Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Po co wałki wyrównoważające (moje zdanie)


piotrsob1

Rekomendowane odpowiedzi

Czytając wątek kolegi Piero na temat swapu silnika BKD do A4, zmusiłem swoją muzgownicę do pewnych przemyśleń i wyszło mi że Audi mocno przekombinowało z tymi wałkami wyrównoważającymi.

Z tego co wiem fabryka montowała tylko motorki 2,0 tdi z wałkami wyrównoważającymi, które nota bene po większym przebiegu dostają większych lub mniejszych luzów kątowych względem wału (zużycie łańcuszka lub kół zębatych napędu + luzy na nieszczęsnym imbusiku pompy oleju).

Powoduje to szczególnie w połączeniu z korekcją dawki paliwa na wolnych obrotach powstawanie układu rezonansowego który chce wyrwać silnik z mocowania i powoduje coraz szybsze zużycie tego układu mechanicznego :naughty:

Ciekawy jestem kiedy do tego dojdą inżynierowie od " przewagi dzięki technice ". :polew:

Moja B7-ka miała 52 kkm udokumentowanego przelotu w niemcowni jak ją kupowałem, i już czułem nierównomierną pracę na wolnych obrotach.

Ciekaw jestem czy te motorki wyjeżdżając z fabryki chociaż pracują równo.... :sick3:

Według mnie cały ten układ wałków to jeden wielki niewypał, który ma same wady które postaram się wypunktować:

- zamiast zakładanej poprawy równomierności pracy daje po pewnym przebiegu efekt dokładnie odwrotny

- niepotrzebnie komplikuje budowę silnika

- zdecydowanie podnosi koszt silnika i jego serwisu

- zdecydowanie zmniejsza niezawodność silnika

- z racji że nic w przyrodzie się nie porusza bez tarcia (chyba że w próżni) na pewno zwiększa zużycie paliwa

- zwiększa masę samochodu...

Jak ktoś zna jakieś zalety to proszę pisać :cool1:

Pozdro dla wszystkich Forumowiczów. :)

P.S.

Jak bym przed zakupem był na forum to na pewno bym się rozejrzał za 3,0 tdi :tongue4:

I małe pytanko do znawców tematu czy można wywalić ten "niewypał" z silnika, jeżeli tak to co będzie potrzebne i jaki przybliżony koszt przeróbki ?

Zapraszam do dyskusji.

Odnośnik do komentarza