Andrzejccc Opublikowano 13 Maja 2009 Opublikowano 13 Maja 2009 Witam wszystkich! Jestem posiadaczem audi A4 Avant silnik 2.5 V6 TDI. Mam dziwne problemy, a mianowicie przy dodawaniu gazu występują dziwne kołysania na doki samochodem.Po puszczeniu pedału gazu objawy znikaja po czym ponownie się pojawiają gdy wciskam pedał gazu.Jest w audi skrzynia automatyczna multitronic.Po wizycie w warsztacie stwierdzono że jest uszkodzona poduszką pod skrzynią biegów (faktycznie była)ale po wymianie na nową objawy nie ustąpiły.Padła diagnoza że to może powodować takie kołysanie autem uszkodzona skrzynia biegów. Jak do tej pory nie miałem z moim multitroniciem żadnych kłopotów, skrzynia funkcjonuje prawidłowo, ani razu nie zapalił mi się pasek awaryjny skrzyni.Przejechane mam już 190 tyś km i słyszałem że właśnie w takim okresie pojawiają się problemy z automatami.Co o tym sądzicie?Jakie mogą być powody tego dziwnego kołysania autem....???
iwadrian Opublikowano 13 Maja 2009 Opublikowano 13 Maja 2009 Zależy jak intensywne jest to kołysanie. Przy silniku ustawionym wzdłużnie to normalne, że lekko kołysze nadwoziem na boki przy zmianie prędkości obrotowej tym bardziej przy V6-tce.
Andrzejccc Opublikowano 13 Maja 2009 Autor Opublikowano 13 Maja 2009 to dopiero pojawiło mi się 2 dni temu takie kołysanie.Wcześniej nic takiego nie było.Wydaje sie tak jakby koło któreś strasznie biło ale to nie to bo kołysze tylko jak wciskam gaz.Im większa prędkości to wydaje mi się że są mniejsze bicia...
iwadrian Opublikowano 13 Maja 2009 Opublikowano 13 Maja 2009 Myślałem,że chodzi ci o kołysanie przy dodawaniu gazu na postoju, podczas jazdy kołysanie (bicie,wibracje) mogą powodować niewyważone koła,skrajnie zużyte przeguby wewnętrzne lub luzy w zawieszeniu. Proponuję podnieść auto do góry i na początek sprawdzić czy zawieszenie i półosie napędowe nie mają luzów.
Andrzejccc Opublikowano 13 Maja 2009 Autor Opublikowano 13 Maja 2009 ok. sprawdzę i dam znać jak to wygląda.
boseron Opublikowano 13 Maja 2009 Opublikowano 13 Maja 2009 u mpjego ojca w b7 kołysze lekko na postoju przy dodawaniu gazu i czuc pod nogą ze cos przeskakuje delikatnie , sprzęgło ?
Andrzejccc Opublikowano 14 Maja 2009 Autor Opublikowano 14 Maja 2009 u mnie drgania powstają w przedziale prędkości 40 km/h do 120km/h później tak jakby zmniejszają się a przy większych prędkościach nie ma wcale...nie wiem co jest grane...
arto19 Opublikowano 14 Maja 2009 Opublikowano 14 Maja 2009 Właśnie mam ten sam poroblem na początku myślalem że to nie wywazone koła. Pojechałem do mechanika ustawił zapłon bo to podobno jest przyczyna kołysania i nic. Wcześniej bardzo często zapalał sie ESP. Całkiem możliwe że problem tkwi w wtrysku sterującym ale u mnie korelacje byly prawie idealne ok - 0.3. Czekam na wasze wypowiedzi. Doadam że wybracje występuja przy 1500 obrotow i tylko w tym przedziale na biegu jalowym a odczywalne sa od 1500 do 1800 moze 1900 podczas jazdy.
Andrzejccc Opublikowano 14 Maja 2009 Autor Opublikowano 14 Maja 2009 Przeczytałem kilka wypowiedzi....i to może być przegub wewnętrzny.Od czasu do czasu słyszę pukani w tylnym prawym kole i jeszcze doszło mi pukanie z przodu ale po dłuższej jeździe no i to nieszczęsne kołysanie.Jutro jadę do mechanika i sprawdzę.
arto19 Opublikowano 15 Maja 2009 Opublikowano 15 Maja 2009 zauważym że kiedy jest bardzo ciepło to przy puszczeniu sprzegła dokładnie przy ruszaniu oraz zmainie biegu na 2 szarpie silnikiem z prawej strony telepie i slychac taki głuchy odgłos niemetaliczny. Na kolejnych biegach nie słychać nic i nic sie nie tłucze. Hmm skoro to poduszka jest wynowajca to prawdopodobnie powinny byc jakies błędy w komputerze. Z tego co sie orientuje to poduszki mają czujniki??
Andrzejccc Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Opublikowano 21 Maja 2009 Byłem dziś u mechanika.Diagnoza z lewej strony zasyfiony smarem przegub, padł przegub wewnętrzny.Po rozmowie z mechanikiem wytłumaczył mi że to właśnie jest powodem że autem trzęsie w tym właśnie przedziale prędkości.Juz nie będę się zagłębiał w szczegóły jak to wszystko się przeności na lewą stronę później na całe auto(tłumaczył mi to prawie pół godziny:) ) ale właśnie powodem jest ten nieszczęsny przegub.Miał taki sam przypadek własnie ten mechanik u swojego znajomego kilka tygodni temu.niestety muszę poczekać do czwartku na przyjęcie auta bo taki ma ruch w interesie.Jak już wyjadę po naprawie dam znać jak to wygląda i podam koszty jakie trzeba włożyć.Dzięki za pomoc.Pozdrawiam.[br]Dopisany: 15 Maj 2009, 22:19_________________________________________________Auto zrobione i nie ma już żadnego bujania.To był przegub wewnętrzny.
lukasera Opublikowano 21 Maja 2009 Opublikowano 21 Maja 2009 Byłem dziś u mechanika.Diagnoza z lewej strony zasyfiony smarem przegub, padł przegub wewnętrzny.Po rozmowie z mechanikiem wytłumaczył mi że to właśnie jest powodem że autem trzęsie w tym właśnie przedziale prędkości.Juz nie będę się zagłębiał w szczegóły jak to wszystko się przeności na lewą stronę później na całe auto(tłumaczył mi to prawie pół godziny:) ) ale właśnie powodem jest ten nieszczęsny przegub.Miał taki sam przypadek własnie ten mechanik u swojego znajomego kilka tygodni temu.niestety muszę poczekać do czwartku na przyjęcie auta bo taki ma ruch w interesie.Jak już wyjadę po naprawie dam znać jak to wygląda i podam koszty jakie trzeba włożyć.Dzięki za pomoc.Pozdrawiam.[br]Dopisany: 15 Maj 2009, 22:19_________________________________________________Auto zrobione i nie ma już żadnego bujania.To był przegub wewnętrzny. to jeszcze napisz jakie były koszty wymiany, bo sporo osób ma ten problem. Z góry dzięki
Andrzejccc Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Opublikowano 21 Maja 2009 Koszt wymiany lewej półosi to w serwisie ok 1300 a nawet ok 1800 zł za samą półoś wraz z przegubem.U mnie półoś była dobra jedynie przegub wewnętrzny był uszkodzony ale mam dobrego mechanika,stwierdził że nie trzeba wymieniać przegubu, zregeneruje go.Wyczyścił, nasmarował bardzo dobrym smarem jedynie co to kupił gumową osłonę bo była uszkodzona.Zrobił tak że jest dobrze, nic nie buja.Jeżeli byłoby coś nie tak to by wymienił oczywiście na nową po odliczeniu kosztów za robociznę.Mnie to kosztowało ciężko powiedzieć bo robiłem jeszcze wymianę paska klinowego i jednej rolki po piszczała a jest przy tym troche grzebania bo cały przód trzeba wyciągać by się dostać ale tak mnie ten przegub kosztował myślę że nie więcej niż 300 - 400 zł.może mniej.[br]Dopisany: 21 Maj 2009, 23:56_________________________________________________Na allegro są półosie za ok 490 zł ale nie mamy pewności jak długo pochodzą...[br]Dopisany: 21 Maj 2009, 23:57_________________________________________________acha ty kolego masz jeszcze Quttro widzę to nie jestem pewien czy cena nie będzie lekko wyższa tej półosi???
tommylee Opublikowano 6 Czerwca 2009 Opublikowano 6 Czerwca 2009 kurde, ja szukałem na allegro nowych przegubów wewnętrznych i nic. Ktoś wie jakie to pieniądze trzeba dać za taki przegub?
rafalox26 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Witam. U mnie jest takie kołysanie na postoju. Co to może być?? Proszę o pomoc co może być. Z góry dzięki
scuzz Opublikowano 7 Czerwca 2009 Opublikowano 7 Czerwca 2009 kurde, ja szukałem na allegro nowych przegubów wewnętrznych i nic. Ktoś wie jakie to pieniądze trzeba dać za taki przegub? Przegub wew. jest sprzedawany w komplecie z półosią. Koszt w intecarsie oko 800PLN.
tommylee Opublikowano 7 Czerwca 2009 Opublikowano 7 Czerwca 2009 kurde, ja szukałem na allegro nowych przegubów wewnętrznych i nic. Ktoś wie jakie to pieniądze trzeba dać za taki przegub? Przegub wew. jest sprzedawany w komplecie z półosią. Koszt w intecarsie oko 800PLN. w IC nie ma w ofercie
scuzz Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Faktycznie nie popatrzyłem dokładnie na twój motor...sorry za wprowadzenie w błąd.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się