Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Po co wałki wyrównoważające (moje zdanie)


piotrsob1

Rekomendowane odpowiedzi

Majki trzeba było się przejechać moim. Mam porównanie bo jechałem twoim autkiem i u Ciebie chodzi równiutko... uwierz mi...

A co do Turdziego to miał jakieś problemy tylko nie pamiętam czy akurat z wałkami.

Przecież jemu cały dól silnika na gwrancji wymienili w pierwszym autku

ale pamietajcie o statystyce.

w tych watkach pojawiaja sie ludzie z problemami. osob ktore wypowiadaja sie pozytywnie jak ja czy Majki sa jednostki ze wzgledu na brak problemow = potrzeby.

rowniez wiele pojazdow jest odsprzedawanych ze wzgledu na sygnal z ASO lub mechanika ze z autem sa problemy i lepiej sie go pozbyc.

na takich podstawach bezsensowne jest budowanie opini nt silnika nie mowiac juz o marce.

aby opinie byly miarodajne nalezaloby przepytac nt awaryjnosci np 100.ooo uzytkownikow pojazdow z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majki trzeba było się przejechać moim. Mam porównanie bo jechałem twoim autkiem i u Ciebie chodzi równiutko... uwierz mi...

A co do Turdziego to miał jakieś problemy tylko nie pamiętam czy akurat z wałkami.

Przecież jemu cały dól silnika na gwrancji wymienili w pierwszym autku

ale pamietajcie o statystyce.

w tych watkach pojawiaja sie ludzie z problemami. osob ktore wypowiadaja sie pozytywnie jak ja czy Majki sa jednostki ze wzgledu na brak problemow = potrzeby.

rowniez wiele pojazdow jest odsprzedawanych ze wzgledu na sygnal z ASO lub mechanika ze z autem sa problemy i lepiej sie go pozbyc.

na takich podstawach bezsensowne jest budowanie opini nt silnika nie mowiac juz o marce.

aby opinie byly miarodajne nalezaloby przepytac nt awaryjnosci np 100.ooo uzytkownikow pojazdow z tym silnikiem.

:good: :good: :good: też już to kiedyś pisałem.

Jeśli by przejzec forum to wyjdzie że wzystko co robi audi to kupa zlomu... a wynika to z bardzo prostego powodu... Niestety 80% użytkowników zagląda na forum dopiero jak ma jakiś problem...

nikt nie napisze przecież (nie zalozy wątku) sam od siebie "mój BLB jest za***isty i nic się nie psuje", ale jak zacznie się coś dziać to właczy swoje commodore i naskrobie :decayed: :decayed: :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaznaczam z wyjatkiem silnkow V6 i V8 uzytkowalem juz prawie wszystkie silniki montowane w audi i benzynowe i diesle.

najwiekszy staz mam z AVF/AWX, BLB i AFN. kolejnosc wg ilosci przejechanych km. ( tym ostatnim ok 20.ooo km).

mam znajomych ktorzy od nowosci bezwarayjnie eksploatuja BLB i BRE przebiegi rzedu 250.ooo km.

chodzi mi tylko i wylacznie o niegeneralizowanie.

fakt ze 20 osobom z forum wysypaly sie te silniki nie znaczy ze to zlom. to bledne zalozenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie się nic nie dzieje poza tym że telepie troche... i w sumie nigdy na ten silnik nie narzekałem bo nie miałem powodów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:good: :good: :good: też już to kiedyś pisałem.

Jeśli by przejzec forum to wyjdzie że wzystko co robi audi to kupa zlomu... a wynika to z bardzo prostego powodu... Niestety 80% użytkowników zagląda na forum dopiero jak ma jakiś problem...

nikt nie napisze przecież (nie zalozy wątku) sam od siebie "mój BLB jest za***isty i nic się nie psuje", ale jak zacznie się coś dziać to właczy swoje commodore i naskrobie :decayed: :decayed: :decayed:

dokladnie o to chodzi.

kupilem a4 z silnikiem BLB z pelna premedytacja, swiadomy potencjalnych problemow, byc moze dlatego latwiej mi je zaakceptowac drgania biegu jalowego, nadwrazliwosc na jakosc paliwa czy tez dlugie uruchamianie silnika.[br]Dopisany: 12 Marzec 2010, 23:47_________________________________________________

mnie się nic nie dzieje poza tym że telepie troche... i w sumie nigdy na ten silnik nie narzekałem bo nie miałem powodów...

no telepie, myslalem nad tym duzo. ale mam brak pomyslow.

grupa 013 OK, grupa 023 OK moc i zuzycie paliwa w normie. wiec niech sobie telepie. drgania odczuwa moja dziewczyna, wiec sa silniejsze niz w AVF, ale nie sa one uciazliwe, najwyzej zastanawiajace.

jezeli bede chcial miec aksamitny chod silnika kupie pojazd z silnikiem benzynowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do długiego uruchamiania silnika to jest to spowodowane EGRem. Każdy BLB długo keci.

Ja poprosiłem Patryka z CompSportu o wyłączenie progranowe EGRu i od tego czasu silnik łapie dosłownie od razu.

Wystarczy "cyknąć" stacyjkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co wałki - bo miały spowodować w silniku 4 cylindrowym porównywalny poziom drgań jak w V6 (R6 jest poza konkurencją w tej liczbie cylindrów :wink4: ).

Miały spowodować, ale wyszło jak wyszło - w bardzo dobrze przemyślanej modułowej konstrukcji wpakowano jeden zbyt mały element - zabierak. Pomijam już napęd, bo ten na kołach jest całkiem OK. Gdyby zabierak miał o 2-3 milimetry większy wymiar, też już by nie było problemu.

Poza tym 2.0 16 V z poprawioną głowicą to bardzo fajne motory. Potężna wytrzymałość układu korbowo - tłokowego, bezproblemowe bloki, bardzo wydajny paliwowo układ wtryskowy (PD Bosch), bardzo dobra wymiana ładunku w głowicy 16V. Przy zachowaniu odpowiedniej kultury eksploatacyjnej sprawują się bardzo pozytywnie. Poza drganiami na jałowych bez porównania lepsza kultura pracy jak 1,9 TDI.

Bardzo dobry zawias, doskonałe materiały wykończeniowe, dobre wyciszenie, fajne nagłośnienie - ogólnie duże zadowolenie.

Księgowy wkradł się za to tam gdzie nie powinien - seryjny układ hamulcowy 288x25 i 245x10 mm to totalna kpina w wozie ważącym 1600 kg.

Mały SWAP hamulców i poprawka silnika (choćby program) i ten wóz jest naprawdę bardzo fajnym samochodem.

Ja osobiście wychodzę z założenia, że jak mi padnie motor (mimo, że mam świeży słupek) to założę następny i w drogę :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do Turdziego to miał jakieś problemy tylko nie pamiętam czy akurat z wałkami.

Przecież jemu cały dól silnika na gwrancji wymienili w pierwszym autku

tak w pierwszym , wymienili motor ale mam jakeisprzeczucie ze cos tam pokombinowali z tymi wlakami , bo bo tej wynianie byl tylko gorzej........

Ale czy Turdziemu padl naped wałków? Nie on walczył z telepaniem, bujaniem..

wibracjami podczas jazdy , mrowienie i bujanie na jalowym mie nie przeszkadza , raz dostalem A3 1,9 TDI jako auto zastepczez tak uwalonym kolem dwumasowym ze balem sie ze sie po drodze do domu urwie , i co auto chodzilo jak benzyna , zadyc wibracji , mrowienia jak bym nie slyszal tylko odglosu silnika to bym wogole nie wiedzial ze jade klekotem.Czyli jednak sie da ..... mi tylko o to chodzi i jak w przyszlym roku nie wymienie na benzynowe B8 to pewnie poprawie go troche ( usune te walki ) i zostane dluzej z tym autem bo mi sie nim dobrze jezdzi ........ ( za wyjatkiem czujnika filtra czasteczek i wynainy uszczelki pod deklem - wszystko na gwarancji , z autem nie dzieje sie nic )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... kurcze Turdzi, ale ja żadnych wibracji w czasie jazdy nie mam i nigdy nie miałem... (tzn. miewam jak pokrzywie tarcze, ale po wymianie jest zawsze super :)) :gwizdanie: :gwizdanie:

Myślałem że chodzi Ci o telepanie na jałowym... To się dogadaliśmy... :decayed::wink4: Ja o jednym, Ty o drugim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do długiego uruchamiania silnika to jest to spowodowane EGRem. Każdy BLB długo keci.

Ja poprosiłem Patryka z CompSportu o wyłączenie progranowe EGRu i od tego czasu silnik łapie dosłownie od razu.

Wystarczy "cyknąć" stacyjkę :)

hmm.

generalnie dlugie uruchamianie silnika to zabezpieczenie przez producenta dwumasa. twarde uruchamianie silnika jest bardzo duzym obciazeniem ukladu tlumiacego.

stad wymyslono miekki start po wlaczeniu rozrusznika, dawka jest sukcesywnie zwiekszana az do uzyskania przez czujnik obrotow walu pewnej obrotowej. dopiero wtedy ok 6 stego cyklu pracy dawana jest pelna dawka. silnik startuje miekko. w sumie jest to bardzo korzystne nie tylko dla dwumasa ale rowniez dla ukladu korbowodowo tlokowego - miekko startujac pojawiaja sie w nim mniejsze przeciazenia co daje mniejsze zuzycie mechaniczne. najbardziej istotne przy uruchamianiu zimnego silnika.

decyzje o takim uruchamianiu silnika podjeto ze wzgledu na zle doswiadczenia z motorami AWX-o pochodnymi. VAG mial ogromne koszty napraw gwarancyjnych spowodowanych usterkami dwumasow. takie oprogramowanie okazalo sie skutecznym panaceum.

programowo, szybkie uruchamianie tego silnika uzyskuje sie przez podanie od razu pelnych dawek startowych. egr nie ma zadnego wplywu na uruchamianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to widocznie Patryk zmienił przy okazji dawki startowe. :)

Dwumasa i tak mam zarypanego a wnerwia mnie to odpalanie, więc w sumie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... kurcze Turdzi, ale ja żadnych wibracji w czasie jazdy nie mam i nigdy nie miałem... (tzn. miewam jak pokrzywie tarcze, ale po wymianie jest zawsze super :)) :gwizdanie: :gwizdanie:

Myślałem że chodzi Ci o telepanie na jałowym... To się dogadaliśmy... :decayed::wink4: Ja o jednym, Ty o drugim...

ja niestety mam delikatne bo delikatne ale sa :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do tematu SWAPA'a układu korbowo - tłokowego to za parę dni ruszy taka modernizacja w BLB. Zamontowany zostanie wał od silnika BKD + pompa oleju BKD. Postaram się zrobić dokładniejszy manual tej operacji wraz ze zdjęciami i kosztorysem.

Jak na dziś wiem, że komplet śrub do korbowodów i podpór wału kosztuje w ASO (rabat -15%) około 140 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał korbowodowy, pompa oleju, łamacz fali olejowej, łańcuszek, napinacz - wszystko z motoru BKD z przebiegiem ok. 70 kkm - 800 zł wraz ze smokiem oleju, śruby 140 zł, tylne uszczelnienie wału ok. 300 zł, przednie uszczelnienie 40 zł, śruba mocująca koło zębate rozrządu - jak pamiętam coś ok 30 zł, komplet panewek głównych i korbowodowych Kolben Schmitt ok. 220 - 240 zł, łożysko igiełkowe wałka sprzęgłowego - 30 zł.

Do tego dojdzie nowy rozrząd, olej, filtr oleju. Ale to koszta nie związane z modyfikacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do tematu SWAPA'a układu korbowo - tłokowego to za parę dni ruszy taka modernizacja w BLB. Zamontowany zostanie wał od silnika BKD + pompa oleju BKD. Postaram się zrobić dokładniejszy manual tej operacji wraz ze zdjęciami i kosztorysem.

Jak na dziś wiem, że komplet śrub do korbowodów i podpór wału kosztuje w ASO (rabat -15%) około 140 zł.

rewelacja , jak dacie rade to pofotografujcie dobrze mocowanie napinacza lancuszka , i jak pasi ten ogranicznik fali olejowej do istniejacych kanalow olejowych bloku blb.No i jesli to nie tajemnica kto i gdzie podjal sie wykonania tej operacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

No, ja tez nie widze plusow rozwiazania walkow wyrownowazajacych, :thumbdown: , moze ktoz zna ten patent zakladany w innych markach(tak z ciekawosci)?

Kazdy z nas decydowal sie na kupno audi na podstawie wieloletnich doswiadczen z audi 80,100,B5,B6 ,itd.Byly(SA) to auta raczej niezawodne!

Na pewno nie trzeba bylo po przejechaniu nimi 100tys.wyciagac calych bebechow !

Nalezy tez pamietac ze B7 bylo produkowane w latach boomu na te samochody i menagerowie z Ingolstad srubowali normy produkcji co odbilo sie niestety na ich jakosci...

Co do aut polisingowych-w czasie lisingu auta MUSZA byc serwisowane zeby zachowac gwarancje tak jak kazded inne.Moga miec zniszczona tapicerke wywalone zawieszenie , skrzynie biegow , ale nie srodek silnika :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

No, ja tez nie widze plusow rozwiazania walkow wyrownowazajacych, :thumbdown: , moze ktoz zna ten patent zakladany w innych markach(tak z ciekawosci)?

Kazdy z nas decydowal sie na kupno audi na podstawie wieloletnich doswiadczen z audi 80,100,B5,B6 ,itd.Byly(SA) to auta raczej niezawodne!

Na pewno nie trzeba bylo po przejechaniu nimi 100tys.wyciagac calych bebechow !

Nalezy tez pamietac ze B7 bylo produkowane w latach boomu na te samochody i menagerowie z Ingolstad srubowali normy produkcji co odbilo sie niestety na ich jakosci...

Co do aut polisingowych-w czasie lisingu auta MUSZA byc serwisowane zeby zachowac gwarancje tak jak kazded inne.Moga miec zniszczona tapicerke wywalone zawieszenie , skrzynie biegow , ale nie srodek silnika :kox:

1. oczywisce ze walki wyrownowazajace sa stosowane przez wielu producentow, poczytaj sobie, stosuje je chociazby ford, renault, opel itd, itd, idea znana od lat.

2. to w takim razie dlaczego podniesli jakosc materialow wnetrza?

3. skoro nie odpowiada tobie jakosc audi, sprzedaj je i kup sobie, inne auto

4. czy tobie przydazyl sie problem z walkami czy napedem pompy olejowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Musashi-

to w takim razie dlaczego podniesli jakosc materialow wnetrza?

Tu sie z toba zgadzam -jakosc materjalow, nie wykonczenia :tongue4:sprobuj usunac plame po sniegu domowym sposobem(nie jestem fanem skory) :no:

Kupilem sobie dwie B7,(1,8TBFB,2,0TDI BPW) bo jak napisalem-bylo to logiczna konsekwencja uzytkowania poprzednich generacji(naprzyklad takiej jak twoja :good:),dzieki za sugestie zmiany marki ale pozwol , ze o mojej kasie sam zadecyduje :evil:

Jeszcze nie nie jestem ci w stanie odpowiedziec czy mam problem z walkami,odpowiem w srode bo jutro dizelek jedzie na ASO bo silnikiem szarpie czasami na postoju :confused4:

pozd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...