Patrox Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 Witam, mam problem ze sciąganiem auta w prawą stronę. Jak jeździłem w zimie na oponach 205/50/17 nie było to odczuwalne. Zauwazyłem to dopiero po zmianie na 18. Myślałem że to może wadliwe opony po czym kupiłem nowe, problem dalej sie pojawia. JAk jest mokro problem sie nasila i nawet przy małej predkości auto zachowouje sie tak jakby nie miało powietrza w prawym kole i sciąga. Pozamieniałem opony prawa na lewą i nadal to jest. Pojechałem na zbieżność i wszytko jest w porządku. Ostatnio zmieniłem hamulce na 321mm i myślałem że może tłoczek sie przycina i blokuje jedno koło ale tak nie jest. CZy ktoś z was miał podobny problem, dodam że w zawieszeniu nie stwierdziłem żadnych luzów. Pozdrawiam
Doman13 Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 mnie ściągało jak mi padł górny przedni wahacz. sprawdź ten wahacz dokładnie, jak nie on to nie mam więcej pomysłu.
komar11 Opublikowano 24 Maja 2009 Opublikowano 24 Maja 2009 ja po prostu sprawdziłbym tłoczki zacisków czy nie są gdzieś zapieczone,
Patrox Opublikowano 24 Maja 2009 Autor Opublikowano 24 Maja 2009 Tłoczki chyba gdyby były zapieczone to jedno koło mocniej by sie grzało. Na podniesionym aucie ruszałem na jałowym biegu kołami i kręca się normalnie. Także raczej wykluczam tłoczek. A co do górnego wachacza to który mam sprawdzić. Miałes luz, pukało ci coś czy po prostu sciągało w prawo. Z góry dziękuję
Doman13 Opublikowano 26 Maja 2009 Opublikowano 26 Maja 2009 jak mnie znosiło przez wahacz to dało się to zdiagnozować dopiero jak auto było na podnośniku i miało zdjęte koło. Wtedy mechanik wykrył ten walnięty wahacz. Jak auto stało na kołach to on żadnych luzów nie miał i nic nie wychodziło, ani nie pukało
rafalkor75 Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 kolego twoje auto w standardzie ( zapewne) było na obreczach 16 calowych i jesli wstawiasz wieksze obrecze nalezy wyregulowac zbieznosc gdyz dopuszczalny błąd czy tez raczej odchyłka zbieznosci zmienia sie i tak na 16 jeszcze jest w granicach normy wrzucasz 17 czujesz róznice a jak wrzucisz wieksze to.....wtedy tez zazwyczaj oprócz znoszenia pojazdu mozna odczuc ze kierownica tez jest lekko odchylona przy jezdzie na wprost pozdrawiam
Patrox Opublikowano 20 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2009 A wiec od ostatniego razu została wymieniona poduszka silnika z prawej strony, przedni i tylni wahacz z przodu z prawej strony, 2 razy została ustawiona zbieżnośc co by wykluczyło mozliwość złego ustawienia i problem nadal jest bez zmian. W końcu założyłem 2 zimowe koła na przód 205/50/17 i problem ustał. Co by było śmieszniej te koła co były na przodzie 18 wsadziłem na tył i jest wszystko kit. Po prostu ręce mi opadają co to może być bo juz wszystkie możliwe opcje zostały sprawdzone!!!!! :shocked: :shocked: :shocked: :shocked:
krzysiek23 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 a same fele bez opon byly wywazane nie maja bicia? bo na tyle nie ma to takiego znaczenia i jezeli fele maja lekkie bicia to i tak ich nie odczujeszwidac ze masz cos nie tak z kolami felga-opona skoro po zmianinie na inne sie poprawilo....moze odwaznik gdzies sie odkleil,lub opony ze zlym cisnieniem lub fela lekko krzywa
Patrox Opublikowano 21 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2009 a same fele bez opon byly wywazane nie maja bicia? bo na tyle nie ma to takiego znaczenia i jezeli fele maja lekkie bicia to i tak ich nie odczujeszwidac ze masz cos nie tak z kolami felga-opona skoro po zmianinie na inne sie poprawilo....moze odwaznik gdzies sie odkleil,lub opony ze zlym cisnieniem lub fela lekko krzywa Te opony 225/40/18 nówki Dunlop Sp sport Maxx co były na przodzie załozyłem teraz na tył i jest ok. Cisnienie sprawdzam co 2 dni także na pewno to nie jest to.
Gość tymona4 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 a bardzo cie ściąga może to być coś w zawieszeniu sprawdź je dobrze :mysli:
Pucek Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 a może ściąga cię tylko na niektórych drogach? wiadomo że po założeniu 18 cali z takimi oponami to trzeba kierownicę trzymać dwoma rękami, ściąga auto na różne strony w koleinach, na każdej nawierzchni tak się dzieje???? ciekawy problem, skoro opony dobre, zawias też, zbieżność też, powietrze w oponach to samo, no ciekawe, spróbuj od kogoś pożyczyć jakieś 18 na takich samo szerokich oponach, załóż i będziesz widział czy dalej jest to samo, no ale na moje oko to to nie powinno być to
Flyer Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Ale dajecie rady... :doh1: Przeciez napisal, ze po zamianie przodu z tylem problem ustal. Patrox, a zamieniales kola przednie stronami?
Patrox Opublikowano 21 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2009 Ale dajecie rady... :doh1: Przeciez napisal, ze po zamianie przodu z tylem problem ustal. Patrox, a zamieniales kola przednie stronami? Jeszcze nie bo to sa opony kierunkowe. W przyszłym tygodniu kolega Arkadius pożyczy mi swoje 235/45/17 koła i wtedy sprawdzę ostatecznie czy to koła. Dziś gadałem z Jaro4444 i on miał w miarę podobny problem. A mianowicie miał wybita prawą końcówkę kierowniczą. Po wymianie ustało. U mnie póki co wszystko jest ok i nic nie puka ale jeśli podmiana kół nie pomorze to zajmę się wymianą koncówek
variocustoms Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Patrox jak masz zbieżność ustawioną ? W wielowahaczowym powinno być inaczej niż zwykle w FWD tj. przód zbieżnie a nie rozbieżnie a tył także zbieżnie, ja mam ustawione na przód 1 st zbieżnie i tył 1 st zbieżnie i mam opony 225/40/18 Cont Sport Contact 3 + gwint Tein i auto jedzie jak po szynach, Adas założył Eibachy - 30 mm i ma Dunlopy Sport Maxx i uważam, że te opony mają wpływ na prowadzenie auta pomimo tak samo ustawionej zbieżności, jego auto ucieka przy każdym przyspieszaniu i jest nerwowe w prowadzeniu.
Patrox Opublikowano 22 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2009 MAm dokłądnie tak samo, spężyny Eibach plus amory czerwone sline. I mam podobny objaw że auto jest bardzo nerwowe a oprócz tego skręca w prawo. Zbieżność była robiona na porządnej Niemieckiej maszynie Beissbach gdzie nawet masz do wyboru obniżone zawieszenie s-line. Jak uda mi sie zrobić dziś skana z wydruku to wkleję fotkę. POZdrawiam
variocustoms Opublikowano 22 Czerwca 2009 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Byłeś może tym autem w DE, widomo jakie są nasze drogi i nadmiar mocy w FWD nie sprzyja dobrej trakcji, looknę w tego skana.
Patrox Opublikowano 22 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2009 Skanu nie miałem kiedy zrobić, wklejam foty:
variocustoms Opublikowano 22 Czerwca 2009 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Trochę słabo widać ale generalnie kiszka i się nie dziwię, że ściąga, tak jak pisałem, daj lepszego skana i pogadam z mistrzem od geometrii ale ja mam przód razem zbieżny 1 st. tj. na - i tył tak samo i jest mega dobra przyczepność, przy 200 puszczam kierownicę i jedzie prosto.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się