Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[Golf 4 ALH] Odchwaszczanie & tuning Gofla, seria 90PS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

w pewnych szczegolnych sytuacjach niewlasciwa charakterystyka pracy zastosowanych sprezyn tlumiacych w sprzegle z G60, moze dzialac niekorzystnie na uklad napedowy. a wiec i na silnik.

jako ze nie jest sie w stanie w warunkach warsztatowych zbadac jak owo sprzeglo funkcjonuje w silniku diesla, jestem zwolennikiem czesci dedykowanych.

Musashi podziwiam Twój upór ale przyjmij do wiadomości, że sprzęgło Sachs nr katalogowy 3000 332 001 jest seryjnie stosowane w silnikach diesla 1.9 TDI (np. 1Z, AGR). Znam bardzo wiele takich motorów mających po 400-500 kkm i nadal jeżdżacych.

Więc wszelkie teoretyczne rozważania o szkodliwości tej tarczy dla układu napędowego są jakimiś lekkimi fanaberiami :cool1:

Zastosowanie tego zestawu:

Audi A3 (8L1)

1.9 TDI, 90KM (AGR) (09.1996-07.2001)

Seat Cordoba (6K2/C2) sedan

1.9 TDI, 90KM (08.1996-06.1999)

2.0i 16V, 150KM (08.1996-06.1999)

Cordoba Vario (6K5) kombi

1.9 TDI, 90KM (08.1996-06.1999)

Cordoba (6K2) hatchback

1.9 TDI, 90KM (AGR) (06.1999-10.2002)

Cordoba Vario (6K5) kombi

1.9 TDI, 90KM (AGR) (06.1999- )

Ibiza II (6K1) hatchback

1.9 TDI, 90KM (08.1996-08.1999)

2.0i 16V, 150KM (08.1996-08.1999)

Ibiza III (6K1) hatchback

1.9 TDI, 90KM (AGR) (08.1999-02.2002)

Skoda Octavia (1U2) sedan

1.9 TDI, 90KM (AGR) (09.1996- )

Octavia Kombi (1U5)

1.9 TDI, 90KM (AGR) (09.1996- )

Volkswagen Caddy II

1.9 TDI, 90KM (ALH) (09.1996-01.2004)

Corrado

1.8 G60, 160KM

2.0i, 115KM (ADY)

2.0i 16V, 136KM

Golf II

1.8 GTI G60, 160KM

1.8 GTI G60 Syncro, 160KM

Golf III

1.9 TDI, 90KM

1.9 TDI Syncro, 90KM (1Z)

2.0 GTI 16V, 150KM

2.0 Syncro, 115KM

Golf III Cabriolet

1.9 TDI, 90KM

Golf III Variant

1.9 TDI, 90KM

1.9 TDI Syncro, 90KM (1Z)

2.0 Syncro, 115KM

Golf IV Cabriolet

1.9 TDI, 90KM (06.1998-06.2002)

Passat (B3, B4) sedan oraz kombi

1.8 G60 Syncro, 160KM

1.9 TDI, 90KM

2.0, 107KM

2.0, 115KM (10.1993- )

2.0 Syncro, 115KM (2E) (01.1994- )

2.0 16V, 150KM

Polo Classic (6KV2) sedan

1.9 TDI, 90KM (AHU, ALE) (09.1996-09.2001)

Polo Variant (6KV5) kombi

1.9 TDI, 90KM (AHU, ALE) (09.1996-09.2001)

Transporter IV (T4)

2.4 D, 78KM (do nr silnika: 370180)

2.4 D Syncro, 78KM

2.5 110KM

2.5 115KM

2.5 Syncro, 110KM

2.5 Syncro, 115KM

Opublikowano

a sprawdzales korekcje dawek?

Tak, sa w porzadku. Najwieksze wartosci to -0,6 i +0,6.

Opublikowano

odnośnie tych przedmuchów to proponuję sprawdzić drożność zaworu regulującego ciśnienie skrzyni korbowej (czarny dysk na pokrywie zaworów) - w tym celu zdejmij wężyk z króćca rury powietrza idącej od filtra powietrza do turbosprężarki, wolny króciec w rurze powierza zaślep czymś chwilowo a następnie odpal silnik i sprawdź czy tak samo dmucha z tego wężyka wychodzącego z zaworu regulacyjnego ciśnienia, jeśli nie dmucha z niego wcale lub bardzo słabo to oznacza, że odma nie jest drożna i zawór należy wypłukać lub wymienić, sprawdź też po odkręceniu korka wlewu oleju czy widać pod nim zawory czy odolejacz bo możliwe, że nie ma tego odolejacza i dmucha prosto w otwór wlewowy.

Opublikowano

sprawdź też po odkręceniu korka wlewu oleju czy widać pod nim zawory czy odolejacz bo możliwe, że nie ma tego odolejacza i dmucha prosto w otwór wlewowy.

A to moze byc bardzo prawdopodobne... zajrze tam jeszcze pozniej.

Opublikowano

Bys sie dzis karnal na spocie tym Golfem, bo sam nie wiem z czego moze wynikac to telepanie

Mówisz i masz :) będę około 19:30

Co do tematu koła jednomasowego to również mój 1Z jest 500kkm+, więc potwierdzam że koło dwumasowe to kiepski wynalazek :wink4:.

Opublikowano

OK, specu i lukaszr poupalali Golfa - i jednak dwumas i sprzeglo sie koncza. Zrobilismy ponownie logi - T przeladowuje sporo, a lmm do wymiany/czyszczenia. Korekcje wtryskow super.

Biere sie za odchwaszczanie :evil:

Opublikowano

przeladowanie spowodowane prawdopodobnie przez turbine, zapieczone kierownice.

mozna to latwo sprawdzic, przelec sie na 3 biegu pod 4 tys obr i trzymaj przez kilometr, wrzuc czwarty bieg i trzymaj na 3,5 tys przez kilka km powinno pomoc, tez mam alh ale wtryski zmienione na 216 wiec moze troche przesadzilem z tymi obrotami na seryjnego alh

Opublikowano

nawet jak podejdzie to bez obejrzenia nie kupuj, w koncu to uzywka i z tego co widze to handlarz wiec nie zna historii tego sprzegla

Opublikowano

Nie podejdzie jednak.

Musze szukac sprzegla z silnika montowanego poprzecznie - czyli np. Passat B4.

***

Co do tematu:

Odchwaszczanie.

STAGE 1 [dziś] - czyszczenie lmm, nowy filtr powietrza > auto zaczelo jezdzic normalnie :kox: - nie mam pewnosci jeszcze jak wyglada T, ale auto przyspiesza rownomiernie

STAGE 2 [jutro] - kompletny rozrzad, olej filtry

STAGE 3 - modyfikacja opisana przez jaro4444 - wymiana na jednomas

STAGE 4 - soft u Rogala [poki sie odezwie w/s terminu :decayed: ]

Opublikowano

2) Przy pelnym bucie szczegolnie na 3/4 biegu wyczuwalne sa wibracje - na tunelu srodkowym - na kierownicy czy karoserii raczej nie.

Przy nizszych obrotach i wcisnieciu pedalu w podloge - tez. Po podniesieniu maski silnik nieco drga na biegu jalowym. Dwumas? Poduchy?

Pod pedalem sprzegla czuc minimalnie bicie/wibracje, ale bez dramatu. Widzialem gorsze przypadki.

sprawdzilem u siebie ten numer z korkiem od wlewu oleju i u mnie wyraznie mniej telepie, jezeli na "luzie" przy wiekszej predkosci nie ma drgań i pojawiaja sie tylko na biegu i pod obciazeniem to dwumas albo przeguby (chociaz przeguby to bardziej na 1-wszym biegu bys czul a nie na 3-4), poduchy mozesz sprawdzic podnoszac maske i wciskajac gwałtownie gaz, bedzie wtedy wyraznie telepac silnikiem, jest to tez widoczne podczas gaszenia silnika

Opublikowano

Jednomas musi pochodzić od silnika poprzecznego nie wzdłużnego jak ten co pokazałeś w linku. Podałem w opisie z jakich motorów może on pochodzić. Najstarsze 1Z miały koło zamachowe VW 028 105 269 B o masie 11,2 kg jeśli dobrze pamiętam, nowsze diesle i benzyny koło VW 037 105 273C o masie chyba 9,8 kg. Takie koło zastosowałem u mojego ojca i bardzo dobrze sprawowało się. Najłatwiej jest je znaleźć przy silnikach benzynowych ABF (2.0 16V Golf III GTI 150 KM), 9A (2.0 16V 136 KM), PG (G60) albo przy początkowych AGR.

Opublikowano

Koszt całości sprzęgła: 100-150 zł zamach ze śrubkami, 370 zł sprzęgło, 30 zł przesyłka, toczenie zamachu 40-50 zł. Łącznie "całe" 550-600 zł

te ceny to za nowe czesci?

Opublikowano

te ceny to za nowe czesci?

Tarcza, docisk, łożysko oporowe sprzęgła nowe; zamach używany po przetoczeniu płaszczyzny roboczej w specjalisycznym zakładzie - więc daje to komplet praktycznie nowy.

Opublikowano

te ceny to za nowe czesci?

Tarcza, docisk, łożysko oporowe sprzęgła nowe; zamach używany po przetoczeniu płaszczyzny roboczej w specjalisycznym zakładzie - więc daje to komplet praktycznie nowy.

na czym polega to toczenie? mysle ze moglbym to sobie sam przetoczyc, skad miales informacje ze przetoczenie pomaga? jakies szczegoly?

Opublikowano

Musashi podziwiam Twój upór ale przyjmij do wiadomości, że sprzęgło Sachs nr katalogowy 3000 332 001 jest seryjnie stosowane w silnikach diesla 1.9 TDI (np. 1Z, AGR). Znam bardzo wiele takich motorów mających po 400-500 kkm i nadal jeżdżacych.

Więc wszelkie teoretyczne rozważania o szkodliwości tej tarczy dla układu napędowego są jakimiś lekkimi fanaberiami :cool1:

co do AGR to czytalem na forum skody ze sprzeglo potrafi duzo wytrzymac, ale teraz nie wiem czy przypadkiem nie chodzi o to ze kolo zamachowe nie pada czy faktycznie sprzeglo daja rade? jako ze sam szukam rozwiazania na ok 160km (bo po samej zmianie wtryskow sprzeglo zaczelo sie slizgac) warto szukac uzywki od AGR? skrzynia chyba taka sama jak ALH? jaro444

z tym toczeniem to chyba nie chodzi o zbicie masy?

Opublikowano

skrzynia w zasadzie o oznaczeniu DQY lub EGR, chodzi o to aby dobrać koło zamachowe z początku produkcji AGR bo potem o ile dobrze pamiętam w tym silniku również stosowano zweimassenschwungrad czyli dwumasowe koło zamachowe, nie jestem jednak w stanie podać od jakiego nr nadwozia stosowano ZMS.

Opublikowano

w pewnych szczegolnych sytuacjach niewlasciwa charakterystyka pracy zastosowanych sprezyn tlumiacych w sprzegle z G60, moze dzialac niekorzystnie na uklad napedowy. a wiec i na silnik.

jako ze nie jest sie w stanie w warunkach warsztatowych zbadac jak owo sprzeglo funkcjonuje w silniku diesla, jestem zwolennikiem czesci dedykowanych.

Musashi podziwiam Twój upór ale przyjmij do wiadomości, że sprzęgło Sachs nr katalogowy 3000 332 001 jest seryjnie stosowane w silnikach diesla 1.9 TDI (np. 1Z, AGR). Znam bardzo wiele takich motorów mających po 400-500 kkm i nadal jeżdżacych.

Więc wszelkie teoretyczne rozważania o szkodliwości tej tarczy dla układu napędowego są jakimiś lekkimi fanaberiami :cool1:

Zastosowanie tego zestawu:

:cool1:

generalnie, moze rzeczywiscie zbyt sie czepiam, jakby nie bylo ALH to spokojny silnik i sprzeglo w nim wielkich momentow nie przenosi

Opublikowano
ALH to spokojny silnik i sprzeglo w nim wielkich momentow nie przenosi

tu się zgadzam w całej rozciągłości, sam jeżdżę z tym silnikiem, skrzynią DQY i ZMS, przelatałem na nim już 177 kkm ale na fabrycznym sofcie i koło dwumasowe jak na razie daje rady ale z drugiej strony polecam to co podaje jaro4444 bo wielu z jego porad skorzystało z pozytywnym efektem. [br]Dopisany: 21 Maj 2009, 08:42_________________________________________________jaro4444 o ile dobrze pamiętam to miałeś taki silnik w Seacie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...