Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka smarowania i cykanie w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj w koncu odebralem auto od mechanika. Po wymianie oleju (shell helix 10-40)

silnik na wolnych obrotach zaczal cykac. Podczas jazdy (zwłaszcza podczas gwałtownego ruszania) zapala sie kontrolka smarowania. Po ok 1 minucie gasnie. Stan oleju jest w normie.

W czym moze byc problem ?

Opublikowano

cykanie to typowy objaw popychaczy

natomiast co do kontrolki to tak jak by było słabe cisnienie:

moze konczy sie pompa oleju

moze za rzadki olej

moze jakis kanał olejowy gdzies sie przytkal i przy wiekszych obrotach jest nie wyroba

:cool:

Opublikowano
Wczoraj w koncu odebralem auto od mechanika. Po wymianie oleju (shell helix 10-40)

silnik na wolnych obrotach zaczal cykac. Podczas jazdy (zwłaszcza podczas gwałtownego ruszania) zapala sie kontrolka smarowania. Po ok 1 minucie gasnie. Stan oleju jest w normie.

W czym moze byc problem ?

dokładnie to samo ostatnio przerabiam. Nie wiem co to może być. Pisałem na forum tutaj i AKP i nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi. Trzeba się wybrać do mechaniora.

Maciekg jak byś coś się dowiedział to daj mi znać.

Opublikowano

a dzieje sie tak bez wzgledu na to czy silnik jest cieply czy zimny??

Opublikowano
Cykanie slychac na cieplym silniku, przy samym uruchomieniu jest OK

wychodzi na to ze za rzadki olej :neutral:

Opublikowano

Czy to cos groznego ? Czy z tym mozna dalej jezdzic ? Jaki olej mam kupic ? zalany byl shell helix 40 - A4 1995, 1.8) 180 tys.

Opublikowano
wychodzi na to ze za rzadki olej

10-40 i za rzadki ?? Cos tu innego jest chyba przyczyna. Ale dziwne jest, ze podczas gwaltownego ruszania zapala sie kontrolka, gdzie obroty wzrastaja wiec i cisnienie oleju tez.

Czy to cos groznego ? Czy z tym mozna dalej jezdzic ? Jaki olej mam kupic ?

Proponowalbym Ci podjechac do kogos kto Ci zbada cisnienie oleju.

Jezdzic z zapalajaca sie kontrolka to nie bardzo. Albo jak cos to zalej mineralnym i zobaczysz.

Opublikowano
wychodzi na to ze za rzadki olej

10-40 i za rzadki ?? Cos tu innego jest chyba przyczyna. Ale dziwne jest, ze podczas gwaltownego ruszania zapala sie kontrolka, gdzie obroty wzrastaja wiec i cisnienie oleju tez. ?

Ale siła bezwładności oddziałuje na olej i przesuwa się do tyłu, przez co pompa pompuje go mniej. To samo dzieje się podczas gwałtownych hamowań, gdzie też spada ciśnienie smarowania.

Opublikowano
Ale siła bezwładności oddziałuje na olej i przesuwa się do tyłu, przez co pompa pompuje go mniej. To samo dzieje się podczas gwałtownych hamowań, gdzie też spada ciśnienie smarowania.

Co Ty za glupoty gadasz. To jakbys gwaltownie hamowal z predkosci 220 to az do zatrzymania moze wcale by nie bylo smarowania bo olej by sobie uciekl do przodu?? hihihi. Inzynierowie napewno tak zaprojektowali miske i umieszczenie pompy oraz obliczyli ilosc oleju zeby nie dochodzilo do takich sytuacji.

I jak moze mniej pompowac jesli jest dosc oleju i jest zasysany przez pompe??

Opublikowano

Fiat 125 miał tak , że przy ostrym hamowanku zapalała się lampka :mrgreen:

Ale A4 to nie 125 z technologią sprzed 40 lat :mrgreen: :razz:

Opublikowano
Fiat 125 miał tak , że przy ostrym hamowanku zapalała się lampka :mrgreen:

Ale A4 to nie 125 z technologią sprzed 40 lat :mrgreen: :razz:

W nowej BMW M5 chwalą sie że wlasnie maja taki system ktory zapobiega zasysaniu powietrza przez smok przy ostrych zakretach itd , myslisz ze w A4 to juz jest od 10 lat ?

Opublikowano
W nowej BMW M5 chwalą sie że wlasnie maja taki system ktory zapobiega zasysaniu powietrza przez smok przy ostrych zakretach itd , myslisz ze w A4 to juz jest od 10 lat ?

No moze w Audi jeszcze nie bylo ale to sie tyczylo tez wczesniejszych wypowiedzi.

Wiec dla mnie jest smieszne, ze kontrolka by sie zapalala przy ostrym ruszaniu.

No a jesli sie myle to chyba w wiekszosci tych silnikow by sie zapalala, a juz na pewno jakby byl olej np. 0-40.

Opublikowano

Nie no jasne że kontrolka nie powinna sie zapalać. Napisalem tylko że przy duzych przechylach jest taki problem.Więc po rondzie dlugo latac nie wolno bo silnik zatarty hehe

Opublikowano
Wczoraj w koncu odebralem auto od mechanika. Po wymianie oleju (shell helix 10-40)

silnik na wolnych obrotach zaczal cykac. Podczas jazdy (zwłaszcza podczas gwałtownego ruszania) zapala sie kontrolka smarowania. Po ok 1 minucie gasnie. Stan oleju jest w normie.

W czym moze byc problem ?

A więc ja wymieniłem u siebie olej i jest już OK zalałem Mobil 1 10 W40.

A już myslałem że bedzie mnie czekał remoncik:)

Opublikowano
szogun0 napisał/a:

Ale siła bezwładności oddziałuje na olej i przesuwa się do tyłu, przez co pompa pompuje go mniej. To samo dzieje się podczas gwałtownych hamowań, gdzie też spada ciśnienie smarowania.

Co Ty za glupoty gadasz.

to nie sa glupoty tylko 100% prawda, mialem teraz minimum oleju i przy gwaltownym hamowaniu zapalala sie kontrolka (na komputerze (!) )

Opublikowano
zapalala sie kontrolka (na komputerze (!) )

Moze Ci sie klocki koncza??

Opublikowano

A to nie powinna Ci sie zapalic kontrolka z symbolem oleju?? Bo z tego co ja wiem to tak.

Opublikowano
A to nie powinna Ci sie zapalic kontrolka z symbolem oleju?? Bo z tego co ja wiem to tak.

hehe to sie zle zrozumielismy. Oleju jest minimum, ale nie ponizej minimum. Jezeli byloby ponizej to faktycznie zapalala by sie kontrolka z symbolem oleju

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...