Lishoo Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Witam, kiedyś jak grzebałem sobie w silniku odkręciłem sobie zawór od EGR aby zobaczyć czy się nie zasyfił, było troszkę sadzy ale tak to było ok. Jednak po sprawdzeniu jego szczelności, poprzez dmuchanie w niego okazuje się że niestety puszcza powietrze, jak się mu przyjrzałem to wypaliło się albo przerdzewiało troszkę metalu w tym zaworze i ten tłoczek jak jest domknięty to i tak nie spełnia swojego zadania. Zastanawiam się teraz czy zaślepić EGR czy szukać jakiejś dobrej używki, jak myślicie ?
Kolkov Opublikowano 21 Maja 2009 Opublikowano 21 Maja 2009 ile osób tyle opinii, ja przymierzam się do zaklejenia przeczytaj ten wątek, tu jest sporo o EGR http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_czy_egr_powoduje_spadek_mocy-t70443.0.html i ten http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t19331.0.html;highlight=egr
Musashi Opublikowano 21 Maja 2009 Opublikowano 21 Maja 2009 sadzisz ze trafisz uzywany w dobrym stanie?
Lishoo Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Opublikowano 21 Maja 2009 Wszystko zależy od tego co oznacza w 'dobrym stanie' jeżeli będzie sprawny i nie będzie wypalony to ja bym to nazwał w dobrym stanie, a jeżeli miały wyglądać jak nówka to wątpię czy taki się znajdzie biorąc pod uwagę temperaturę w której pracuje A tak poza tym to zaślepiłem dzisiaj jak na razie EGR, czymś takim Zrobiłem to z kawałka blachy, odrysowałem sobie uszczelkę najpierw, a później wyciąłem gilotyną, wywierciłem otworki, wyszlifowałem boschem i po założeniu nie widać nawet że jest zaślepiony muszę tylko jeszcze sprawdzić czy jest szczelnie.
riko a4 Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 JA MIAŁEM WCIŚNIĘTE KAWAŁEK ŚRUBKI W WĘZYK OD POD CIŚNIENIA ZAWÓR NIE DZIAŁAŁ .POWYŻEJ 2600TYS.OBR.SILNIK NAGLE TRACIŁ MOC .
wojtekce Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 JA MIAŁEM WCIŚNIĘTE KAWAŁEK ŚRUBKI W WĘZYK OD POD CIŚNIENIA ZAWÓR NIE DZIAŁAŁ .POWYŻEJ 2600TYS.OBR.SILNIK NAGLE TRACIŁ MOC . pisz małymi literami :gwizdanie:
prometeusz86 Opublikowano 24 Maja 2009 Opublikowano 24 Maja 2009 Witam, kiedyś jak grzebałem sobie w silniku odkręciłem sobie zawór od EGR aby zobaczyć czy się nie zasyfił, było troszkę sadzy ale tak to było ok. Jednak po sprawdzeniu jego szczelności, poprzez dmuchanie w niego okazuje się że niestety puszcza powietrze, jak się mu przyjrzałem to wypaliło się albo przerdzewiało troszkę metalu w tym zaworze i ten tłoczek jak jest domknięty to i tak nie spełnia swojego zadania. Zastanawiam się teraz czy zaślepić EGR czy szukać jakiejś dobrej używki, jak myślicie ? witam a mozesz mi powiedziec jakie objawy miałes tego ze ten EGR nie spełniał swojego zadania i ogolnie powiedziec do czego on słuzy? pozdrawiam
spinecki Opublikowano 24 Maja 2009 Opublikowano 24 Maja 2009 Wszystko zależy od tego co oznacza w 'dobrym stanie' jeżeli będzie sprawny i nie będzie wypalony to ja bym to nazwał w dobrym stanie, a jeżeli miały wyglądać jak nówka to wątpię czy taki się znajdzie biorąc pod uwagę temperaturę w której pracuje A tak poza tym to zaślepiłem dzisiaj jak na razie EGR, czymś takim Zrobiłem to z kawałka blachy, odrysowałem sobie uszczelkę najpierw, a później wyciąłem gilotyną, wywierciłem otworki, wyszlifowałem boschem i po założeniu nie widać nawet że jest zaślepiony muszę tylko jeszcze sprawdzić czy jest szczelnie. I jak - dalo Ci to cos?
Lishoo Opublikowano 25 Maja 2009 Autor Opublikowano 25 Maja 2009 witam a mozesz mi powiedziec jakie objawy miałes tego ze ten EGR nie spełniał swojego zadania i ogolnie powiedziec do czego on słuzy? pozdrawiam Tak jak kolega napisał wyżej , ale tak w skrócie to jeżeli silnik nie jest pod obciążeniem to zamiast czystego powietrza wpuszcza trochę spalin do silnika, tyle teorii A zauważyłem dopiero po wyciągnięciu, przeczyszczeniu i dmuchnięciu w niego, powinien być szczelny, a nie był, później zauważyłem że jest taka małe wyżłobienie i przechodzi tamtędy powietrze/spaliny. I jak - dalo Ci to cos? W praktyce, uszczelniło zawór EGR nie dokłada mi cały czas spalin do czystego powietrza, więc troszkę lepiej się jeździ
szkopek Opublikowano 30 Maja 2009 Opublikowano 30 Maja 2009 ja u siebie tez dzisiaj zaslepilem (mimo ze EGR dzialal dobrze :gwizdanie:) przy okazji odkrecilem i wyczyscilem kolektor dolotowy byl niezle zaklejony(wlasnie przez spaliny z EGR i olej z odmy silnika).Wrazenia z jazdy probnej pozytywne.... pozdro
gzrybol Opublikowano 30 Maja 2009 Opublikowano 30 Maja 2009 Witam Co prawda ja nie zaślepiałem EGR-a ale jak przywiązałem tą dzwignie co chodzi tak że się nie ruszała to auto było tak żywe jak diabli po zmiane biegu szło tak jak by to był nieprzerwany ciąg. Też sie zastanawiem nad zaśepieniem ale słyszałem opinie że to turbinie szkodzi.
szkopek Opublikowano 30 Maja 2009 Opublikowano 30 Maja 2009 starsze auta nie mialy EGR-a i turbawki nie padaly.....
grzes1150 Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 Wszystko zależy od tego co oznacza w 'dobrym stanie' jeżeli będzie sprawny i nie będzie wypalony to ja bym to nazwał w dobrym stanie, a jeżeli miały wyglądać jak nówka to wątpię czy taki się znajdzie biorąc pod uwagę temperaturę w której pracuje A tak poza tym to zaślepiłem dzisiaj jak na razie EGR, czymś takim Zrobiłem to z kawałka blachy, odrysowałem sobie uszczelkę najpierw, a później wyciąłem gilotyną, wywierciłem otworki, wyszlifowałem boschem i po założeniu nie widać nawet że jest zaślepiony muszę tylko jeszcze sprawdzić czy jest szczelnie. Ja mam tak samo od prawie roku. Zaślepiłem bo jak odkręciłem kolektor ssący i zobaczyłem ile sadzy i nagaru podobnego do asfaltu było w kolektorze ssącym to odrazu wiedziałem co z tym zrobić. W kolektorze połowa przekroju kanałów była zarośnięta tym nagarem. Teraz silnik jest karmiony wyłącznie czystym powietrzem a kolektor w środku wyczyszczony na błysk. Wężuk mam podpięty i EGR pracuje ale w podkładce między EGR a kolektorem brak dużego otworu.
szkopek Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 tak zrobili to po cos a chodzilo im o dostosowanie emisji spalin do obecnych norm
grzes1150 Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 tak zrobili to po cos a chodzilo im o dostosowanie emisji spalin do obecnych norm Dokładnie. To czysta ekologia. Zimny motor kopci najbardziej bo dostaje wyższe dawki paliwa a żeby kopcił mniej silnik jest karmiony wtórnie tym syfem. Wizualnie nic więcej nie kopci więc po co się przejmować a jak ktoś jest zapalonym ekologiem to niech się przesiądzie na rower
rtocki Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 Oczywiście że tak, doskonale to widać np. w silnikach aut ciężarowych: na przestrzeni lat są to często prawie te same jednostki którym ze względu na kolejne normy po kolei dodawało się różne szajsy ekologiczne, powodujące dodatkowe komplikacje i ew. ograniczenia parametrów, czy to EGR (MAN) - ale tylko do pewnej mocy, bo potem już kicha, czy też wtrysk mocznika (ciekawe kiedy w osobówkach płaczący bezpodstawnie ekomaniacy zażądają zbiorniczka na AdBlue) no i DPF-y (te cuda już niektórzy forumowicze mają). Podobnie było przy wprowadzaniu katalizatorów, auta z tamtych lat występowały często w dwóch wersjach mocy silnika tylko ze względu na osłabienie, które powodował katalizator. Dla żywotności i parametrów silnika wszystkie te układy nie wnoszą żadnych dobrodziejstw, a co do ekologii to całość zanieczyszczeń wydzielanych przez pojazdy samochodowe nie stanowi nawet procenta tego co produkuje przemysł, no ale tego się nie nagłaśnia, lepiej przykuć się do drzewa żeby przypadkiem obwodnica (przekornie z mniejszą emisją, bo ruch płynniejszy) nie powstała...
Plastic600 Opublikowano 1 Czerwca 2009 Opublikowano 1 Czerwca 2009 ja w mojm traktorze zaślepiłem jeździ tak samo ,i nie puszcza ani grama dymu wydaje mi sie tylko ze spaliny bardziej jebią pozdrawam
voodi22 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Wszystko zależy od tego co oznacza w 'dobrym stanie' jeżeli będzie sprawny i nie będzie wypalony to ja bym to nazwał w dobrym stanie, a jeżeli miały wyglądać jak nówka to wątpię czy taki się znajdzie biorąc pod uwagę temperaturę w której pracuje A tak poza tym to zaślepiłem dzisiaj jak na razie EGR, czymś takim Zrobiłem to z kawałka blachy, odrysowałem sobie uszczelkę najpierw, a później wyciąłem gilotyną, wywierciłem otworki, wyszlifowałem boschem i po założeniu nie widać nawet że jest zaślepiony muszę tylko jeszcze sprawdzić czy jest szczelnie. kolego te foki to chyba z mojego wątku z Toledo Club
Grzesiekkbc Opublikowano 7 Listopada 2009 Opublikowano 7 Listopada 2009 Koledzy może ktoś wkleić fotki z silnika 1z jak zaślepił ten wężyk od EGR-a ? Proszę bo chcę to w poniedziałek zrobić a nie wiem jak to zaślepić poprawnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się