maciekg Opublikowano 31 Maja 2006 Opublikowano 31 Maja 2006 Wczoraj w koncu odebralem auto od mechanika. Po wymianie oleju (shell helix 10-40) silnik na wolnych obrotach zaczal cykac. Podczas jazdy (zwłaszcza podczas gwałtownego ruszania) zapala sie kontrolka smarowania. Po ok 1 minucie gasnie. Stan oleju jest w normie. W czym moze byc problem ?
Gość zdeniu Opublikowano 31 Maja 2006 Opublikowano 31 Maja 2006 cykanie to typowy objaw popychaczy natomiast co do kontrolki to tak jak by było słabe cisnienie: moze konczy sie pompa oleju moze za rzadki olej moze jakis kanał olejowy gdzies sie przytkal i przy wiekszych obrotach jest nie wyroba
mydlo Opublikowano 31 Maja 2006 Opublikowano 31 Maja 2006 Wczoraj w koncu odebralem auto od mechanika. Po wymianie oleju (shell helix 10-40)silnik na wolnych obrotach zaczal cykac. Podczas jazdy (zwłaszcza podczas gwałtownego ruszania) zapala sie kontrolka smarowania. Po ok 1 minucie gasnie. Stan oleju jest w normie. W czym moze byc problem ? dokładnie to samo ostatnio przerabiam. Nie wiem co to może być. Pisałem na forum tutaj i AKP i nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi. Trzeba się wybrać do mechaniora. Maciekg jak byś coś się dowiedział to daj mi znać.
Gość Murzyn Opublikowano 31 Maja 2006 Opublikowano 31 Maja 2006 a dzieje sie tak bez wzgledu na to czy silnik jest cieply czy zimny??
maciekg Opublikowano 1 Czerwca 2006 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2006 Cykanie slychac na cieplym silniku, przy samym uruchomieniu jest OK
Gość zdeniu Opublikowano 1 Czerwca 2006 Opublikowano 1 Czerwca 2006 Cykanie slychac na cieplym silniku, przy samym uruchomieniu jest OK wychodzi na to ze za rzadki olej :neutral:
maciekg Opublikowano 1 Czerwca 2006 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2006 Czy to cos groznego ? Czy z tym mozna dalej jezdzic ? Jaki olej mam kupic ? zalany byl shell helix 40 - A4 1995, 1.8) 180 tys.
Pikuś Opublikowano 1 Czerwca 2006 Opublikowano 1 Czerwca 2006 wychodzi na to ze za rzadki olej 10-40 i za rzadki ?? Cos tu innego jest chyba przyczyna. Ale dziwne jest, ze podczas gwaltownego ruszania zapala sie kontrolka, gdzie obroty wzrastaja wiec i cisnienie oleju tez. Czy to cos groznego ? Czy z tym mozna dalej jezdzic ? Jaki olej mam kupic ? Proponowalbym Ci podjechac do kogos kto Ci zbada cisnienie oleju. Jezdzic z zapalajaca sie kontrolka to nie bardzo. Albo jak cos to zalej mineralnym i zobaczysz.
szogun0 Opublikowano 2 Czerwca 2006 Opublikowano 2 Czerwca 2006 wychodzi na to ze za rzadki olej 10-40 i za rzadki ?? Cos tu innego jest chyba przyczyna. Ale dziwne jest, ze podczas gwaltownego ruszania zapala sie kontrolka, gdzie obroty wzrastaja wiec i cisnienie oleju tez. ? Ale siła bezwładności oddziałuje na olej i przesuwa się do tyłu, przez co pompa pompuje go mniej. To samo dzieje się podczas gwałtownych hamowań, gdzie też spada ciśnienie smarowania.
Pikuś Opublikowano 2 Czerwca 2006 Opublikowano 2 Czerwca 2006 Ale siła bezwładności oddziałuje na olej i przesuwa się do tyłu, przez co pompa pompuje go mniej. To samo dzieje się podczas gwałtownych hamowań, gdzie też spada ciśnienie smarowania. Co Ty za glupoty gadasz. To jakbys gwaltownie hamowal z predkosci 220 to az do zatrzymania moze wcale by nie bylo smarowania bo olej by sobie uciekl do przodu?? hihihi. Inzynierowie napewno tak zaprojektowali miske i umieszczenie pompy oraz obliczyli ilosc oleju zeby nie dochodzilo do takich sytuacji. I jak moze mniej pompowac jesli jest dosc oleju i jest zasysany przez pompe??
piurko Opublikowano 2 Czerwca 2006 Opublikowano 2 Czerwca 2006 Fiat 125 miał tak , że przy ostrym hamowanku zapalała się lampka :mrgreen: Ale A4 to nie 125 z technologią sprzed 40 lat :mrgreen: :razz:
ono Opublikowano 2 Czerwca 2006 Opublikowano 2 Czerwca 2006 Fiat 125 miał tak , że przy ostrym hamowanku zapalała się lampka :mrgreen: Ale A4 to nie 125 z technologią sprzed 40 lat :mrgreen: :razz: W nowej BMW M5 chwalą sie że wlasnie maja taki system ktory zapobiega zasysaniu powietrza przez smok przy ostrych zakretach itd , myslisz ze w A4 to juz jest od 10 lat ?
Pikuś Opublikowano 2 Czerwca 2006 Opublikowano 2 Czerwca 2006 W nowej BMW M5 chwalą sie że wlasnie maja taki system ktory zapobiega zasysaniu powietrza przez smok przy ostrych zakretach itd , myslisz ze w A4 to juz jest od 10 lat ? No moze w Audi jeszcze nie bylo ale to sie tyczylo tez wczesniejszych wypowiedzi. Wiec dla mnie jest smieszne, ze kontrolka by sie zapalala przy ostrym ruszaniu. No a jesli sie myle to chyba w wiekszosci tych silnikow by sie zapalala, a juz na pewno jakby byl olej np. 0-40.
ono Opublikowano 2 Czerwca 2006 Opublikowano 2 Czerwca 2006 Nie no jasne że kontrolka nie powinna sie zapalać. Napisalem tylko że przy duzych przechylach jest taki problem.Więc po rondzie dlugo latac nie wolno bo silnik zatarty hehe
mydlo Opublikowano 3 Czerwca 2006 Opublikowano 3 Czerwca 2006 Wczoraj w koncu odebralem auto od mechanika. Po wymianie oleju (shell helix 10-40)silnik na wolnych obrotach zaczal cykac. Podczas jazdy (zwłaszcza podczas gwałtownego ruszania) zapala sie kontrolka smarowania. Po ok 1 minucie gasnie. Stan oleju jest w normie. W czym moze byc problem ? A więc ja wymieniłem u siebie olej i jest już OK zalałem Mobil 1 10 W40. A już myslałem że bedzie mnie czekał remoncik:)
Gość Murzyn Opublikowano 3 Czerwca 2006 Opublikowano 3 Czerwca 2006 szogun0 napisał/a:Ale siła bezwładności oddziałuje na olej i przesuwa się do tyłu, przez co pompa pompuje go mniej. To samo dzieje się podczas gwałtownych hamowań, gdzie też spada ciśnienie smarowania. Co Ty za glupoty gadasz. to nie sa glupoty tylko 100% prawda, mialem teraz minimum oleju i przy gwaltownym hamowaniu zapalala sie kontrolka (na komputerze (!) )
Pikuś Opublikowano 3 Czerwca 2006 Opublikowano 3 Czerwca 2006 zapalala sie kontrolka (na komputerze (!) ) Moze Ci sie klocki koncza??
Pikuś Opublikowano 3 Czerwca 2006 Opublikowano 3 Czerwca 2006 A to nie powinna Ci sie zapalic kontrolka z symbolem oleju?? Bo z tego co ja wiem to tak.
Gość Murzyn Opublikowano 3 Czerwca 2006 Opublikowano 3 Czerwca 2006 A to nie powinna Ci sie zapalic kontrolka z symbolem oleju?? Bo z tego co ja wiem to tak. hehe to sie zle zrozumielismy. Oleju jest minimum, ale nie ponizej minimum. Jezeli byloby ponizej to faktycznie zapalala by sie kontrolka z symbolem oleju
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się