Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] 2,8 193 KM czy 1,8T 150KM plusy i minusy


G-ME

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wyglasda tak, auto ma miec 200KM czy zrobic to z 1,8 T czy kupic 2,8 V6

Plusy 2,8

dzwiek

bezproblemowy wolnossak

seria praswie 200KM

Minusy

?????

Plusy 1,8T

podatne na modyfikacje

???

Minusy

awaria turbo

koniecznisc podniesienia mocy o 30%

Jako znawcy co polecacie, osobiscie zawsze bylem za 1,8T ale moze 2,8 bedzie bardziej bezproblemowe, podejrzewam ze spalanie na zblizonym poziomie bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wyglasda tak, auto ma miec 200KM czy zrobic to z 1,8 T czy kupic 2,8 V6

Plusy 2,8

dzwiek

bezproblemowy wolnossak

seria praswie 200KM

Minusy

?????

Plusy 1,8T

podatne na modyfikacje

???

Minusy

awaria turbo

koniecznisc podniesienia mocy o 30%

Jako znawcy co polecacie, osobiscie zawsze bylem za 1,8T ale moze 2,8 bedzie bardziej bezproblemowe, podejrzewam ze spalanie na zblizonym poziomie bedzie

Kolego przejrzyj dokładnie forum

wiele razy juz był poruszany ten watek :baseball: :baseball: :baseball:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, oby dwa silniki są godne polecenia. Te rzeczy które napisałeś to trafne spostrzeżenia. Myślę, że spalanie będzie większe w 2.8 V6 w konczu to 6 cylindrów.

Jeżeli chodzi o wybór to: kupujesz 2.8 30V koniecznie quattro (moim zdaniem) masz stał moc pod 200 PS i piękny dźwięk V6. (od 0-100 : 7.4)

kupujesz 1.8 T również quattro, brak dźwięku konieczne mody żeby coś zrobić z tego silnika. Silnik troszkę tańszy w eksploatacji. Choć uważać z turbo i całym dodatkowym osprzętem.

tydzień temu miałem okazje jeździć w ten sam dzień oboma takimi samochodami: mój wybór V6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to tylko 1.8T silnik elastyczny, podatny na mody, przy normalnej jeździ spali na pewno mniej niż 2.8.. Jeżeli zamierzasz coś modować to wybierz 1.8T bo aby coś wystrugać z 2.8 pójdziesz w grube $$$..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosta odpowiedz jak zamierzasz modowac to kupujesz 1.8 t jak masz zamiar poprostu sie przemieszczac bierz 2.8 chociaz ja osobiscie nie lubie tego motoru wolny , pali duzo , itd. 1.8 T to najbardziej znany motor masz mase konfiguracji i mozliwosci tuningu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zeby dojsc do osiagow 2,8 to tez troche kosztuje wg mnie ok 3000, a dzwieku v6 nic nie zastapi, natomiast dzwieku zaworu upustowego tez :) wydaje mi sie ze Vałka bedzie mniej problemowa i idioto odporna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to tylko 1.8T silnik elastyczny

co ty za brednie gadasz, od kiedy R4 turbo jest elastyczne ? no chyba, ze porownujesz do 1.6 100km

poczytaj definicje elastycznosci, a nie gadasz brednie bo jestes zakochany w swoim 1.8T, a silniki V to tylko z gazet znasz

w 2.8 30V masz 200NM przy 1000obr/min i nie spada ponizej tego az do odcinki, a w 1.8T 150km taki moment to jest maksymalny w przedziale od 2 do niecalych 5 tys. jak turbo pompuje, przed 2tys. obr to jazda nazwac nie mozna - po programie to sie oczywiscie zmieni, ale i tak przebiegu momentu 1.8T nie bedzie mialo nigdy jak 2.8 V6 30V

zeby jechac podobnie jak 2.8 to w 1.8T musi byc ok. 180-185km, od ok. 185km juz 1.8T bedzie gora - glownie za sprawa znacznie krotszej skrzyni (np. na 5-tym biegu w 1.8T sa identyczne obroty jak na 4-tym w 2.8, na 5tce sa o ok. 20% nizsze, jesli czasem wyjezdzasz na trase to ma jednak znaczenie)

osobiscie nie znam nikogo kto mial V6 czy V8 i zmienil auto na doladowane R4 .... no chyba ze o 2x wiekszej mocy, lub sprawy finansowe

a pytanie ktory silnik bedzie bardziej bezproblemowy to chyba retoryczne bylo ...

zreszta mase juz bylo na forum o tych silnikach, oba silniki to najbardzdziej polecane jednostki benzynowe do A4 (poza S4 oczywiscie), sam musisz sie przejechac obydwoma i porownac ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm widze, ze walka trwa miedzy zwolennikami V6 i turbo :gwizdanie:

Ja tylko zwroce uwage na roznice wagi... 1.8T po dobrym chipie objedzie "wolno ssajacego" V6. Jednak wydaje mi sie, ze awaryjnosc po chipie wzrasta dosc mocno

Kolega musi rozwazyc za i przeciw, co bedzie robil z samochodem i ile/jak jezdzi. Sluchanie pogladow skrajnych ( uzytkownicy V6 vs 1.8T ) moze nie wniesc nic nowego do tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ładnie pięknie ale awaryjność po DOBRYM CHIPIE nie będzie większa niż po SERYJNYM 1.8t.

Co do elastyczności to pewnie że v6 fajnie ciągnie już z dołu i nikt nie powie że jest inaczej...

Przy V6 nie musisz martwić się AŻ TAK ciśniecia na dość zimnym motorze. Oczywiście przy 1.8t dochodzi też gaszenie silnika, po pałowaiu można dopiero jak jest turbina ostudzona...Może pomóc w tym "turbo timer" więc da się to przeżyć :wink4:

Tak jak na to patrzę to kwestia tego co "pytający" chce robić...tzn czy będzie modować czy pozostaje seria...

TYLKO proszę zauważyć kwestię taką iż 2.8 może przestać w końcu przynosić ODPOWIEDNIĄ radochę... :naughty: i zacznie się problem, więc radzę założycielowi DOBRZE się zastanowić !

Po co mają być później wątki "chcę uturbinić V6, ile by to kosztowało", a jak się wie ile to kosztuje to CHYBA każdy rezygnuje :gwizdanie:

Założycielu....skorzystaj z :szukaj: i sam sobie odpowiedz czego oczekujesz i co będziesz w PRZYSZŁOŚCI oczekiwał...Jest to ciężkie ale każdy będzie zachwalał swoje, więc lepiej wyrób swoje zdanie...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup sobie S4 bedziesz mial i V6 i jeszcze 2 wiatraki :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup sobie S4 bedziesz mial i V6 i jeszcze 2 wiatraki :naughty:

:good: :good: :good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to tylko 1.8T silnik elastyczny

co ty za brednie gadasz, od kiedy R4 turbo jest elastyczne ? no chyba, ze porownujesz do 1.6 100km

poczytaj definicje elastycznosci, a nie gadasz brednie bo jestes zakochany w swoim 1.8T, a silniki V to tylko z gazet znasz

eMeM to są moje odczucia, wg mnie jak na silnik 1.8.. jest elastyczny i tyle.. bo poruszałem się innymi wozidełkami.., które przy tej pojemności..elastyczności po prostu nie miały...

Nie twierdzę, że 1.8 T jest elastyczniejsze od V6 tak dla jasności..kolegi eMeM i nie wiem skąd masz wiedzę, że nie jeździłem V-ką.. :gwizdanie:

Tak czy inaczej ja kolejny raz wybrałbym 1.8T :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat chyba do zamkniecia.

Wybor padl na S4 :decayed::kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu mowicie z 1.8 jest szybsze od 2.8 ? Może jechalem jakims parchem ale 2.8 spod swiatel nie ma szans do seri 1.8t. Rozpędza sie jak kolubryna. Na trasie 1.8t w seri nie ma wiekszych szans ale z meijsca to nie wiem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chyba jeździłeś prarchem, bo katalogowo do 100, to sekunda przewagi, a już przy tych ogólnie dobrych osiągach to spora różnica.

Moim zdaniem 1.8T nie masz szans objechać 2.8 30V

I to jest dobre stwierdzenie:

zeby jechac podobnie jak 2.8 to w 1.8T musi byc ok. 180-185km, od ok. 185km juz 1.8T bedzie gora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego punktu widzenia im urządzenie prostsze tym lepsze. Samochody turbo są świetne ale jak są nowe, a potem to trzeba się liczyc z wydatkami serwisowymi. Nie powinny one byc bardzo duże dla normalnego jeżdżenia ale jak chcesz utrzymać samochód w super stanie, tak aby turbo znaczyło turbo a nie jedynie znaczek na karoserii to wszystkie części powinny być nowe. Spojrzyj w cennik części oryginalnych i odpowiedź sama się nasuwa. 2.8 to super jednostka tylko dużo pije benzyny, na autostrady super, do miasta ... ? , no zabawa napewno jest.

Ja bym kupował 2.8 - bardziej niezawodny i moment inny.

Zdrówka

Ron :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe aczkolwiek do 100 to 2.8q na suchym bylo o dlugosc auta za mna... dostalem zadyszki przy 140 :naughty:

Ps. Jaka jest różnica w wadze 1.8t i 2.8 ?

Osobiscie gdybym wyrabial na benzyne bez kolopotu to 2.8 napewno bardziej by mnie zadowolilo nizeli 1.8t glownie ze wzgledu na uklad V i dziwięk motoru. 200ps dla mnie jest wystarczające i nie kusiloby mnie rezac w mocy bo zbyt duze koszta sa :D Chyba ze swap na 1.8t :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...