Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Dziwne dźwięki pod maską


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Olej co 15 tys.

Opublikowano

Zależy jakiego oleju używasz (LL czy zwykły). Przy standardowym oleju wymieniałbym co 10tyś lub co 12m-cy. Jeśli chodzi o rozrząd - jeśli miałeś wymieniany przy 120tyś to następnym razem przypada na 180 000.

Powiedz mi jeszcze - obejrzałeś a w zasadzie odsłuchałeś filmiki do których dałem linki? Czy dźwięk który mam u siebie to to samo co przytrafiło się Twojej furce? I czy jak wyłączyłeś klimę to stukot zmniejszał się/zanikał?

Opublikowano

podobny dzwiek to czy klima dzialala czy nie stukot byl bez zmian

odnosnie oleju mam Long Lifei nabity

a co do rozzadu to w serwisie powiedzieli mi ze teraz na 240tys musze

serwis pokazuje ze moge jeszcze zrobic 17700 i musze oddac na serwisowaniea zrobilem okolo2tys na tym oleju

Opublikowano

Zależnie od użytego oleju LL można zrobić od 15 do 30tyś (bodajże zależnie od użytego oleju) - w książce lub na kartce przy oleju wbijają Ci datę następnej "wizyty". Czasem też na rachunku masz dopisek "gwarancja mobilności LL na 30 tyś". Ja przy ostatnim serwisie, za namową kolegów z forum przesiadłem się z Castrola SLX III LL 5W30 na standardowy olej - ponoć jest "zdrowszy" dla silnika. Wybór padł na Motula Specific 505.01 5W40 - i coś w tym jest bo Castrola motor żarł mi jak głupi a na Motulu mijają 3 miesiące od serwisu i miarka nadal wskazuje ten sam poziom. W zasadzie sprawa zamknięta bo już masz "zalane" ale przemyśl temat przy okazji następnego serwisu.

Wracając jeszcze do sprawy rozrządu - wszystko zależy od tego po jakich drogach się poruszasz. Jeśli śmigasz przede wszystkim po autostradkach to możliwe że wymianę rozrządu można przeciągnąć do 240t. Na polskie warunki przyjeło się że I = 120 a każda następna co 60t.

A teraz temat sprężarki - chyba zaryzykuję 450 zyli i przejadę się nabić to nowe łożysko na koło pasowe kompresora. Sam już nie potrafię ocenić co tak naprawdę stuka (ostatnia diagnoza - napinacz :/). Za 2 tyg. mam trasę do Bielska a tydzień później kolejną na zlot OOOO do Piły. Wolałbym do tego czasu mieć już sprawne autko...

BTW - wymieniłeś w końcy kompresor czy tylko koło pasowe? Jaka cena za całą usługę i ile czasu to trwało?

Opublikowano

W Środę na 8:15 jestem umówiony z mechanikiem. Dam znać co i jak po powrocie...[br]Dopisany: 26 Czerwiec 2009, 14:25_________________________________________________Dziś wykonałem dodatkowe testy z klimą - jak dam na ECON i OFF = hałasuje. Jak tylko włączę klimę i załączy się went - cisza. Nie powinno czasem być odwrotnie?

Opublikowano

W Środę na 8:15 jestem umówiony z mechanikiem. Dam znać co i jak po powrocie...[br]Dopisany: 26 Czerwiec 2009, 14:25_________________________________________________Dziś wykonałem dodatkowe testy z klimą - jak dam na ECON i OFF = hałasuje. Jak tylko włączę klimę i załączy się went - cisza. Nie powinno czasem być odwrotnie?

siemka....

u mnie jest tak samo. jak klima jest wlaczona to jest cisza jak ja wylacze to przez chwile slychac klekot i po okolo 10s robi sie cicho, troche pochodzi i znowu klekocze ale juz cichutko lekko zauwazalnie...

Panowie ile mozna na tym jezdzic

pozdrawiam wszystkich

Opublikowano

W Środę na 8:15 jestem umówiony z mechanikiem. Dam znać co i jak po powrocie...[br]Dopisany: 26 Czerwiec 2009, 14:25_________________________________________________Dziś wykonałem dodatkowe testy z klimą - jak dam na ECON i OFF = hałasuje. Jak tylko włączę klimę i załączy się went - cisza. Nie powinno czasem być odwrotnie?

siemka....

u mnie jest tak samo. jak klima jest wlaczona to jest cisza jak ja wylacze to przez chwile slychac klekot i po okolo 10s robi sie cicho, troche pochodzi i znowu klekocze ale juz cichutko lekko zauwazalnie...

Panowie ile mozna na tym jezdzic

pozdrawiam wszystkich

Jutro wszystkiego się dowiem i dam znać :)

Opublikowano

marecki z tego co mi w serwisie powiedzieli to lepiej nie jezdzic bo jak jest tam luz i pasek spadnie to moze sie dostac w okolice rozrzadu :(

ja mam juz wymienione i moge jezdzic ale droga to byla imprezka

u mnie klekotalo i przy dzialajacej klimie i na off i na econ czym nizsze obroty tym glosniej slychac bylo

a takie pytanko mam bart ty tez masz automat ??

Opublikowano

kurde to ja mam to samo nawet wymienilem sprzeglo wraz z lorzyskim i nadal terkocze jak jest wylaczona czy w trybie econ

Nawet mnie nie strasz... ;(

marecki z tego co mi w serwisie powiedzieli to lepiej nie jezdzic bo jak jest tam luz i pasek spadnie to moze sie dostac w okolice rozrzadu :(

ja mam juz wymienione i moge jezdzic ale droga to byla imprezka

u mnie klekotalo i przy dzialajacej klimie i na off i na econ czym nizsze obroty tym glosniej slychac bylo

a takie pytanko mam bart ty tez masz automat ??

Tak, multitronic dokładnie.

Opublikowano

kurde to ja mam to samo nawet wymienilem sprzeglo wraz z lorzyskim i nadal terkocze jak jest wylaczona czy w trybie econ

Nawet mnie nie strasz... ;(

marecki z tego co mi w serwisie powiedzieli to lepiej nie jezdzic bo jak jest tam luz i pasek spadnie to moze sie dostac w okolice rozrzadu :(

ja mam juz wymienione i moge jezdzic ale droga to byla imprezka

u mnie klekotalo i przy dzialajacej klimie i na off i na econ czym nizsze obroty tym glosniej slychac bylo

a takie pytanko mam bart ty tez masz automat ??

Tak, multitronic dokładnie.

no nie strasze tez jestem wkur.... wydalem 650 zl i dalej terkocze i niewiem co robic czy jezdzic az calkiem sie rozpadnie czy ma tak byc bo dos dziwna sprawa ze przy wylaczonej klimie terkocze a nie odwrotnie

Opublikowano

siemka panowie

dzisiaj pojechałem do kumpla co robi konserwacje klimy i je naprawia (zn demontuje, wysyła do firmy która mu regeneruje i zakłada) posłuchał mojego klekotu i zadzwonił do gościa tam gdzie wysyła. Po kilku pytaniach jaki to rocznik i model gosciu stwierdził że mogą byc dwie rzeczy. Pierwsze że w środku sprężarki jest jakiś element elastyczny który z biegiem czasu dostaje luzu i po wyłączeniu klimy słychać klekot, dokałdnie to jest tak że jak klima chodzi to ten element jest naprężony i nie ma luzu, jak braknie ociążenia to przez chwilę dostaje luzu i jak się dostosuje do obciążenia to klekocze. W zależności jak się zmienia obciążenie paska klekot może się pojawiać ale juz sporadycznie i po cichu. Drugie to sprężarka może się zacierać (tłok czy tłoki, nie łożysko).

Żeby to sprawdzić to trzeba wytegować cały gaz z olejem do czystego zbiornika w urządzeniu do napełniania klimy i sprawdzić czy nie ma w nim opiłków, jak będą, nawet najmniejsze to znaczy że klima się zaciera, jak olej jest czysty oznacza wyrobiony element elastyczny.

I teraz koszty:

Jak to ten element to 120-160 zł plus robota

jak sprężarka to niestety wymiana na nówke lub regeneracja, regeneracja to cena około 900 i dwa lata gwarancji plus montaż

co do jeżdzenia:

jak to ten elemencik to mozna jezdzic, jak sie zrypie to poprostu klima się wyłączy i nie bedzie chłodziła, koszt naprawy wtedy taki sam jakby chciał wymieniać profilaktycznie, jezeli sie zatrze sprężarka (nie łożysko) to też podobno można jeździć, ale nie wiem czy dokładnie kumpla zrozumiałem

Zaznaczam tylko że gościu z firmy co regenerują mówił o mojej sprężarce a ja mam avf z 2004 (podobno w innych rocznikach i modelach silnika może być inna sprężarka i te objawy mogą oznaczać coś innego) a mój problem to zanikające klekotanie przez około 10s - 20s po wyłączeniu klimy do bardzo cichego lub całkowitego zaniku klekotu no i jeszcze gościu tłumaczył kumplowi przez telefon a pozniej kumpel mi także wiecie :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzwoniłem do speca z którym jutro jestem umówiony. Powiedział że jak już wyciągniemy sprężarkę to wszystko się wyjaśni - sprawdzałem jego aukcje na allegro. Zregenerowaną sprężarkę do A4 ma wystawioną za 650zł - u mnie też 2004 AVF - mam nadzieję że w ostateczności przypasi. Chociaż modlę się o to żeby walnięte było tylko łożysko...

Chociaż tak sobie myślę że skoro mam to samo co Robert - który wymienił łożysko i nadal stuka - to pewnie jednak klęka kompresor ;(

8:15 melduję się w warsztacie - naprawa 3 lub 4h. Powinienem zjechać do domu ok 14/15 i wtedy wszystko opiszę. Do jutra :good:

Opublikowano

Dzwoniłem do speca z którym jutro jestem umówiony. Powiedział że jak już wyciągniemy sprężarkę to wszystko się wyjaśni - sprawdzałem jego aukcje na allegro. Zregenerowaną sprężarkę do A4 ma wystawioną za 650zł - u mnie też 2004 AVF - mam nadzieję że w ostateczności przypasi. Chociaż modlę się o to żeby walnięte było tylko łożysko...

Chociaż tak sobie myślę że skoro mam to samo co Robert - który wymienił łożysko i nadal stuka - to pewnie jednak klęka kompresor ;(

mysle ze jak sie zaciera sprezarka to jescze trzeba doliczyc koszty plukania ukladu oklo 1000 zl w sumie wyjdzie 2000 zl

8:15 melduję się w warsztacie - naprawa 3 lub 4h. Powinienem zjechać do domu ok 14/15 i wtedy wszystko opiszę. Do jutra :good:

siemka panowie

dzisiaj pojechałem do kumpla co robi konserwacje klimy i je naprawia (zn demontuje, wysyła do firmy która mu regeneruje i zakłada) posłuchał mojego klekotu i zadzwonił do gościa tam gdzie wysyła. Po kilku pytaniach jaki to rocznik i model gosciu stwierdził że mogą byc dwie rzeczy. Pierwsze że w środku sprężarki jest jakiś element elastyczny który z biegiem czasu dostaje luzu i po wyłączeniu klimy słychać klekot, dokałdnie to jest tak że jak klima chodzi to ten element jest naprężony i nie ma luzu, jak braknie ociążenia to przez chwilę dostaje luzu i jak się dostosuje do obciążenia to klekocze. W zależności jak się zmienia obciążenie paska klekot może się pojawiać ale juz sporadycznie i po cichu. Drugie to sprężarka może się zacierać (tłok czy tłoki, nie łożysko).

Żeby to sprawdzić to trzeba wytegować cały gaz z olejem do czystego zbiornika w urządzeniu do napełniania klimy i sprawdzić czy nie ma w nim opiłków, jak będą, nawet najmniejsze to znaczy że klima się zaciera, jak olej jest czysty oznacza wyrobiony element elastyczny.

I teraz koszty:

Jak to ten element to 120-160 zł plus robota

jak sprężarka to niestety wymiana na nówke lub regeneracja, regeneracja to cena około 900 i dwa lata gwarancji plus montaż

co do jeżdzenia:

jak to ten elemencik to mozna jezdzic, jak sie zrypie to poprostu klima się wyłączy i nie bedzie chłodziła, koszt naprawy wtedy taki sam jakby chciał wymieniać profilaktycznie, jezeli sie zatrze sprężarka (nie łożysko) to też podobno można jeździć, ale nie wiem czy dokładnie kumpla zrozumiałem

Zaznaczam tylko że gościu z firmy co regenerują mówił o mojej sprężarce a ja mam avf z 2004 (podobno w innych rocznikach i modelach silnika może być inna sprężarka i te objawy mogą oznaczać coś innego) a mój problem to zanikające klekotanie przez około 10s - 20s po wyłączeniu klimy do bardzo cichego lub całkowitego zaniku klekotu no i jeszcze gościu tłumaczył kumplowi przez telefon a pozniej kumpel mi także wiecie :)

Pozdrawiam

jak sie zaciera sprezarka to jescze trzeba doliczyc koszty plukania ukladu okolo 1000 zl w sumie wyjdzie 2000 zl odpusczam sobie naprawe mam nadzieje ze wyczyma mi jescze przez wakacje po wakacjach trzeba wystawic na sprzedaz furke

Opublikowano

Ufff u mnie już po problemie. Problem dotyczył oczywiście koła pasowego, ale po kolei...

Zaczęliśmy od ściągnięcia dolnej osłony silnika - po jej zdjęciu kompresor widać jak na dłoni. Na dzień dobry okazało się że nie mam kompresora o nr który uzyskałem w ASO. Zamiast końcówki BJ mam BA (wycofany w maju 2005 i zastąpiony modelem BF) - jeśli ktoś chce coś rezać przy kompresorze to wypadałoby to sprawdzić w pierwszej kolejności. Naklejka z numerem katalogowym części jest naklejona pod spodem sprężarki. Tak się składa że konstrukcja kompresorów BJ i BA jest inna - dobrze że nie kupowałem żadnych części bo na bank bym wtopił. Na ETCE wyraźnie widać że w BJ koło pasowe przykręcane jest osobną śrubą - w BA gwint wychodzi z kompresora.

Wracając jednak do sprawy - teraz zabraliśmy się za macanko koła pasowego. Ewidentny luz w elemencie obracającym się w środku (nie powinniśmy nim ruszyć - nie chodzi tu o całe koło pasowe tylko element który obraca się wewnątrz, ten na śrubie). Po zdjęciu paska wielorowkowego, w następnej kolejności wyjęcie sprężarki (po uprzednim zassaniu czynnika) a następnie demontaż i rozebranie koła pasowego... Koło pasowe w środku poza łożyskiem ma również przegródki w których znajdują się gumowe klocki (pewnie jakaś amortyzacja czy coś, nie wiem dokładnie a nie zapytałem). W moim przypadku wszystko było pokruszone i porozpierdzielane po całym wnętrzu koła pasowego (łożyska na szczęście, nadal OK). Najpierw czyszczenie, potem wymiania wszystkich w/w klocków i składamy. Na koniec ponowne nabicie klimy i... NARESZCIE CISZA :D

Cała operacja kosztowała mnie 350zł (naprawa, montaż i demontaż, ponowne nabicie klimy i sprawdzenie szczelności układu). Zakład z którego usług skorzystałem znajduje się w Suchym Lesie k/Poznania. Jeśli znajdą się chętni - wrzucę namiary na serwis :)

Jeśli chodzi o przyczynę mojej usterki - trudno to jednoznacznie określić. W każdym bądź razie zostałem ostrzeżony przed załączaniem/wyłączaniem klimatyzacji na wysokich obrotach. Ponoć w moim kompresorze NIE MA SPRZĘGŁA! Dlatego tak nagły zryw w bardzo szybkim tempie może wykończyć nam sprężarkę...

To tyle. Ja mam już spokój - teraz Wy macajcie u Siebie, wystarczy zdjąć dolną pokrywę silnika a następnie poruszać elementem który znajduje się wewnątrz koła pasowego. Jeśli dacie radę to ruszyć to będzie to znaczyć że koło ma luz i będzie to samo co u mnie. Resztę historii już znacie. Powodzenia!

Opublikowano

Witam.

Chetnie poznam namiary na ten serwis bo mam podobny problem wyglada na to ze sa atrakcyjni cenowo i maja wiedze.

Pozdarwiam[br]Dopisany: 13 Lipiec 2009, 11:59_________________________________________________Jak czytac oznaczenia z tej naklejki? sprezarkaaudi.th.jpg

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie ma kodu VAG... ale część ori, logo audi jest. Jest tylko kod producenta czyli Denso (6SEU14C) - Łukasz a Ty chcesz z Gdańska do Pozka uderzać na naprawę?

Opublikowano

Bede jechal z UK to przez Berlin do Poznania to kawalek :tongue4: Pozwiedzam sobie odrazu Poznan. A sprawdzony mechanik to skarb. Najlepiej sie mozna o tym przekonac czytajac forum jakie "spece" stawiaja diagnozy :decayed:

Pozdrawiam

Opublikowano

W takim razie o nr części się nie martw - koleś spokojnie sobie poradzi. Daj znać po naprawie czy wszystko OK.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...