:00

                    Prędkość obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
                    Prędkość pojazdu: 255 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 18 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 16 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 12.560 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 39
                    Objętość strumienia spalin filtra cząstek stałych: 0.0 mł/h
                    Temperatura powierzchni filtra: 98.2 °C
                    Regeneracja pola: status:-Bits 0-7: 0
                    Regeneracja pola: status:-Bits 0-7: 128
                    Regeneracja pola: status:-Bits 0-7: 16
                    Regeneracja pola: status:-Bits 0-7: 1
                    Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia: 0 hPa
                    Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia: 4 hPa
                    Temperatura spalin za katalizatorem wstępnym: 126.7 °C
                    Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji: 0 m

5162 - Filtr cząstek stałych; czujnik różnicy ciśnienia 
          P2453 00 [096] - niewiarygodny sygnał
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Kody gotowości: 1 1 0 0 0

 

DPF przed wypalaniem 
15:26:22
  IDE00427   Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia 31 hPa
  IDE00428   Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia 8 hPa
  IDE00430-ENG188621   Filtr cząstek stałych: status żądania regeneracji podczas użytkowania-Bits 0-7 0 
  IDE00431-ENG188621   Filtr cząstek stałych: status blokowania regeneracji podczas użytkowania-Bits 0-7 0 
  IDE00432   Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 43513 s
  IDE00433   Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.20 l
  IDE00434   Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 21.06 g
  IDE00435   Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy -3.61 g
  IDE00436   Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 631972 m
  IDE01407   Filtr cząstek stałych: zużycie paliwa od ostatniej regeneracji 41.48 l
 
DPF po wypaleniu
15:54:17
  IDE00427   Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia 29 hPa
  IDE00428   Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia 8 hPa
  IDE00430-ENG188621   Filtr cząstek stałych: status żądania regeneracji podczas użytkowania-Bits 0-7 0 
  IDE00431-ENG188621   Filtr cząstek stałych: status blokowania regeneracji podczas użytkowania-Bits 0-7 0 
  IDE00432   Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 199 s
  IDE00433   Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.20 l
  IDE00434   Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 2.17 g
  IDE00435   Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy -0.91 g
  IDE00436   Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 0 m
  IDE01407   Filtr cząstek stałych: zużycie paliwa od ostatniej regeneracji 0.04 l

Opublikowano

Wrzucamy zawsze pełny auto-scan a nie kody błędów czy wycinki. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...